Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

"Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-16, 12:13   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

"Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Vi skal flytte, og i huset er det mange kvm panel (tak i alle rom omtrent, og loftstue og et stort soverom, trappehallen). Dette må males, i en hvitfarge. Jeg er litt usikker på om chi blir for hvitt? Vi har chi på slette vegger her vi bor nå, og stuen i nyhuset er ikke panel så det er veldig mulig vi bruker den der.
Noen som har forslag til hvilke farge vi maler paneltak og panelvegger i?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 12:51   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Vi skal flytte, og i huset er det mange kvm panel (tak i alle rom omtrent, og loftstue og et stort soverom, trappehallen). Dette må males, i en hvitfarge. Jeg er litt usikker på om chi blir for hvitt? Vi har chi på slette vegger her vi bor nå, og stuen i nyhuset er ikke panel så det er veldig mulig vi bruker den der.
Noen som har forslag til hvilke farge vi maler paneltak og panelvegger i?

Jeg har malt uendelige mengder med paneltak i klassisk hvit (s0500-n). Vi har malt takene helblanke, men det er muligens for spesielt interesserte.

Har en del panelvegger i klassisk hvit også (noen silkematte, noen halvblanke, noen helblanke), og synes det er fint.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 13:03   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Vi har malt all panel i huset her med fargen bomull.
Vi skal ha ferdigmalt "hvit"(bomull) smartpanel i de fleste rom, derfor valgte vi samme da vi malte panelen.
Ser helt hvitt ut, behagelig fin farge (selv om det kan være mikroskopisk gulskjær, som jeg egentlig hater, i den).
Samme hvitfarge som IKEA Hemnes-seng, den går i ett med veggen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 13:35   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Vi har malt alt panel på hytta vår i bomull, vegger og tak. Du kan jo få ta en ekstra god titt der for å se om du syns den blir for gul? Jeg syns den er mer enn hvit nok, og jeg syns det er en stor fordel at det er samme farge som vinduskarmer og listverk som man kjøper.

Hjemme i leiligheta har vi Letthet, jeg liker den veldig godt også. Den er hakket hvitere.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 13:47   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Jeg liker refleksjon best, men med ferdigmalte løsninger (som kommer i bomull) kan den se litt skitten ut. Jeg liker ikke hvitfarger brukket mot gult, så bomull er typisk noe jeg styrer unna. (det er dog ikke alle som er så sære som meg, heldigvis. ).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 14:07   #6
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Vi har også malt stua i Refleksjon, en litt varmere hvitfarge uten gult. Den MÅ ha detaljer i klassisk hvit eller chi, ellers ser den rosa ut. Ellers er også Tidløs og Sommersne fine, gråhvite farger. Og klassisk hvit, selvsagt.
Vi har en panelvegg i stua som skal males, samt trappa, og det blir klassisk hvit. Per i dag er de malt i Bomull, og ser rett og slett skitten ut.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 14:21   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Vi malte gangen vår, vegg og tak, i klassisk hvit. Ble veldig fint det. Vi måtte betale ekstra for dører som var i samme farge. Hører noen rykter om at neste år skal klassisk hvit bli en del av standardsortimentet både på dører og lister. Det blir bra.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 18:15   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Vi har Egghvit på veggene og Letthet som staffasjefarge. Letthet er nydelig, så hadde jeg valgt om igjen så hadde det blitt Letthet på veggene og noe enda hvitere som staffasje. Jeg synes Bomull (som er industristandarden på ferdigmalte karmer og lister) er veldig gult, så skal man bruke ferdigmalt bør ikke veggene være veldig mye hvitere. Da ser Bomull nærmest skitten ut.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 19:49   #9
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Vi har malt alt panel her med Letthet, den liker jeg best, og har brukt i flere år og forskjellige hus. Syns den har passet fint til alt, men det er mulig vi ikke har valgt "feil" kombinasjoner til den heller da.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 21:45   #10
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg liker refleksjon best, men med ferdigmalte løsninger (som kommer i bomull) kan den se litt skitten ut. Jeg liker ikke hvitfarger brukket mot gult, så bomull er typisk noe jeg styrer unna. (det er dog ikke alle som er så sære som meg, heldigvis. ).

Jeg er egentlig så sær som deg, men bomull funker faktisk.
Egghvit derimot, er for mye gulskjær for meg.
Hadde Chi på forrige rom og da ble møbler som Hemnes-seng og komoder ol. veldig gulaktig mot det kritthvite.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 22:46   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Må sjekke ut letthet skjønner jeg. Og klassisk hvit. Vi skal mest trolig bytte ut dører så det var et poeng ja... Hvor mye mer koster det å få de helt hvite og ikke i bomull tro?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 22:50   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Må sjekke ut letthet skjønner jeg. Og klassisk hvit. Vi skal mest trolig bytte ut dører så det var et poeng ja... Hvor mye mer koster det å få de helt hvite og ikke i bomull tro?

Jeg tror ikke dørene var dyrere i klassisk hvit, men bestillingstiden var lenger.

Listverket vi har var en god del dyrere i klassisk hvit, så derfor kjøpte jeg det i bomull og malte det et strøk.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 22:57   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Må sjekke ut letthet skjønner jeg. Og klassisk hvit. Vi skal mest trolig bytte ut dører så det var et poeng ja... Hvor mye mer koster det å få de helt hvite og ikke i bomull tro?

Jeg har akkurat malt trappegelenderet vårt i Letthet, og fargen er så fin at jeg blir glad av å se på den.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 23:12   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Bilde Niobe?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 23:16   #15
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Nytt" hus, hvilken farge (hvit) skal vi gå for?

Sjekk linken i prikk. Det er et bilde der, men ikke så lett å se fargen uten å sammenligne med noe.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no