Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møter du opp på dugnad?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-13, 22:06   #41
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, det gjør jeg både ifm velforeningen og håndball. Ingen dugnad i bhg vi har hatt.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 06-07-13 kl 23:02.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:14   #42
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, det gjør jeg og jeg ble faktisk overrasket over å se hvor mange fra blokka mi som stilte i år. Jeg flyttet inn i februar og er vant til labert oppmøte på dugnader. Det var det ikke her. Jeg måtte levere poden på allidrett først og kom litt sent i gang, så jeg måtte faktisk lete etter noe å gjøre.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:25   #43
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Helst ikke. Jeg pleier å sende mannen.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:35   #44
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Har alltid møtt opp på dugnad og kommer til å gjøre det i fremtiden også. Jeg liker dugnad, men jeg hadde møtt opp uansett.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:37   #45
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Jeg liker dugnad av typen rydde og fikse og male, evt loppemarked. Jeg liker ikke dugnad av typen lagerrydding til 10 kr timen eller selge ørten kakebokser til overpris. Da vil jeg heller betale inn en sum enn å bruke tid på det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:38   #46
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

En av oss stiller som regel, er vel bare en gang det ikke har passet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:38   #47
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vi har dugnad i borettslaget hver vår og høst, og jeg forsøker i det lengste å stille. I fjor høst var det mye tungt arbeid, maling og slikt, og det kunne jeg ikke være med på. da måtte gubben pent stille, og så kokte jeg kaffe og serverte til alle de flinke arbeiderne.

Jeg er så rart skrudd sammen at jeg syns det er hyggelig at vi naboene kommer sammen og gjør det fint rundt oss i fellesskap.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 23:03   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.


Jeg er så rart skrudd sammen at jeg syns det er hyggelig at vi naboene kommer sammen og gjør det fint rundt oss i fellesskap.

Enig og ofte er det jo ikke snakk om mer enn et par timers arbeid maks. Det klarer de fleste hvis de vil. I år var det få som stilte opp fra vår gate.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 23:20   #49
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Jeg kommer til å nekte hele familien dersom idrettslaget sier at vi skal gå rundt å selge hønsegjødsel på dørene. Der går min grense.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 23:29   #50
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Møter så lenge jeg har anledning ja.

Nå har vi aldri hatt dugnader i barnehager eller skoler her. Det eneste vi har fast, er en i velforeningen her hver vår.

Det har vært endel ganger at ingen herfra har stilt, og det har gnagd på min samvittighet. I løpet av de snart 13 årene vi har bodd her, så er det vel bare et par ganger at dugnaden ikke har kommet mens mannen min er på jobb, og siden det hele tiden er noe ungene skal på, så har det kræsjet endel. Heldigvis stor forståelse fra naboene på det da.

Nå i vår så skulle vi også bort men fikk en halvtime før vi måtte dra. Da gikk jeg og ungene ut og jobbet heftig den halvtimen.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 23:47   #51
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vi har vel stort sett alltid vært med, oftest begge to. Første året vi bodde her glemte vi det og satt ute i hagen og spiste med besøk under dugnaden. Det var veldig flaut når vi innså forglemmelsen.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 23:53   #52
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

En av oss stiller alltid. Men nå er det jammen lenge siden vi har vært på det. Siste var i barnehagen for et par år siden. Gjennom fotball som minsten går på er det mer å stå i kiosk og sånt. Vi gjør selvfølgelig det og.

Men alle de tingene du nevner her sorterer under dugnad i min bok! Jeg har vært med på dugnad i form av til dømes:

* Rydding og ordning av uteområde i barnehage (privat) og skole.
* kransekakebaking ifm lotteri. Big time - 150 kaker.
* Vakt på skole på kveldstid.
* Vakt på skole i helg ifm idrettsarrangement med overnattingsgjester.
* Arrangering av ymse tilstelninger i regi av FAU.
* Stå i kiosk.
* Diverse sekretariatoppgaver ifm idrettsarrangement.
* Arrangering av juletrefester i regi av idrettsforening.
* Salg av alt fra dopapir til bonusguider.

Med mer.

Jeg ser jo at dette ser rimelig overveldende ut. Egentlig er det ikke det, det er spredt over lang tid. Når det er sagt så et det etpar uker før jul og sommerferie som er rimelig hektiske.

