Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye tid bruker du på nettbrett/smarttelefon/data osv iløpet av 24 timer?
Lite, under 30 minutter. 0 0%
30-60 minutter. 3 2,88%
1-2 timer. 20 19,23%
2-3 timer. 19 18,27%
Mer enn 3 timer. 62 59,62%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-13, 18:43   #1
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

I bilen i dag hørte jeg på radioen at 8 av 10 barn bruker nettbrett. http://www.p4.no/story.aspx?id=530778
Og hvor man oppfordrer til felles familietid hvor man legger vekk alle disse dingsene.

Jeg skal innrømme at jeg har gått mange runder med meg selv for å innse at alle dingser er blitt en så stor del av livet til barna, og innerst inne, mitt eget også.
Men vi prøver å ha perioder uten "dingser", og det har jeg inntrykk av at mange verdsetter også. Men klart, hvis man skal få bort ungene fra alle duppeditter så må man gå foran som en god rollemodell.
Eller er det greit med fri tilgang? Det ligger mye læring i alle disse spillene og appene de bruker også, samt mye sosialt.

Så nå lurer jeg på hvor mye tid du bruker på dette iløpet av en dag (ikke jobb seff).

Ja, og utdyp gjerne i tråden.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 18:50   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Jeg greide å svare innkludert jobb. (leste spørrisen først). Privat er jeg usikker, den tiden jeg bruker er ikke kontinuerlig og derfor blir jeg usikker.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 19:42   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Jeg bruker mye tid. Men sitter foran data fremfor TV. Jeg ser knapt på TV.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 20:02   #4
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Alt for mye tid for oss alle tre. Særlig jeg selv og storesøster.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 20:45   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Mye. Mest meg. Gutta har restriksjoner.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 21:03   #6
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Det blir nok mangen timer tenker jeg.
Når ungene legger seg så sitter jeg nå på pcn om kvelden.
Har ingen mann å tyte med Så da blir det pcn.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 21:29   #7
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Jeg bruker mye tid på data, ser minimalt på tv. Dingser ellers bruker jeg fint lite, bittelitt telefonen. Ungene har faste spilledager, men bruker pc litt til youtoube ellers. Eldstemann har ganske fri flyt,men han spiller ikke, bruker kun sosiale medier og da mest chat på telefonen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 21:49   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Altfor mye. Jeg er jo alene og må være hjemme så da brukes pcen endel. Jeg har en filosofi at så lenge jeg ikke lar være å gjøre sosiale ting pga pc/tv så er det ikke så farlig.

Ungene er periodespillere, og har foreløpig ikke noen restriksjoner,men mulig det kommer etterhvert.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:11   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Jeg sitter 7,5 timer foran skjermen på jobb. (Bortsett fra de dagene i måneden jeg er ute på kundemøter eller reportasjeturer.)
Hjemme blir det minst 1time på nett på kvelden.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:19   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Og der ser jeg at jobb ikke regnes med.

Da blir svaret minst 1 time om dag. Oftest mer, vil jeg tro.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:28   #11
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

En til to svarte jeg. Det tror jeg stemmer bra, men det er litt mye.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 12:50   #12
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Jeg bruker nok mer enn tre timer, tror jeg. Litt fordi jeg ikke jobber for tiden, og fordi det ikke er noe særlig annet som skjer. Når høsten kommer blir det forhåpentlig noe jobb i tillegg til fritidsaktiviteter og da vil det nok begrense seg litt. Håper jeg, ihvertfall. :selvkontroll:

Legger til at jeg ikke ser på tv for tiden, da. Men det gjør vel bare at datatiden øker tilsvarende.

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 17:35   #13
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Alt for mye. Virkelig. Jeg sitter med enten den bærbare, men nå stort sett iPaden, i fanget stort sett hele tiden på kveldstid når jg er ferdig med mine gjøremål. Dvs, etter at vesla har lagt seg, men den er fremme i perioder mens hun er våken også.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 19:56   #14
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Altfor mye!

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 20:41   #15
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

1-2 timer blir det vel i løpet av dagen tenker jeg. Men jeg ser heller ikke særlig mye tv.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 11:21   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Ehm, alt for mye. Men jeg er i permisjon, og ofte såpass trøtt og gåen på kvelden at jeg koper mer enn godt er på en skjerm eller to. Når jeg jobber, er det neppe mer enn 1-2 timer utenom jobb, men nå er det nok litt over det, ja...

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 14:24   #17
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Jeg krysset av for mer enn tre timer. Når jeg setter meg ned for kvelden så har jeg stort sett laptop eller ipad på fanget, med mindre jeg ser en spennende film eller noe. Og så blir det noen minutter her og der i løpet av dagen også. Bruker mobilen lite til å dille med - den er en telefon og musikkavspiller for meg.

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 22:53   #18
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye tid bruker du på data/nettbrett/smarttelefon osv?

Mer enn 3 timer, men kaller det ikke for mye.

For meg handler det ikke om hvor mye, men om hvordan. Både jeg og mannen tilbringer mange timer med en pc eller annen sak i fanget, men aldri slik at det går ut over andre ting.

Jeg dropper innom både facebook og fora innimellom på dagtid. Det tar aldri lang tid. Når kvelden kommer, så dumper vi ned i hver vår sofa, og da med pc på fanget. Vi ser på tv og prater sammen, selv om vi også er på nett. Jeg kan gå lei etterhvert og setter pc på bordet og tar frem strikkingen, og smetter da innom nettet sånn innimellom for å se om det er noe nytt.

Avhengig ja, men ikke på bekostning av andre ting.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no