Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Julebelysning - ute

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 14:00   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Julebelysning - ute

Jeg vet det er ur-harry , men siden jeg har flytta til blokk med vinterhage så har jeg tenkt å ta'n helt ut i år. Har kjøpt diverse lyskjeder som jeg har ambisjoner om å henge opp rundt hele glassverandaen og ha offisiell tenning første søndag i advent.
Mitt mål er å ha blokkas mest harry veranda i desember.

Noen flere?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 14:04   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Det er da slettes ikke harry.

Vi har tradisjonen tro tenkt å dekorere inngangsparti og hage med blinkende, fargete lys og også et digert reinsdyr hvor det ikke bare er nesen som lyser lang vei. Vi sliter litt med å få erstattet de lysene som ble ødelagt i fjor (vi ble sabotert ), da jeg ikke har kommet over farget utendørsbelysning i år. Men vi jobber med saken!

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 14:10   #3
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julebelysning - ute

VI er nok litt enklere, med bare hvite lys på trærne i hagen. Men jeg gleder meg til å få dem opp, ja

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 15:39   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Skal ha lys ute ja, men jeg tror naboene er glad for at vi bare har gatas mest harry juletrebelysning.
Kjøpte ved en feil blinkende juletrelys ifjor.
De har 8 forskjellige blinkinger itillegg til vanlig lys.

Ellers har vi flatt tak på huset så kanskje blinkende Rudolf med kjelke hadde vært noe oppå der

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 15:42   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Harry? Hah, jeg bor like ved han her, så jeg har blitt immun.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 15:46   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Harry? Hah, jeg bor like ved han her, så jeg har blitt immun.


Dæven. Ja det må jeg si.
Men den julenissen med slede hadde gjort seg på husveggen vår

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 16:00   #7
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Okei, kanskje jeg senker ambisjonene noe. Blinkende lys, nisser og reinsdyr har jeg ikke tenkt å henge opp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 16:36   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Så fin nabo du har, Divine! Jeg er imponert over at han har fått tak i lys med GOD JUL. Merry Christmas er ikke like kult å henge opp.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 16:44   #9
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Me pleier å dekorere litt ute. Må huske å kjøpe nye lys i år. Hjorten ødela dei me hadde fjor.

Dei har pleid å ha farga utelys hjå Europris i alle fall. ( eg vil ha kvite )

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 16:13   #10
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Nå som vi har fått hage må jeg begynne å investere i dette. I første omgang vil jeg ha sånn nett med mange små pærer til en liten jultrelignende busk og små pærer festet til lange fakegranremser til å henge under mønen eller langs verandan.

@Monsoon: Du burde dra til Reykjavik for inspirasjon, der er de store på fargerik julebelysning på husene. :amerikainspirert: Vi hadde diskojuletre i mange år etter at vi flyttet til Norge, problemet var bare å få erstattet de pærene som etterhvert røk, så da gikk vi over til hvite lys på juletreet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 17:00   #11
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Jeg har hvite lys på verandaen og litt i et tre. Holder i massevis og det lille røde huset mitt må jeg si kler det veldig godt. Noe glorete fargegreier blir det aldri her til tross for mas fra ungene.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 17:07   #12
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Her er utelysene up and running forlengst. Jeg er gift med en julegal mann.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 17:36   #13
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Det er da ikke harry med litt lys ute. I sommer plantet jeg endelig en thuja i hagen kun fordi den skal få julelys på nå neste helg!!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 17:47   #14
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Gleder meg masse til å henge lys på en liten einebusk som står utenfor trappa. Små hvite lys. Syns det blir kjempefint, og ikke harry i det hele tatt.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 18:03   #15
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Vi bor i blokk og eneste dekorasjonen utvendig blir et digert lys med 5 veiker i smijernslykta + fulglenek.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 18:06   #16
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Her henger julebelysningen i mønet allerede, men det er fordi mannen reiste på jobb og ikke kommer hjem før 16 desember. Det er i seneste laget. Derfor henger dem oppe, samt at juleheksekostdingsen er satt på plass fordi den skrus fast i husveggen pga. vind og slikt. Gleder meg til å tenne dem neste lørdag kveld, da skal alle adventlys opp her i huset.

Jeg har også papirstjerne og stake i vinduene mine på jobb, og de kommer opp på mandag siden jeg er sykemeldt denne uken.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 18:08   #17
Travolta
Erfaren
 
Travolta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 811
Travolta er populærTravolta er populærTravolta er populærTravolta er populær
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Julebelysning er da ikke harry. Eller, jeg synes nok veldig juglete, fargerik og blinkende belysning er det, men likevel litt morsomt (så lenge det ikke er i min hage). Selv pynter vi hekken vår med vanlig, hvitt lys. Synes det er kjempetrist når alle tar ned belysningen etter jul. Det blir så mørkt og trist plutselig. Et hus lenger bort i gata hos oss tar'n helt ut. Myyyye lys både på huset og i hagen, reinsdyr og andre dyr med lys rundt om i hagen, nisse på taket etc. Huset deres er blitt en skikkelig severdighet

Travolta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 18:28   #18
Tertit
Stort sett blid
 
Tertit sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 3.503
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Jeg syns utebelysning er Harry, når lysene rekker rundt halve vinduet eller bare er tilfeldig hengt opp en plass uten mål eller mening. Er det en smule gjennomtenkt, syns jeg det er flott og stemningsfullt. Selv skal vi ha lys i en busk og så har vi en plastniss med lys. Plastnissen ser innmari Harry ut før lysene tennes, men da blir den flott.

__________________
Mamma til hifigutten 95 og hestejenta 97
Tertit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 18:32   #19
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Hvor kjøper man egentlig utejulelys?
Har en lyskjede kjøpt på Nille tror jeg, men føler for å være litt harry iår.
Så hvor?

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 18:35   #20
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julebelysning - ute

Jeg synes lys ute kan være fint, om de er helt vanlig hvite liksom. Små lys, som ikke blinker i mange farger og ulike krasjoner.
Men mange små lys på et tre eller noe sånt er pent nok det.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no