Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ilegg i BH

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-13, 20:09   #1
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Ilegg i BH

Jenta mi blir snart 12 år gammel, og har vært en tur i badeland, jeg var ikke med, så det var litt sjokkartet da jeg ryddet ut av badetingene hennes i dag, og oppdaget at hun har sydd ilegg i en bh-topp for å ha under badedrakten.. Hun blir 12 år(!!), seriøst, begynner de virkelig å bekymre seg over små pupper så tidlig??

Må jo prate med henne om dette, men hvordan får man en slik samtale til å bli trygg og god, sånn at hun skjønner at kroppen hennes utvikler seg ikke likt som klassevenninner, men at den uansett er perfekt til henne sånn som den er og blir?

Jeg slet selv med spiseforstyrrelser da jeg var 14-15 år og til jeg var rundt 20 år, og frykter at datteren min skal oppleve noe sånt..

Noen som har gode råd å gi?

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 20:37   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ilegg i BH

Har hun sydd dem i selv?

Jeg har også ei på snart 12 år som synes det er stas å ha innlegg/bøyler i toppene/bh sine. Hun har litt bryster, men jeg har sagt til henne at det er helt uaktuelt å kjøpe bh etc som gjør at brystene blir større enn det de er. Dette har hun omsider forstått, og maset har sluttet
Polstring i badetopper synes jeg er ok, så lenge det ikke er tykkelse på dem. Det er jo med å forme/holde fasongen når det blir vått

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 20:41   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ilegg i BH

Au, den skjønner jeg er lei. Et godt utgangspunkt er kanskje å begynne med å bare lytte og stille spørsmål om hvordan hun tenker rundt sin egen kropp, uten at du selv sier så mye om hva du mener og tenker? Så kan du tenke litt etterpå hvordan du vil respondere? (Det krever at man biter leppene litt sammen, en sånn tilnærming, for man vil gjerne hoppe rett på å gi råd... )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 23:18   #4
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Ilegg i BH

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Har hun sydd dem i selv?

Jeg har også ei på snart 12 år som synes det er stas å ha innlegg/bøyler i toppene/bh sine. Hun har litt bryster, men jeg har sagt til henne at det er helt uaktuelt å kjøpe bh etc som gjør at brystene blir større enn det de er. Dette har hun omsider forstått, og maset har sluttet
Polstring i badetopper synes jeg er ok, så lenge det ikke er tykkelse på dem. Det er jo med å forme/holde fasongen når det blir vått

Ja, hun har sydd dem i selv, brukt vatt (tatt livet av en bamse, kanskje?) og sydd med ikke akkurat korssting..hehe
Jeg fjernet dem, og hev toppen i vaskemaskinen..
Hun har ikke fått bryster enda, bare brystvortene som begynner å "bule" litt ut på en måte, så det er mulig hun bruker det mer for å skjule dette enn for å få større pupper.. Men det får jeg vel svaret på når jeg får snakket med henne når hun kommer hjem igjen i helgen.
Ikke barebare å være snart tenåringsmamma!

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 23:20   #5
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Ilegg i BH

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Au, den skjønner jeg er lei. Et godt utgangspunkt er kanskje å begynne med å bare lytte og stille spørsmål om hvordan hun tenker rundt sin egen kropp, uten at du selv sier så mye om hva du mener og tenker? Så kan du tenke litt etterpå hvordan du vil respondere? (Det krever at man biter leppene litt sammen, en sånn tilnærming, for man vil gjerne hoppe rett på å gi råd... )

Joda, men det er bare å få samtalen til å dreie innom akkurat temaet, hvis man ikke skal si noe direkte.. Vi er heldigvis veldig åpne mot hverandre, så jeg får bare følge magefølelsen, men samtidig trør varsomt.. En kunst jeg kanskje ikke helt behersker enda!

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 23:27   #6
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ilegg i BH

Kan muligens godt tenke meg at det handler mer om å skjule enn å forstørre, det er ikke mye som er kjipere enn brystvorter som synes gjennom badetøyet, vel? Synes selv jeg som voksen, og definitivt i pre-egentlige-pupper-alder...

Dog, mulig at det er snakk om forstørring også, du finner nok ut av det når du snakker med henne. Trø varsomt er lurt om ømfintlige tema. Jeg tror jeg skal begynne å øve nå, så kanskje jeg behersker det innen de blir tenåringer...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-07-13, 23:28   #7
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ilegg i BH

Uff. Dette er en lei utvikling av et kroppsfiksert samfunn.
Jeg er ungdomsskolelærer og dette er dessverre helt vanlig. Elevene mine forteller om innlegg, små BH-er for å få den rette pushen og BH-er med innlegg over det igjen. Fordi det er sånn en bør se ut, i følge trenden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no