Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tror ikke på evolusjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-08, 11:46   #1
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror ikke på evolusjonen

En undersøkelse som NRK har fått gjennomført viser at hver tiende nordmann tror ikke livet på jorden har utviklet seg gradvis gjennom evolusjon. Bare 59 prosent sier de har full tiltro til Darwins evolusjonsteori.

Jeg ble litt overrasket at så stor prosentandel ikke tror på evolusjonen, men er såkalt kreasjonister i stedet. Tror de virkelig at mennesket bare er 6000 år gammelt?

I USA er tallende enda verre, en av tre avvister evolusjonsteorien.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:47   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Det er rett og slett skremmende.

Og så kan man jo merke seg sammenhengen mellom utdanningsnivå og svaret man gir i denne undresøkelsen...

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:53   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

De var bare 8 % som var helt bombesikre på at de ikke trodde på evolusjonen da, det var ikke 41 %. Så å beskrive alle som faller utenfor de 59 % som kreasjonister syns jeg blir feil. Det norske antallet som tror på evolusjon var også endel høyere enn både USA og Storbrittania.

Siden det også hadde sammenheng med utdannelsensnivå, regner jeg med at en andel av de 1000 spurte kanskje ikke helt har visst hva de har blitt spurt om.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:54   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

:hmmm:

Jeg lurer på hva jeg skulle svart i en sånn undersøkelse. Jeg er liksom ikke helt enig med noen jeg. Evt. med begge.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:56   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

De var bare 8 % som var helt bombesikre på at de ikke trodde på evolusjonen da, det var ikke 41 %. Så å beskrive alle som faller utenfor de 59 % som kreasjonister syns jeg blir feil. Det norske antallet som tror på evolusjon var også endel høyere enn både USA og Storbrittania.

Det syntes jeg kom ganske klart frem, gjorde det ikke? Og uansett så synes jeg 8 % er ganske høyt, jeg da.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:57   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det er rett og slett skremmende.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 11:58   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det syntes jeg kom ganske klart frem, gjorde det ikke? Og uansett så synes jeg 8 % er ganske høyt, jeg da.

Ja, jeg var nettopp tilbake og tittet på hva du faktisk skrev. Jeg leste nemlig litt fort først og trodde du mente at alle utenom de 59% var kreasjonister. Jeg syns igrunn ikke 8 % er spesielt høyt jeg da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:00   #8
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg lurer på hva jeg skulle svart i en sånn undersøkelse. Jeg er liksom ikke helt enig med noen jeg. Evt. med begge.

Det tror jeg egentlig ikke på. Evolusjonensteorien handler om at arter tilpasser seg omgivelsene og endrer seg, alle arter, inkludert mennesker. Hva er det du ikke er enig med i dette?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:02   #9
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, jeg var nettopp tilbake og tittet på hva du faktisk skrev. Jeg leste nemlig litt fort først og trodde du mente at alle utenom de 59% var kreasjonister. Jeg syns igrunn ikke 8 % er spesielt høyt jeg da.

Ikke jeg heller.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:03   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Jeg ser forresten at det 1000 stykker som er spurt i denne undersøkelsen, hvor mange må man spørre for at det skal være overførbart til befolkningen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:04   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Det tror jeg egentlig ikke på. Evolusjonensteorien handler om at arter tilpasser seg omgivelsene og endrer seg, alle arter, inkludert mennesker. Hva er det du ikke er enig med i dette?

Jeg er enig i det, det er ikke det det går i.
Men samtidig så har jeg en tro da. Det blir litt kræsj.

Jeg stemmer for og :uvitende: . :løsningsorientert:'

Evt. så har jeg ombestemt meg. Jeg vil helst ikke havne i samme bås som kreasjonistene, for der er jeg ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:06   #12
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jo, jeg er jo det.
Men samtidig så har jeg en tro da. Det blir litt kræsj.

Ikke nødvendigvis, det finnes da ganske mange troende som tror at en gud har skapt "utgangspunktet", og så har ting evolvert derfra? Eller er du såpass bibeltro at du mener at Adam og Eva og slanger på epleslang er historiske fakta og ikke en symbolsk beretning?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:06   #13
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser forresten at det 1000 stykker som er spurt i denne undersøkelsen, hvor mange må man spørre for at det skal være overførbart til befolkningen?

Det er vel 1000 som er vanlig. Hvis man føler seg noe mer sikker ved å spørre 10.000, så kan man gjerne det, men det er som oftest unødvendig ressursbruk.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:07   #14
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Jeg har nå kommet frem til at om halvparten av de som ble spurt fikk samme tankerekken som meg, og den var forvirrende nok, så vel ... Jeg misforstod hele greiene, og jeg nekter å tro at jeg, med 4 års høyere utdanning , er den eneste.


Acsa; Hva? Fikk ikke Eva et eple? Symbolikk? Hva mener du?


__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:07   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Men samtidig så har jeg en tro da. Det blir litt kræsj.

Jeg ser ikke hvorfor det skulle være noe kræsj. Jeg tror også på Gud, men har ingen problemer med å kombinere Gud og evolusjonsteorien.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:08   #16
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Jeg så programmet i går. En av kreasjonistene hadde som argument at mennesket var altfor fantastisk og komplekst til å kunne stamme fra en amøbe. Men er det noe mindre fantastisk at vi alle en gang har vært en encellet zygote? Eller bestrider de kanskje det også?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:08   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Acsa: Slanger på epleslang, du liksom.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:09   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Acsa; du hadde rett på prikken.

Divine; jeg var bare uhorvelig kjapp til å svare, og svarte uten å, eh, egentlig vite hva jeg svarte på. :Plystre:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:09   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ikke nødvendigvis, det finnes da ganske mange troende som tror at en gud har skapt "utgangspunktet", og så har ting evolvert derfra? Eller er du såpass bibeltro at du mener at Adam og Eva og slanger på epleslang er historiske fakta og ikke en symbolsk beretning?

Jepp, man kan tro på utviklingslæren til Darwin selv om man er kristen. Jeg har til og med hørt (lest) at Darwin selv var kristen og vurderte å bli prest.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-08, 12:10   #20
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tror ikke på evolusjonen

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser forresten at det 1000 stykker som er spurt i denne undersøkelsen, hvor mange må man spørre for at det skal være overførbart til befolkningen?

Man behøver egentlig ikke å spørre så mange. Det viktigste er at utvalget er representativt, ikke at det er stort.

I mellomkrigstiden ble tidenes største meningsmåling gjort foran presidentvalget i USA. Man spurte over en million velgere, og resultatet viste et valgskred for den republikanske kandidaten. Da valget var over, hadde demokraten vunnet med god margin.

Undersøkelsen ble gjort med telefonintervjuer. Hvem hadde telefon i mellomkrigstiden? Jo, de velstående. De stemte republikansk.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arvelighet, darwin, evolusjon, gener, gud, statistikk, øyenfarge


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no