Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Større bad eller soverom nr 2?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Større bad eller ekstra soverom?
Større bad med dusjnisje og plass til vaskemaskin 3 4,92%
Soverom/sovealkove 41 67,21%
Ja takk, begge deler 7 11,48%
Ingen av delene, selg og kjøp noe større 10 16,39%
Deltakere: 61. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-08, 09:33   #21
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Dersom dette først og fremst er en fremtidsdrøm, kan du jo alternativt drømme enda større drømmer . Hvem vet hvordan livet, økonomien og sivilstanden din er om 5 år?

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:35   #22
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Soverom. Jeg kjenner ei med samme problemstilling, hun skulle også sove i stua. Det gjorde hun i to netter. Det funket ikke helt.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 09:42   #23
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg ville også ha gått for sovealkoveløsningen og så ville jeg ha sett på muligheten av å bytte om do og dusj etter hvert.

Det ville jeg også gjort.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:00   #24
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Jeg vil absolutt gå for soverom fremfor bad. Det å ha mulighet til å gå på rommet sitt er deilig- uavhengig størrelse. Det å gå i vaskekjelleren blir en vane.

Et ekstra soverom er som regel også rimeligere å få til enn bad, og det å pusse opp badet før salg er som regel aldri lurt.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:02   #25
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Soverom/alkove.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:08   #26
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Leiligheter med to soverom selges raskere enn de med ett soverom (de nye småleiligehetene som bygges er veldig mange 2-roms)

Jeg hadde gått for ekstra soverom/-alkove. Både for verdiøkning (jeg mener - du kan jo pusse opp badet uten å gjøre det større) og å ha det best mulig i huset
(dessuten kan det jo være at mor får seg ny kar med tid og stunder hun også - greit å ha eget soverom da og)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:13   #27
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Ekstra soverom, helt klart. Velfungerende vaskeri i kjelleren er en flott løsning som man venner seg veldig fort til. (Vi har aldri hatt egen vaskemaskin.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:17   #28
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Jeg savner nesten fellesvaskeriet litt jeg - de flotte og raske maskinene og de stooore tørketromlene. *enkel*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 10:23   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Dersom dette først og fremst er en fremtidsdrøm, kan du jo alternativt drømme enda større drømmer .

Jo selvsagt kan jeg drømme større drømmer. Hvis OL kommer hit, for eksempel, da skal jeg le hele veien til banken....

Tror det er rimeligere å bygge om leiligheta enn å kjøpe en større. Man må ut med ca en halv mill. mere for leilighet med to soverom, og jeg tror ikke det koster så mye penger å bygge om her. Hvis det ikke blir fullstendig kræsj i boligmarkedet, så kan jeg låne opptil et par hundre tusen for å øke verdien. Trur eg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:20   #30
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Soverom. Jeg hadde ikke brydd meg om kubikkgreiene, for jeg tror at kjøpere er mest opptatt av antall soverom (som de vil få se på bildene) - og mulighetene ved det. Jeg tror du vil øke verdien mer ved et ekstra soverom, enn ved å utvide badet. Er det ikke mulighet for vaskemaskin på kjøkkenet forresten?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-08, 11:26   #31
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Helt klart soverom. Det høres ut til at vaskemaskin-i-kjelleren løsningen fungerer bra, så da ville jeg heller vurdert oppussing på badet på lengre sikt framfor å ha vaskemaskina der.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 00:47   #32
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Soverom eller sovealkove!

Det er også mulig å flytte om på do og dusj - kanskje du skal sjekke ut hva det vil koste?

  Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 10:39   #33
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Signerer resten. Bedre med et soverom/alkove

Dessuten, hvis strømmen til vaskekjelleren likevel går på fellesen så vil den vel fordeles på alle uansett hvor mange som har maskinen der? Så da ender du kanskje opp med å betale ekstra mye i strøm? (Fra det økonomiske )

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 11:37   #34
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Soverom...

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 14:48   #35
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Et soverom til og oppussing/omgjøring av eksisterende bad til mer praktisk løsning.

Enig!


Vi har for øvrig vaskemaskinen på kjøkkenet. Kunne det ha vært et alternativ, -ea-??


__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:09   #36
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Den ene som har svart større bad er meg, men jeg trykket feil!

Jeg synes helt klart du skal velge soverom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 16:11   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ekstra soverom, helt klart.

Det var litt utypisk deg med den svære smileyen..

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-08, 23:51   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Takk for svar! Interessant å se at flertallet (alle) går for soverom og ikke for bad. Noe av det første jeg tenkte da jeg var på visning, var at her er det kvadratmeter nok til å lage en ekstra soveromsløsning.
Men det som alle besøkende "reagerer" på, er badet! Men de er som sagt bare på besøk, ikke overnatting, og jeg vet ikke om de er ekstra kresne eller syns badet er trangt, eller hva. Skal henge en påll på veggen attmed doen, så kan de krysse mens de sitter der

Jeg var innom en av naboleilighetene, og der var kjøkkenet minsket slik jeg tenker gjøre det. Men plassen var brukt til å lage et stort bad med svær innredning, dusjkabinett og vaskemaskin. Jeg syns nesten det ble for stort, badet var liksom dimensjonert for en familie - og dette er slett ingen familieleilighet.

Skal fantasere videre om dette gjennom vinter og vår, og dere skal få beskjed hvis det blir noen realisering av fantasiene.

Vaskemaskin på kjøkkenet kan selvsagt være et alternativ. Hvordan funker det, for dere som har det? Mye bråk? Rister hele kjøkkeninnredninga under sentrifugering?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 00:03   #39
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Vaskemaskin på kjøkkenet kan selvsagt være et alternativ. Hvordan funker det, for dere som har det? Mye bråk? Rister hele kjøkkeninnredninga under sentrifugering?

Funker greit bortsett fra at vi har vaskemaskinen på motsatt side av vasken, slik at vi har slangene tvers over gulvet når den er i bruk .

Ikke noe problem med bråk (lukker dørene) eller risting - og så er det god plass til å sortere vasken etterpå .

Heller der enn på et trangt bad...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 11:27   #40
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Større bad eller soverom nr 2?

ANg. vaskemaskinen - det finnes frontmatede vaskemaskiner som er bare 40 cm dyp. Kanskje det kan være noe for dere på kjøkkenet? Altså ved at det da er plass til diverse "rør-mikk" på baksiden, og at vaskemaskinen likevel får plass i en rekke med 60 cm dype benkeskap?

Evt. kan kanskje dette også spare deg for plass på badet? Bygge et stativ og ha vaskemaskinen i din høyde og skap under?

Kan du ikke legge ut em plantegning med mål over badet - da kan vi virkelig komme med innspill...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no