Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-10, 14:30   #41
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Jeg tror dette har en del med hvilken familie/miljø/sted man er vokst opp i også. Som sagt så har jeg tenkt ekstremt lite på symbolikken i det jeg velger, jeg har stort sett valgt det jeg (og mannen) har hatt lyst til.
Eneste reaksjonen vi fikk som kan kalles negativ ift vårt bryllup var vel at vi bare hadde 25 gjester til middag, og ba resten til kaffe/fest. DET var litt sånn i mammas familie.. "Får vi ikke middag?! "

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:33   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg tror dette har en del med hvilken familie/miljø/sted man er vokst opp i også.

Jeg tror nok også holdninger og oppfatninger generelt ofte henger sammen med omgivelsene man vokser opp i, ja. En av tingene jeg liker med FP er at jeg treffer folk fra andre omgivelser enn mine egne, som har andre erfaringer og holdninger - det er opplysende og bevisstgjørende og hjelper meg til å se mine egne holdninger tydeligere. Noen ganger gjør bevisstgjøringen også at jeg endrer mening om ting.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:33   #43
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Noen ganger er det jo mest praktisk at far følger bruden siden brudgommen kan være opptatt med å oppdatere Facebook-statusen.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:33   #44
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg er enig med Fnatten, Glitter og Fadese - jeg har ikke noe mot at andre ønsker å følges til alteret av sin far, og tror heller ikke disse kvinnene ser seg som sin fars eiendom av den grunn (eller som sin manns eiendom etterpå), men det er helt åpenbart hva som er den opprinnelige symbolikken bak, og for meg var dette ikke en tradisjon eller et symbol jeg ønsket å videreføre.

Og jeg synes det må være helt legitimt å si hva man mener om slike tradisjoner, i alle fall når det gjelder kongefamilien, som knapt består av annet enn tradisjoner og symboler. (Og så er det såklart like legitimt for andre å velge å ignorere symbolikken, og gi tradisjonen sitt eget innhold for sin egen del.)

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:35   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Noen ganger er det jo mest praktisk at far følger bruden siden brudgommen kan være opptatt med å oppdatere Facebook-statusen.

Jepp. Og så kan den blivende svigerfar gi brudgommen en diskret dult i skulderen dersom han ikke oppdager at bruden allerede er fremme ved ham. Så slipper bruden å dælje til ham med brudebuketten eller noe annet skandaløst.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:37   #46
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jepp. Og så kan den blivende svigerfar gi brudgommen en diskret dult i skulderen dersom han ikke oppdager at bruden allerede er fremme ved ham. Så slipper bruden å dælje til ham med brudebuketten eller noe annet skandaløst.

Den oppgaven er egentlig allerede delt ut til brudgommens mor. Hun holder ham tross alt i ørene helt til han finner seg en viv.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:38   #47
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Noen ganger er det jo mest praktisk at far følger bruden siden brudgommen kan være opptatt med å oppdatere Facebook-statusen.

Høh! Det neste blir vel mobilnekt i kirka.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:39   #48
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Den oppgaven er egentlig allerede delt ut til brudgommens mor. Hun holder ham tross alt i ørene helt til han finner seg en viv.

Ja, det er litt rart at den delen av tradisjonen i nyere tid har blitt fjernet fra ritualet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:39   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Nå fikk jeg endelig mulighet til å dra fram denne igjen:


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)


Sånn ville jeg gjort det hvis jeg skulle giftet meg på nytt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:40   #50
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Hvorfor liker alle den der? Jeg synes bare den er teit. :humorløs:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 14:40   #51
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Den flotteste bruden jeg har sett gikk alene opp kirkegulvet. Hun var voksen, hun hadde valgt sin mann selv og hun så ingen grunn til å dele rampelyset.

Jeg forstår at kvinner er glade i sin far og ønsker å gjøre ham en glede. Og sånn sett er det en ufarlig ting å gjøre. Men jeg synes det er rart når mennesker som både har bodd sammen og til dels har barn sammen, plutselig skal late som om hele denne forhistorien ikke finnes.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:00   #52
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror dette blir ekstra fremtredende på diskusjonsforum. Jeg tror det i diskusjoner lett kan se ut som om ting er mer viktige for folk enn de egentlig er.

