Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-09, 11:10   #21
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Må egentlig skoledagen bli lengre for å få bort leksene?

Det spørs jo på barnet. Eldste min gjør enormt lite lekser hjemme. Hun blir ferdig med alt på skolen, jobber veldig effektivt. Jeg sa dette til læreren på foreldresamtale, at jeg syns det var rart at mengden ikke økte i takt med trinnene. Men det gjorde det, sa han, og at noen elever brukte både 1 og 2 timer på lekser, der min bruker 10 minutter.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 12:26   #22
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Når en betydelig del av skolearbeidet blir lagt til hjemmene, så reproduseres det sosiale skiller. Og da tenker jeg både på de mer tradisjonelle klasseskillene, og jeg tenker på de som i tillegg har foreldre som ikke snakker godt norsk - og som ikke kjenner alle aspekter ved det norske samfunnet som reflekteres i skoleoppgaver. Jeg ønsker meg minimum kvalifisert leksehjelp på SFO (på storesøsters skole får de knapt nok lov til å gjøre lekser der! Hun gjemmer seg på loftet for å få fred til skolearbeidet, lille geeken min!), og helst en heldagsskole, oppdelt med matservering, "fritidsaktiviteter" med valgmuligheter integrert i skoledagen osv. Jeg skal da som forelder klare å titte i bøker og snakke med ungen min og følge opp kontakten med skolen uten å sitte å gjøre lekser med henne hver kveld.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:04   #23
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Helt enig. Her har poden på 6 år så mye lekser at han blir drittlei. Jeg må lokke og lure han til å gjøre dem. Nå er han ikke sent hjemme, men likevel synes han lekser er dønnkjedelig.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:01   #24
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Jeg ønsker meg som flere her at ungene gjør skolearbeidet på skolen med oppfølging av pedagogisk personell.

Hjemme vil vi som foreldre uansett være opptatt av skolearbeidet og se over hva som er gjort på skolen slik vi uansett gjør allerede.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:18   #25
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Jeg synes det er hyggelig å gjøre lekser sammen med Frøkna, og jeg synes lekser gir et verdifullt innblikk i skolearbeidet hennes. Enn så lenge er arbeidsbyrden minimal (første klasse); det er mulig jeg hadde sett annerledes på det hvis hun hadde måttet sitte i timevis med leksene hver dag.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 19:59   #26
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Jeg håper ikke lekser kuttes ut. Det er fordi jeg vet at den repetisjonen trengs for å lære skikkelig. Det er foreldrene som har hovedansvaret for barnas opplæring, og leksene er etter mitt syn det desidert mest effektive tiltaket for å engasjere foreldre og informere dem om hvordan ståa er samtidig. I tillegg er det uvurderlig for barn å få den en-til-en hjelpen som de sjelden får på skolen. At noen få barn ikke får den hjelpen, får vi heller bøte på med leksehjelp enn å frata alle andre barn den muligheten.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:25   #27
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Jeg er både lærer og mor og må si at lekser har jeg ikke sansen for. Min sønn strever litt på skolen og fy søren så mye tid vi bruker på ham og leksene. En til to timer hver dag. Jeg har elever som strever og det er veldig stor forskjell på om de blir fulgt opp hjemme eller ikke. En av mine svakeste elever oppdaget jeg ikke hvor svak var før det var gått en lang stund. Jeg ble faktisk overrasket da jeg fikk rapporten fra PPT. Grunnen til at eleven hadde klart seg såpass bra var en enorm innsats fra foreldrene. Han er heldig, mange andre er ikke like heldige.

Heller lengre skoledager som også inkluderer "fritid" og en type leksearbeid (selvstendig arbeid med veiledning av pedagoger).

Og de som blir fulgt opp i dag vil uansett bli fulgt opp om de ikke kommer hjem med lekser. Foreldrene vil uansett engasjere seg.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:27   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg er både lærer og mor og må si at lekser har jeg ikke sansen for.

Signerer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:27   #29
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har lenge vært for en heldagsskole med matservering og er det nok fremdeles. Og selvsagt ingen lekser.

  Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:38   #30
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Eg er og har alltid vore motstandar av lekser.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:52   #31
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

No har ikkje eg ungar i skulealder endå, så eg veit ikkje heilt kor mykje lekser det er vanlig at dei får på barneskulen. Det er godt mulig at mengda heimelekser bør reduserast, men litt bør det vere. Lekser er også med på å lære elevane studieteknikk, lærer dei å disponere tid og forbereder dei på skulelivet seinare. Eg ser for meg at ein som aldri har hatt lekser vil få problemer når han plutselig må lese til eksamen i tiende. Men kanskje tilhengarane av leksefri også vil kvitte seg med prøver og eksamen?
I så fall trur eg problemet vil forplante seg vidare til arbeidslivet. Før eller seinare må elevane lære seg å forholde seg til tidsfristar og lære at ein av og til må ta eit skippertak på ein søndag for å få gjort ting ferdig.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 20:55   #32
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Hvorfor er det slik at ved å fjerne lekser fra hjemmet, så lærer man ikke studieteknikk ved å måtte gjøre de på skolen?

Jeg har forøvrig hatt lekser i 12 år på skolen, men studieteknikk kan jeg likevel ikke. :datapunkt:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 21:05   #33
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.


Den planen inneholder det som ungene skal gjennom totalt sett i løpet av uka, og det er da opp til dem selv egentlig hvor mye som blir hjemmelekser. Effektivitet på skolen = lite hjemmearbeid.