Jeg klager egentlig ikke altså, det meste er hyggelig, når man først er i gang, og det er nok folk til å fullføre oppgaven på en skikkelig måte.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04

Sist redigert av Ellisiv : 06-07-13 kl 23:56. Årsak: Lagt til
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 23:55   #53
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Åja, vi flyttet inn i borettslag som unge, nyforlovet og uten kontaktnett, og tenkte at dugnaden var en fin måte å bli kjent med naboene på. Vi ble fordelt til å hver jobbe i det "tunet" vi bodde, derved var det i vårt tun....meg og min mann. Og en trettenåring som kom ut og kostet grus fra veien en stund.

Vi hadde felles matpause med kaker da, så vi fikk da snakket med noen, og det ble lagt merke til at det var bare oss to og derved litt lite sosialt, og litt vanskelig å få gjort så mye, så fra da av ble folk fordelt litt mer etter oppgaver, ikke hvor de bodde, mer sosialt det da.

Minst en av oss deltok hver gang, såfremt vi hadde mulighet. Vi havnet jo etterhvert som "organisatorer" også. Ungene var med på rydde/koste dugnadene, eller lekte på lekeplassen mens vi styrte etterhvert som de kom til, på disse "motorsagdugnadene" jeg og ungene hjemme, mens mannen deltok.

Så flyttet vi til enebolig, og etter et års tid kom det lapp om dugnad på lekeplassen. Det var ikke en dugnad det egnet seg å ta med en toåring og en fireåring på, men mannen har vært der, flere ganger. (for dette gikk to ganger i uka over lang tid. Det var ikke helt alle dagene han kunne, da.)

Ja, vi stiller på dugnad. Det kommer vi til å fortsette med.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 02:07   #54
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Jeg hadde møtt hadde jeg kunne krysse av på oppgaver på forhånd. Å møte opp å bare bli tildelt en oppgave er uaktuelt

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 07:37   #55
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Jeg hadde møtt hadde jeg kunne krysse av på oppgaver på forhånd. Å møte opp å bare bli tildelt en oppgave er uaktuelt

Hvorfor det?
Vi møter såfremt vi kan og strekker oss for å få det til.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 08:37   #56
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Jeg hadde møtt hadde jeg kunne krysse av på oppgaver på forhånd. Å møte opp å bare bli tildelt en oppgave er uaktuelt

Vanskelig å gjennomføre en dugnad hvis alle skal "plukke" oppgaver på forhånd og nekte å bytte eller prøve seg på andre ting. ..

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 13:00   #57
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I borettslaget vårt er det genialt, vi blir trukket 100 kr ekstra i fellesutgifter hver mnd, penger man får igjen til jul hvis man deltar på dugnad. de fleste møter opp. Vi steiner vafler og koker kaffe også. Veldig kjekt. Jeg møter ellers opp ja.

Sånn var det der jeg bodde inntil nylig, også. Da det ble innført var det rent pinlig å se hvor mange som plutselig dukket opp.

Jeg har alltid stilt til dugnad. Noe annet syns jeg er pinlig. De gangene det ikke har passet har det enten vært pga Frøken Snupp sin bursdag (vårdugnaden falt alltid i slutten av april) eller fordi jeg har vært avlaster akkurat den helga. Da har jeg gjort en tildelt oppgave på forhånd i stedet. (De siste årene stilte Didjeridust på mine vegne dersom han var hos meg akkurat den helga.)

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vanligvis. Men det irriterer meg kraftig at jeg skal drive vedlikehold på kommunal eiendom, som vår barnehage er.

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 13:03   #58
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Intrigue, her.

Jeg hadde møtt hadde jeg kunne krysse av på oppgaver på forhånd. Å møte opp å bare bli tildelt en oppgave er uaktuelt

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Vanskelig å gjennomføre en dugnad hvis alle skal "plukke" oppgaver på forhånd og nekte å bytte eller prøve seg på andre ting. ..

Da er det plutselig ikke dugnad, lenger. Da er det blitt "gjøre det vi har lyst-dag" i stedet.

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 13:58   #59
Intrigue
Superduperaktiv
 
Intrigue sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 507
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Det er fullt mulig å sette opp lister med ting som skal gjøres og at hver krysser på 3 til 5 ting de kunne tenke seg å utføre. Så får en oppgaver innen det en kan. Det skaper en viss forutsigbarhet som gjør det lettere for mange å delta.

Hadde jo selvfølgelig ikke forventet at det skulle bli forstått her, nettopp derfor synes jeg det er viktig å formidle det

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 14:14   #60
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Og det gjør de fleste også - setter opp slike lister. Det handler ikke om at du ikke blir forstått. Poenget er jo bare at det som regel er noen oppgaver ingen har særlig lyst til å gjøre, og hvis alle da heller går hjem, så blir det lite greie på det.

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no