Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-24, 09:25   #61
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.497
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Lar stekeovnsdøra stå åpen for å slippe at den starter vifta og bråker, spesielt hvis jeg/vi skal sitte ved kjøkkenbordet rett ved siden av og spise.

Oppvaskmaskinen åpner jeg hvis jeg tilfeldigvis går forbi når den er ferdig, og det skjer ikke ofte. Har montert metallplata/benkebeskyttelsen som fulgte med maskinen, så benkeplata blir ikke ødelagt av det.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:14   #62
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Angående oppvaskmaskinen, så har jeg sett på tiktok at man skal legge inn et håndkle over døra, og lukke den inntil mens det tørker, så det gjør jeg.

Mannen åpner den helt opp, sånn at man snubler i den til den blir tømt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:21   #63
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.914
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Har den alltid lukket!

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:22   #64
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Lukket, men det er fordi den kan krasjes i.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 10:46   #65
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Angående oppvaskmaskinen, så har jeg sett på tiktok at man skal legge inn et håndkle over døra, og lukke den inntil mens det tørker, så det gjør jeg.

Hilsen hun som briefer med fysikkunnskapene?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 11:18   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Jeg syns et er greit å vise frem hele det brede mangfoldet som er meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 11:25   #67
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.825
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Jeg mener jeg har lest at oppvaskmaskinen vår skal stå en stund med lukket dør når den piper og er ferdig. Benken vår begynner å vise tegn til at det har vært for mye fuktighet og damp over åpningen.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hilsen hun som briefer med fysikkunnskapene?

Da er man kanskje over i umulighetsregning, et uttrykk min matteforeleser hadde fra Donald og som han viste at ikke var umulig regning allikevel.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 11:31   #68
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.588
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men hvis varmen uansett kommer ut i rommet, i såfall via fronten, hvorfor er det mindre skadelig enn gjennom åpen dør?

Jeg tror dette er noe de bare skriver for å sikre seg. Om elektronikken ikke skulle tåle varmen, kan de skylde på brukeren.

Med mindre man har luft-tette skap vil like mye av varmen være inni skapene som i resten av rommet uansett hvordan man gjør det. Man må ha ganske lite kjøkken for å merke noe til den varmen som kommer fra stekeovnen.

Og fysikk-logikk tilsier at oppvasken tørker raskere med åpen dør, fordi vanndampen enten må ut av oppvaskmaskinen eller kjøles ned til vann som kan renne ut via bunnen. Det første skjer kun om døren er åpen, fordi oppvaskmaskinen er tett ellers (heldigvis!), og det siste vil skje raskere om den varme dampen kan gå ut i rommet fordi luften som er igjen vil kjøles ned raskere da. Dersom det skal tørke raskere med døren lukket, må det være en funksjon som aktivt kjøler ned luften og får vanndampen til å bli vann og renne ned. Det lærte vi ikke noe om på fysikklærer-skolen, dessverre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 11:56   #69
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.491
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Lukket (hovedsaklig på grunn av kattene)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 12:13   #70
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, men jeg bruker jo ikke stekeovnen hver dag heller. Og det hender jo aldri at jeg ikke åpner døra og lar den stå litt oppe, uansett om jeg lufter det ut eller ikke. Tar mat inn og ut, sjekker om fisker er gjennomstekt osv. om ovnen ikke tåler at varm luft kommer ut av frontdøra så vil den jo ikke tåle dette heller på sikt.

Du gjør jo ikke det i mange minutter av gangen, da.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 13:20   #71
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Du gjør jo ikke det i mange minutter av gangen, da.

Nei, men det er jo ikke mange minutter det er særlig varm luft som viftes ut når døra står oppe etter at den er skrudd av heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 15:02   #72
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hilsen hun som briefer med fysikkunnskapene?

Ikke kødd med fysikkunnskapene til Polyanna. Hun var en særdeles viktig bidragsyter til at jeg fikk 6 i muntlig eksamen i fysikk på videregående.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 19:01   #73
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Var jeg?!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 19:22   #74
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ikke kødd med fysikkunnskapene til Polyanna. Hun var en særdeles viktig bidragsyter til at jeg fikk 6 i muntlig eksamen i fysikk på videregående.

Nei, det var absolutt ikke ment som kødd, bare en morsom kuriositet.

Altså, jeg skjønner i teorien at varmen vil fordele seg ut i rommet samme hva, men på et bittelite kaldt kjøkken er det ganske digg med den varmen som kommer rett på meg, framfor den som fisler ut og fordeler seg jevnere med lufta inni skapene og oppunder taket og what not.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 19:43   #75
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Var jeg?!

Du er så søt når du er glemsk. Men ja, du hjalp meg å pugge alt om solsystemet vårt, og tørket tårer fordi fysikk muntlig var verdens undergang for meg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 19:46   #76
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Altså, jeg skjønner i teorien at varmen vil fordele seg ut i rommet samme hva, men på et bittelite kaldt kjøkken er det ganske digg med den varmen som kommer rett på meg, framfor den som fisler ut og fordeler seg jevnere med lufta inni skapene og oppunder taket og what not.

Litt som å pisse i buksa for å holde varmen? Neida, joda, neida.

Jeg ser poenget ditt, men i det store og hele så flytter varmen seg fra ovnen til rommet i like stor grad om døra er igjen som når den er åpen. Så om du har døra åpen så varmer den lufta i rommet fort og blir borte fort igjen. Får den fordele seg til møbler så kommer den ut i rommet saktere og man før jevnere nytte av den.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 19:48   #77
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.596
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Men ovnen bruker jo enegi på å kjøre viften for å hurtig kjøle den ned. Virker lurere med tanke på strømforbruk å bare slippe varmen fort ut så ovnen ikke skal bruke strøm på å kjøle den ned ?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 20:12   #78
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Litt som å pisse i buksa for å holde varmen? Neida, joda, neida.

Jeg ser poenget ditt, men i det store og hele så flytter varmen seg fra ovnen til rommet i like stor grad om døra er igjen som når den er åpen. Så om du har døra åpen så varmer den lufta i rommet fort og blir borte fort igjen. Får den fordele seg til møbler så kommer den ut i rommet saktere og man før jevnere nytte av den.

Når jeg står rett ved døra så varmer det mer på rumpa mi å åpne døra enn det varmer meg å ha den lukket når jeg har gått inn på spisestua. Det handler jo ikke om en varme som gjør meg kald etterpå.

Som sagt så skjønner jeg teorien med å varme opp hele rommet litt, framfor litt av rommet veldig mye i et kort øyeblikk, men dette minner om sånn nerder diskuterer salt. Alt salt er det samme så det kan ikke smake forskjellig, uten at de tenker over at smak er tekstur, hvordan smaksfeltene er fordelt i maten osv. Så noen ganger er kort, effektiv varme det man vil ha. Ikke 17 grader i en time.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 22:07   #79
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.162
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

Skjønner den.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-24, 22:10   #80
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.409
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stekeovnsdøra - åpen eller lukket?

I like my buns toasty. /insert twerk emoji/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no