Etter litt tid til å innarbeide det nye opplegget, så har jenta mi knapt gjort lekser hjemme, og det hører jeg er gjenganger i klassen også. De er motiverte til å stå på på skolen, nettopp for å slippe å gjøre noe hjemme.

Sønnen min i 2.klasse får også en slik plan for hele uka, men det er likevel et pes for å rekke gjennom alt. De har 7-8 sider med matteoppgaver i løpet av en uke ( i tillegg til norsk, engelsk, naturfag osv.) og ofte gjør han svært lite av matten på skolen, så vi må lokke og lure for å få ham til å gjøre disse oppgavene hjemme. Læreren presterer å si at hun ikke har gitt lekser på 30 år! "Dette er ikke lekser, dette er en del av en arbeidsplan!" Hva er forskjellen i praksis? Vi har tre barn som skal følges opp med lekser og ettermiddagene blir svært hektiske siden det er jeg som følger opp dette og samtidig lager middag. Personlig synes jeg det er travelt å få dette i hop og det er en kjensgjerning at lekser favoriserer de sterkeste. Jeg ønsker meg leksehjelp på skolen av kvalifiserte personer, særlig på barnetrinnet.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 21:14   #34
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Jeg synes ikke det blir diskutert her
"Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene". Jeg lurer på hva dere mener om dette?

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 21:41   #35
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Det er vel et typisk tegn i tiden at foreldre også ønsker å bli fritatt for å gjøre lekser med barna hjemme. Kjenner flust av lærere som er oppgitte over sms'er på kveldstid av foreldre som skal ha råd og veiledning om alt mulig rart angående barnet sitt (inkl soveproblemer!!)

Jeg ser problemstillingen med at sosiale forskjeller opprettholdes ved at noen barn selvfølgelig ikke har foreldre om kan eller ønsker å hjelpe til med lekser.

Men når det argumenteres med mangel på tid så lar jeg meg provosere. Folk syter over alle aktiviteter som barna er med på som er så tidskrevende. Stress med middag og så ut på aktiviteter. Vel hvis så er tilfelle så blir det jo selvfølgelig liten tid til lekser. Men ønsker ikke foreldre å følge med på barnas utvikling på skolen? Er ikke lekser nødvendig i denne prosessen? Eller vil vi bare helst levere barnet klokken 0800 og hente 1630 og alt av "læring" skal være gjort i regi av skolen? Dette er jo svært convenient og passer fint inn i dagens livsstil der ansvaret for oppdragelse og læring i økende grad ser ut til å legges over på skolen.

Nå har ikke jeg skolebarn men får det fra høsten. Jeg ser på timetabellen at i 1 klasse så har de skole fra 0845 - 1245, så vil det bli SFO til 1630. Da er det jo lek hele ettermiddagen og ikke noe skole. Skulle bare mangle om det ikke burde være mitt ansvar å gjøre lekser med barnet mitt etter skoletid, det må jo være en unik måte å sette seg inn i skolehverdagen til ungene våre på og ikke minst følge med på utviklingen til barna våre.

Dette høres ut som et klassisk duste SV forslag for meg og tipper ingen andre partier vil støtte opp om forslaget

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 22:14   #36
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men når det argumenteres med mangel på tid så lar jeg meg provosere. Folk syter over alle aktiviteter som barna er med på som er så tidskrevende. Stress med middag og så ut på aktiviteter.

I vår hverdag regner jeg med at det blir lite tid til lekser, uavhengig av fritidsaktiviteter. Jeg ønsker ikke å bli "fritatt" for et ansvar, men i en familie med fulltidsarbeidende foreldre og litt lengre skolevei enn gjennomsnittet så blir det ikke mange timene til overs i døgnet. Jeg syns det er mange andre måter å være en god forelder som følger med på barnas utvikling enn å tvinge et trøtt og slitent barn til lekser hver kveld.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 22:54   #37
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Skulle gjerne vore lenger skuledag (viss det fulgte med nok lærartimar), så barna kunne sleppe lekser. Det som er dumt med dette er at eg trur mange foreldre ikkje vil sette seg inn i barna sitt skulearbeid på denne måten, og foreldre er jo medansvarlege for barnas utdanning.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 22:58   #38
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Det er ikke latskap som gjør at jeg ønsker leksefrie ettermiddager.

Klart det er forskjell på hvordan vi med 11 års høyere utdanning tilsammen kan hjelpe med leksene i fht de som har foreldre uten utdanning, som kanskje ikke kan norsk engang, som hatet skolen selv, som er dyslektikere. Dette fasttømrer forskjeller og gjør dem større.

Lekser virker jo ikke, jfr forskere. Elevene blir rett og slett ikke bedre av det. Og vi som er interessert i ungenes skolegang greier uansett å få det med oss.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:03   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Jeg lurer mest på hvordan man tenker seg lenger skoledag blir organisert jeg....
Elevene mine vil slippe lekser fordi de trener så mye. Det synes jeg ikke er noe godt argument. Men de går på ungdomsskolen.

Sønnen min går i 1. klasse og både jeg og mannen min liker at han har litt lekser. Vi synes det er hyggelig å hjelpe han og se fremgangen hans.
Men som lærer vet jeg jo at det er enormt stor forskjell på hva slags og hvor mye hjelp elever får hjemme.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 23:23   #40
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke gjøre lekser fordi det skaper forskjeller mellom elevene?

Mim og Acsa og Sitronen har i grunnen sagt det.

Jeg er mot hjemmelekser.

(Selv gjorde jeg ikke en døyt av det, og det gikk bra med meg. )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no