Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Pokemon Go

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-17, 09:16   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pokemon Go

Hva synes dere? Er det en positiv fritidshobby?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:30   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Super aktivitet, syns jeg.
Morsomt spill, noe vi kan gjøre sammen som begge liker, og det trekker en ellers rolig innegutt ut i frisk luft uten at jeg må mase/tvinge ham.
Hadde litt fokus på at man ikke kan ha nesa i skjermen hele tiden mens man går, og la inn en vane på at man trekker seg inn mot kanten og stopper når man fanger en pokemon.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:33   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Jepp, enig - en fin hobby. Jeg deler den med 8-åringen, og 10-åringen spiller også litt. Vi har mange tråder om spillet her inne.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:37   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Det får i hvert fall min sønn ut i i frisk luft (hvis Oslo-lufta i disse dager kan omtales som frisk?).

Han beveger seg langt mer da enn når han sitter hjemme foran iPaden.

Så jeg synes dette er en fin ting.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:43   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Jeg synes også det er fint. Storebror og kompisene har gått mange mil siden i sommer for å si det sånn. I sommer og høst møtte de også ofte andre folk de kjente men ikke var så mye sammen med, og det synes jeg er positivt - fint å henge med litt ulike.

En periode ble det litt mye av det gode ift å prate om Pokemon go kontinuerlig også hjemme ved middagsbordet etc, men det har roet seg.

Storebror, lillesøster og mormor koser seg også med det sammen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:49   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Her er det bare jeg igjen som spiller. Litt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 11:54   #7
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Pokemon Go

Mellomste her, som ellers pleier å være svært motvillig mot å bli dratt med ut på tur, har begynt å spørre om ikke vi kan gå på tur i dag også. Fortsetter det sånn (han har ikke spilt så lenge) synes jeg det er bra.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 11:58   #8
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokemon Go

Jeg syns det er et fint spill.
10-åringen og jeg spiller sammen, og det får han opp og ut. Enkelte dager i sommer, så gikk vi nærmere 1 mil. Helt frivillig, uten klaging, og det ble kjempefin kvalitetstid for meg og han.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:00   #9
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Jeg og elleveåringen synes fortsatt det er gøy.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:20   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokemon Go

Jeg deler konto med sjuåringen. Hun er ikke så ivrig lenger, men det hadde nok vært annerledes om hun hadde sin egen konto og mobil, tror jeg. Fireåringen er også opptatt av å fange pokémon, men å gå kun for å få tak i dem fenger ikke så veldig

Jeg syns det er en fin aktivitet, men i og med at vi bor i et område med få pokestops, så ender jeg med å måtte kjøpe ekstra baller ganske ofte. Irriterende!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:24   #11
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Jeg har gått, jogget og småsyklet 112 mil med telefonen i hånd siden 26. juli.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:43   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Stort sett er det positivt. I høst var ungene mye ute og travet gatelangs i store og små grupper i timevis på grunn av Pokemon Go. Ikke bare fikk de vært utendørs og beveget seg masse, men det var også veldig sosialt. Det har dabbet litt av nå da, pga årstiden, og fordi de begynner å bli litt mettet.

Det eneste negative jeg ser er at ungene kan bli så opphengt i dette når vi er ute og går, når det egentlig ikke er dette som er hovedaktiviteten, at de ikke klarer å fokusere på andre opplevelser. Jeg synes det er litt trist når de ikke får med seg noe av konserter, julegateåpning, marked, natur, dyreliv, samtaler, eller en venn som passerer 10 meter unna, fordi de kun går med nesa i mobilen. At vi må BE dem om å legge mobilen i lomma og faktisk SE seg omkring, noe som igjen kan være et potensielt konfliktområde.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 12:48   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det eneste negative jeg ser er at ungene kan bli så opphengt i dette når vi er ute og går, når det egentlig ikke er dette som er hovedaktiviteten, at de ikke klarer å fokusere på andre opplevelser. Jeg synes det er litt trist når de ikke får med seg noe av konserter, julegateåpning, marked, natur, dyreliv, samtaler, eller en venn som passerer 10 meter unna, fordi de kun går med nesa i mobilen. At vi må BE dem om å legge mobilen i lomma og faktisk SE seg omkring, noe som igjen kan være et potensielt konfliktområde.

He-he, sånn er jeg også - helt uten blygsel. Bryr meg ikke om utsikten, og har i flere år sykla og gått rundt med mobilen i hånda.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 14:04   #14
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pokemon Go

Jeg har utelukkende positiv erfaring, men her er det bare jeg som bruker det på egen hånd. Ungene har ikke egen mobil, men vi koser oss med dette sammen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 14:13   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Stort sett er det positivt. I høst var ungene mye ute og travet gatelangs i store og små grupper i timevis på grunn av Pokemon Go. Ikke bare fikk de vært utendørs og beveget seg masse, men det var også veldig sosialt. Det har dabbet litt av nå da, pga årstiden, og fordi de begynner å bli litt mettet.

Det eneste negative jeg ser er at ungene kan bli så opphengt i dette når vi er ute og går, når det egentlig ikke er dette som er hovedaktiviteten, at de ikke klarer å fokusere på andre opplevelser. Jeg synes det er litt trist når de ikke får med seg noe av konserter, julegateåpning, marked, natur, dyreliv, samtaler, eller en venn som passerer 10 meter unna, fordi de kun går med nesa i mobilen. At vi må BE dem om å legge mobilen i lomma og faktisk SE seg omkring, noe som igjen kan være et potensielt konfliktområde.

Enig, men jeg har restriksjoner når vi går sammen med dem. Storebror får stort sett ikke gå med mobilen i hånda da, med mindre vi eksplisitt skal på Pokemonjakt. Vi tillot i sommer til en viss grad at mobilen balanserte på kalesjen til barnevogna slik at han kunne få klekket et egg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 14:21   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pokemon Go

Kjempefin måte for sønnen min å være sosial med andre han normalt ikke hadde turt å ta kontakt med. Hjulpet masse på å få han opp og ut! Bare veldig synd det brått ble slutt.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 18:42   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pokemon Go

Pokemon Go var det eneste som fikk min 13-åring ut av huset, helt frivillig, så jeg er ytterst glad i det spillet.

(Nå har Guttungen meldt seg helt av det igjen - faren og jeg spiller ennå. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no