|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
04-10-20, 16:01 | #22 |
Klar
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?
Hvorfor MÅ du ha den dyreste? Kjøp den som passer deg. Ungen har nettopp fått seng og madrass fra IKEA, og vi fikk god hjelp til å finne riktig madrass og overmadrass. Vi voksne byttet også ut et salrygget kontinentalseng med IKEA for noen år siden, og er veldig fornøyde. |
04-10-20, 16:08 | #23 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Nei, jeg må jo ikke ha den dyreste. Men jeg vil ha den beste. En god seng er en viktig investering for meg, min søvn og min helse. Og vi har senger i mange år. Jeg tror senga vår er 17, kanskje 18 år gammel. |
04-10-20, 16:20 | #24 |
lider av tastleksi
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Det er jo ikke sikkert det er den dyreste som er best for akkurat dere. Vi har ikke den dyreste springfjærmadrassen, den var fosfor myk for oss. Men overmadrassen er den dyreste. Det har vi valgt hver gang, den ble byttet en gang i løpet av den første sangens levetid også, etter ca 8-9 år og tre barn oppi. Den trengte rett og slett å byttes ut. (Restene ble forøvrig del opp og endte som overmadrassen på senga til eldstejenta den gangen, for fotenden av den var jo helt fin. Det har vi også gjort nå da vi skiftet seng, den overmadrassen vi hadde var for stor for ny seng, men perfekt delt i to. En del er nå overmadrass på yngstes seng, og resten er klippet og brukes som ekstra sittepute for meg.
04-10-20, 17:07 | #25 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Sist vi kjøpte seng leste jeg forbrukertester på madrasser, mener ikea kom godt ut i testene. |
04-10-20, 17:26 | #26 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Vi har hatt Malm-seng of IKEA-madrasser i minst 7 år. Ikke bare synes vi det er deilig, men minsten kommenterer stadig hvor komfortabel den er. Han ønsker seg nok samme seng etter hvert. |
04-10-20, 18:01 | #27 |
Kontrollfrik
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Jeg er enig i at den dyreste ikke trenger å være den beste, men samtidig vet jeg at møbler i det dyrere segmentet ofte er laget på en måte som gir bedre kvalitet og komfort. Ikke for det, 90% av møblene våre kommer nettopp fra Ikea, men akkurat når det gjelder seng, vil jeg vite at komforten er så god som mulig innenfor den prisklassen vi kan betale. Jeg kjøper for eksempel ikke Hästens. |
04-10-20, 18:05 | #28 |
Kontrollfrik
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Har googlet, og det ser ut som kontinentalsengene fra Ikea også står på bein. Filler og. Da må jeg jo støvsuge under senga likevel. |
04-10-20, 18:10 | #29 |
Klar
|
Kjøp sengeramme med madrass? Vår seng har bein, men vi bruker plassen under til store skuffer. |
04-10-20, 18:11 | #30 |
Kontrollfrik
|
Ja, det kan jeg jo. Men jeg har egentlig mest lyst på komforten en kontinentaltseng gir. |
04-10-20, 19:33 | #32 |
Truth is in the x-files
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Vi har dyre, harde ikea-madrasser oppå en svanekontinental - den orginale madrassen ble byttet ut da den var altfor myk.
04-10-20, 19:37 | #33 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Vi har også ulik hardhet på våre madrasser og en stor overmadrass over.
Gina og gutta, 2001 og 2005 Jeg eldes ikke - jeg mørner. Sist redigert av GinaK : 04-10-20 kl 21:42. |
04-10-20, 19:54 | #34 |
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Du kan bygge din egen kontinentalseng. Sokkel+rammemadrass+springfjærmadrass som passer akkurat deg og likeens til mannen + felles overmadrass. Det har vi fjort med begge våre, både på hytta og hjemme. (Men vi har ben, ikke sokkel. Jeg har skuffer under sengen hvor jeg oppbevarer sesongklær.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
09-10-20, 18:03 | #35 |
Kontrollfrik
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Vi har vært på Ikea. Der var det kun én seng som kunne fås i 210 lengde. Den var ikke aktuell. Så vi endte med å kjøpe seng på Madrassmesteren. Vi var der i to timer, fikk helt ekstremt god hjelp (som alltid) og kjøpte en 2 meter bred og 210 cm lang seng fra Velda. De hadde et pakketilbud som gjorde at vi fikk seng, overmadrass, valgfritt trekk, bein, stor valgfri gavl, madrassbeskytter pluss at vi kunne velge to dyner og to puter fra butikken til totalt 44000 (førpris 70!). Synes vi gjorde et varp, og sengen er vidunderlig. |
09-10-20, 18:06 | #36 |
Kontrollfrik
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Hvor kjøper man gode laken til nokså tykk overmadrass på 200*210 cm? |
26-12-20, 18:44 | #38 |
Kontrollfrik
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Nei, men jeg kan informere om at den nye senga vår fra Madrassmesteren er fantastisk! |
13-01-21, 13:00 | #39 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
|
13-01-21, 13:10 | #40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
|
Sv: Dobbeltseng fra Ikea?Støv under senga sover jeg også fint med, vi har også føtter og problemet er ikke støvet. Men sokker etc som på magisk vis havner langt under der uten at jeg helt skjønner hvordan. Å sove med sokker er dumt, for i løpet av vinteren mister jeg minst en av sove - sokkene mine og det er slett ikke utenkelig at de ligger og koser seg under senga sammen med sengemonstret eller hva det er som tar dem dit.