Det tror jeg også. For min del er ikke dette noe jeg går rundt og tenker på eller mener veldig sterkt, men jeg visste godt hva som føltes riktig for meg da jeg skulle gifte meg, og jeg synes det er bra at debatten kom opp i Sverige i forbindelse med krompesseVictorias valg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:27   #53
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Lillesøstra mi gifter seg i snart, og har valgt å gå alene opp kirkegulvet. Det har ført til en kjempekonflikt med pappaen vår som tar valget personlig. Tror de har fått ryddet opp, men faren vår er nok litt sår for dette.

Han fikk følge meg ned da jeg giftet meg- med unntak av de siste metrene. Jeg orket ikke å ta konflikten med ham (jeg ville helst gå alene), men forbød ham å bruke ord som "gi bort" eller "overlevere". Ved å gå den siste delen av kirkegulvet selv, fikk jeg markert at dette var mitt valg - jeg måtte lage min egen symbolikk. Hadde jeg hatt barn da jeg giftet meg, skulle de ha fulgt meg opp i stedet for pappan.

Men jeg har beholdt etternavnet mitt.

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:28   #54
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Har bare hoppet rett til slutten. Jeg får litt "eiendel"- feeling av den tradisjonen der. For meg som giftet meg godt opp i tredveårene, hadde vært samboer i evigheter og attpåtil hadde to barn, ville det vært rimelig absurd om min far plutselig skulle "overlevere" meg til mannen. Som en annen pakke.


Sist redigert av rine : 26-10-12 kl 16:03.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:31   #55
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Denne setningen skjønte jeg ikke. Mener du at alle "koselige skikker" forbindes med noe negativt?

Dårlig formulert. Inagh sier bedre det jeg prøvde å si:

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ok - greit med en prinsipiell diskusjon, men bør man fjerne alt som er hyggelig, bare fordi det kan tolkes i en eller annen retning?

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:31   #56
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Mex (og Inagh): I dette tilfellet er det jo ikke snakk om at noe "kan tolkes negativt". Den opprinnelige betydningen er partialkalsk og gammeldags. Det er ikke noe man velger å tolke slik.

Aftenposten har intervjuet litt prester om det i dag, og de er generelt negative til skikken. Jeg syns som dem at man godt kan være litt bevisst den opprinnelige meningen bak tradisjoner og skikker man velger å videreføre.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3668621.ece

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:37   #57
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Hvis man tar denne tradisjonen helt ut, bør vel de som gifter seg for andre gang egentlig bli ført opp kirkegulvet av sin eksmann.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:40   #58
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Jeg syns nå det var gøy den gangen ei venninne av meg giftet seg for femte gang - i kirken - i knallrød brudekjole - og ble ført oppover gulvet av sin far.

Dette var i Danmark, og presten sa det rett ut: "dette er sgu det villeste jeg har vært med på!"

(Det var brudgommens sjette ekteskap, tror jeg - de ble ikke helt enige seg i mellom hvor mange ganger de hadde vært gift før, kommet ut av tellinga. Neeless to say at ekteskapet ikke varte stort mer enn et års tid?)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:46   #59
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg syns nå det var gøy den gangen ei venninne av meg giftet seg for femte gang - i kirken - i knallrød brudekjole - og ble ført oppover gulvet av sin far.

Dette var i Danmark, og presten sa det rett ut: "dette er sgu det villeste jeg har vært med på!"

(Det var brudgommens sjette ekteskap, tror jeg - de ble ikke helt enige seg i mellom hvor mange ganger de hadde vært gift før, kommet ut av tellinga. Neeless to say at ekteskapet ikke varte stort mer enn et års tid?)


Hvis faren fulgte datteren opp gulvet for femte gang tipper jeg at eventuelle tårer ikke kom fordi han var rørt, men heller pga latter/fortvilelse.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 15:48   #60
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er en kvinne en eiendel fordi hun blir fulgt til alters av sin far?

Vi var en fin gjeng venninner som satt samlet, ganske så respektløst, på bakerste benk og humret for oss sjøl.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no