Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er det med eiendomsmeglere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-08, 09:23   #1
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.968
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Hva er det med eiendomsmeglere?

Jeg må gruffe litt her på morgenkvisten.

Andamannen og jeg har kjøpt oss hytte, og egentlig burde jeg være overlykkelig. Imidlertid irriterer jeg meg grønn over megleren(e) i saken, som jeg opplever uproffe, uryddige og til dels snikete. Kortversjonen;

Vi har fått aksept av bud, etter et par timers befaring med kun selger. Da vi ga inn bud var det lite hjelp hos megler, og det endte med at min mann ringte selger selv, og prosessen kom på banen igjen, og til slutt fikk vi aksept på bud.

Vi ba derfor om kontraktsutkast, hvilket vi fikk oversendt sent kvelden før kontraktsmøte. Sendt som .pdf, til tross for at vi ba om en word-fil slik at vi kunne legge endringer direkte inn. Vi måtte sette oss ned noen sene kveldstimer, og hadde en rekke kommentarer, hvorav to var særdeles viktige (ansvarsforhold og adkomst/parkering).

Dagen etter får jeg svar fra megler om at det ikke er rom for endringer i kontrakten, ettersom det er meglerfirmaets standardkontrakt. Dette er feil, ettersom kontrakten ikke var vedlagt prospektet.

Etter en del frem og tilbake må jeg gå via daglig leder (som ikke tør å ta noen beslutning) til meglerfirmaets såkalte "kvalitetsavdeling" (hva nå det er). Vi får OK på å rydde opp i ansvarsforholdene, men ingen kommentar tilbake om vårt forbehold om parkering/adkomst, samt en ny .pdf fil. Ved finlesing av den, fremkommer det at det er lagt inn en fullstendig ansvarsfraskrivelse både for selger og megler forsåvidt gjelder parkering og adkomst- og det fremkommer ikke i rettemodus, ikke markert på noen måte. Noen andre, mindre endringer er også gjort, til vår ugunst, selvsagt.

Jeg blir så eitrandes forbanna. En ting er at Andamannen og jeg har ressurser nok til å fighte dette her, men det er ikke gitt at alle kjøpere har det. Jeg føler at megler (ikke selger, faktisk) nå prøver å lure oss, og jeg har egentlig lyst til å henge dem ut for all verden. Gi meg styrke til å stå løpet ut!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-08, 12:03   #2
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er det med eiendomsmeglere?

Så utrolig irriterende! Skjønner godt at du blir forbannet. Håper du har "guts" nok til å ta det videre.

Jeg har ingen erfaring med eiendomsmeglere, men når jeg ser noen av de som er blitt meglere her jeg bor, så skjønner jeg at ikke alle nødvendigs er dyktige.

Lykke til!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no