Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken takbelysning på badet?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-15, 11:39   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken takbelysning på badet?

Det er en skinne med tre spotter der nå. Den må vekk, både fordi den er gammel og fordi den er for lang - den ender over dusjen og det er ikke ihht forskriftene.

Trenger tips til hva jeg skal erstatte den med. Kan selvsagt kjøpe en slags skinne og sette andre veien, eller en rund/firkant-sak med spotter der man kan styre retningen på lyset.

Har bestilt et slikt speilskap på ikea, med integrert belysning. Trenger jeg noe mer over speilet/vasken da?



(hos meg er det ikke å åpent og fritt, vask og speil står klemt mellom veggen og dusjkabinettet).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 13:07   #2
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken takbelysning på badet?

Vi har en enkel, rund plafond i taket på badet oppe, og det trengs definitivt i tillegg til den integrerte belysningen rundt speilet. Jeg mener vi kjøpte den på Bohus, i en serie for baderomsbelysning?

På det andre badet har vi ingen lampe i taket, men en smal lampe festet i overgangen mellom tak og vegg over toalettet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 13:56   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken takbelysning på badet?

Takk for svar.
Må ha noe i taket som gir godt lys, badet funker også som vaskerom.

Hadde håpet på linker til konkrete lamper og lys, det er jo en jungel der ute.
Har en elektromann i familien som kan sette det opp for meg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 14:12   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken takbelysning på badet?

Clas Ohlson! Har ikke link nå, men de har noen våtromsplafonder som gir veldig godt lys til veldig rimelig penge.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 14:14   #5
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken takbelysning på badet?

Jeg hadde det Ikea-skapet på mitt forrige bad, det gir mye og godt lys så du trenger ikke noe mer over vasken. Vi pusser opp nå, og jeg skal ha samme skap i det nye badet, var kjempefornøyd, både med lyset og at det såpass god plass inni.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 14:25   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.432
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken takbelysning på badet?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Jeg hadde det Ikea-skapet på mitt forrige bad, det gir mye og godt lys så du trenger ikke noe mer over vasken.

Takk, jeg lurte litt på dette også. Nå henger det et speil der med et lys over, så lurte på om jeg skulle beholde det lyset eller fjerne det. Blir fjernet.

Men taklys da? Hva har dere?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 14:30   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken takbelysning på badet?

Så lenge lampen du monterer er av IP44, så kan den monteres over dusjen om du vil det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 18:05   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken takbelysning på badet?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Clas Ohlson! Har ikke link nå, men de har noen våtromsplafonder som gir veldig godt lys til veldig rimelig penge.

Vi har en enkel plafond fra IKEA på vaskerommet.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 18:09   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken takbelysning på badet?

Pusset opp mitt bad i fjor og satte da opp en skinne.......

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no