Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-10, 10:10   #141
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Bevisst var det, og jeg styrte på og ordna fra høsten året før. Alt ble på en måte som vi ønsket det og planla det. Jeg organiserte alt. Spesielt det at vi kunne ha gjestene der under den borgerlige seremonien. Jeg hørte gjennom en rekke melodier, men ville ha Lohengrin. Den ga meg positive assosiasjoner. Jeg ville ha familie. Jeg ville ha hvit kjole, et.c. et.c. Men det var nesten som jeg planla bryllup for noen andre. Det var først da vi sto oppi det at jeg følte "kvelningsfornemmelsen". Ville bare ha det overstått.

Jeg hadde bare ikke tatt høyde for meg oppi det hele. Hvem jeg er. Eller kanskje jeg valgte å ignorere meg selv. For jeg er ikke bare kjedelig, men også introvert, sær og asosial. Hvem ville hatt en slik personlighet til å legge føringen for en sånn "stor begivenhet"?


Sist redigert av Dronningen : 03-06-10 kl 10:16.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 10:37   #142
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det viktigste er definitivt at brudeparet har en seremoni og evt. en fest som passer dem, og det de har lyst til. Det skal være deres dag. Amabassadebryllup med bare de to eller bondebryllup i tre dager med hundre gjester, det må man jo gjøre etter hva som passer seg. Det høres fryktelig kjipt ut å gjøre ting man ikke kjenner seg hjemme i og som ikke passer en selv i det hele tatt. Noen kompromisser må man gjerne gjøre, det er jo to familier man kanskje må ta hensyn til, det er en krevende sosial setting, der alle sosiale arenaer kolliderer osv. Men brudeparet bør jo sette sitt personlige preg på sin dag. (Det betyr jo ikke at man MÅ ha en annen brudemarsj enn Lohengrin, men at man har tatt bevisste valg rundt hva man gjør. Om man velger å følge hver eneste bryllupsklisjé så er det helt kult, bare man har tatt bevisste valg, synes jeg.)

Det er det jeg og mener! Jeg syns det er dagen man skal ta personlige, ikke politiske hensyn. Men å tenke gjennom på forhånd er jo alltid En Fin Ting.
Det hender riktignok at det er noen småting som glipper igjennom tankefilteret, uten at det i seg selv endrer ens personlighet fra reflektert til vatthode

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 10:55   #143
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jeg hadde bare ikke tatt høyde for meg oppi det hele. Hvem jeg er. Eller kanskje jeg valgte å ignorere meg selv. For jeg er ikke bare kjedelig, men også introvert, sær og asosial. Hvem ville hatt en slik personlighet til å legge føringen for en sånn "stor begivenhet"?

Jeg synes det høres litt trist ut at du ikke tok høyde for deg selv. Eller at du ignorerte deg selv og dine behov.

Ellers beklager jeg, jeg kom ikke på at noen virkelig likte Lohengrin.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 11:07   #144
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg synes det høres litt trist ut at du ikke tok høyde for deg selv. Eller at du ignorerte deg selv og dine behov.

Tja. Jeg vet ikke. Jeg tror kanskje ikke jeg kunne forutsett alt på forhånd.


Sist redigert av Dronningen : 03-06-10 kl 11:23.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no