Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møter du opp på dugnad?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-13, 16:41   #21
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I borettslaget vårt er det genialt, vi blir trukket 100 kr ekstra i fellesutgifter hver mnd, penger man får igjen til jul hvis man deltar på dugnad. de fleste møter opp. Vi steiner vafler og koker kaffe også. Veldig kjekt. Jeg møter ellers opp ja.

Det var en flott måte å gjøre det på

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 16:52   #22
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Kjempeherlig å få 1200 kr ekstra utbetalt til jul. Og vi STEIKER vafler.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 16:54   #23
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Burde tipse barnehagen om samme måte å gjøre det på. For det ER kjipt å stå og slite i barnehagen nærmest alene på en søndag mens regnet øser ned. Kanskje dette kunne motivere flere.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 16:56   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Jeg setter ikke himmel og jord i bevegelse for å få det til. Har jeg andre planer som er vanskelig å få flyttet på, så møter jeg ikke. Men vi møter nesten alltid.

I borettslaget er dugnad en skikkelig happening som er både sosialt og gøy, og oppmøtet er deretter. Og når du vet at alle andre også møter, så er det ikke så vanskelig å motivere seg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 17:07   #25
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Jepsi pepsi, ihvertfall i barnehage og i sameiet (eneste aktuelle så langt).

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 17:16   #26
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Burde tipse barnehagen om samme måte å gjøre det på. For det ER kjipt å stå og slite i barnehagen nærmest alene på en søndag mens regnet øser ned. Kanskje dette kunne motivere flere.

Vi pleide å kombinere dugnad med grilling. Var veldig hyggelig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 17:30   #27
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Gjentar... Mens regnet øser.... Hehe... De tre siste dugnadene jeg har vært på har vi vært særdeles uheldig med været. Kjeks og sur kaffe på kjøkkenet i bhg frister visst ikke like mye. Hehe..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 17:40   #28
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vi stiller hvis vi kan. Jeg liker egentlig dugnadsprinsippet, at alle kan bidra med praktisk arbeid som ikke krever penger og som ikke gjør forskjell på folk/foreldre/whatever. Dvs vi stiller nesten alltid opp, men det hender at vi ikke har mulighet, f.eks hvis en av oss er på reise og vi samtidig har syke barn. Får innmari dårlig samvittighet hvis ikke en av oss stiller.
Samtidig så må jeg innrømme at jeg synes det er drit kjedelig å bruke dyrebare ettermiddager til slikt, og skulle egentlig gjerne hatt en mulighet for å kunne bidra f.eks økonomisk og føle at det gjorde opp for manglende praktisk innsats.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 17:42   #29
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, hvis det er praktisk mulig å få det til. I velforeninga må man betale hvis man ikke stiller, men viktigst er det sosiale presset. Der deltar ungene også, dvs man passer ungene i gata mens de voksne jobber, så unger er ikke noe problem. Dugnad i barnehagen prioriterer vi i den grad vi får det til, det er nærmest mest en sosial greie. Enkelte ganger har vi fått spesialordninger fordi jeg har vakt og vi har småbarn. I en barnehage tok vi ansvaret for å drifte datautstyret istedenfor de halvårige dugnadene. Vinn-vinn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 18:15   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Skulle gjerne ha vært med på dugnad jeg, grei måte å bli kjent med folk på. Men her hvor vi bor gjør man ikke den slags ...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 18:17   #31
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, en av oss møter alltid, og gjerne begge.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 18:34   #32
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

En av oss stiller alltid. Men nå er det jammen lenge siden vi har vært på det. Siste var i barnehagen for et par år siden. Gjennom fotball som minsten går på er det mer å stå i kiosk og sånt. Vi gjør selvfølgelig det og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 18:42   #33
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

En av oss stiller alltid. Men nå er det jammen lenge siden vi har vært på det. Siste var i barnehagen for et par år siden. Gjennom fotball som minsten går på er det mer å stå i kiosk og sånt. Vi gjør selvfølgelig det og.

Kiosk, hallvakt, kakebakere... ja, strengt tatt enhver form for ubetalt innsats for fellesskapet som familien er en del av, er dugnadsånd i min bok

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 18:43   #34
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, gjør da det, så sant det passer. Men jeg droppet dugnaden nabolaget arrangerte med å pille hundebæsj i våres. Da tenkte jeg at det fikk hunde- og katteeierne gjøre, og det forundret meg at de ikke poengterte akkurat det.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 18:47   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja. Forøvrig irriterer jeg meg litt over de som møter og ikke gjør noe utenom å stå med kosten og prate.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 19:01   #36
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vi, i hvert fall en av oss voksne, møter så sant det er mulig. Det er dugnad i borettslaget minst en gang i året. Om jeg er forhindret, baker jeg gjerne en kake. En gang gikk borettslagsdugnaden i glemmeboka, men det var et unntak.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 19:02   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vi møter, men begge hater dugnader dypt og inderlig! Vi har mer penger enn fritid og jeg hadde gladelig betalt meg fri fra dugnaden om det var mulighet for det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 20:37   #38
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vi (les mannen) møter ved dugnad på fritidsaktivitet. I tillegg har han vært instruktør for barneidretten og jeg for barnesvømming. Hvis det er dugnad som går på å stå i kiosk og slikt og ikke fysisk skikkelig kjedelig arbeid som feie og rydde uteplasser, ja da stiller jeg og ikke mannen. Vi liker forskjellige ting, og fordelingen går derfor lekende lett når det gjelder oppgaver. (Når vi begge er hjemme).

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 20:39   #39
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, jeg møter! Med mindre jeg har en svært god grunn til å la det være, og da gir jeg selvsagt beskjed, evt. betaler meg fri.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 20:39   #40
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja vi betaler 100kr og får da tilbake 1200, om vi da jobber 12timer.
Men virker ikke som det gjør fristelsen noe bedre for folk.

Vi funderer på å gjøre innbetalingen til 100 og utbetalingen til 150kr, i håp om at det kanskje vil lokke folk til og stille opp, men vet ikke jeg.

Jeg syns jo dugnaden innimellom er noe herk, da kanskje spesielt i pissregn. Men stort sett er det jo ganske kjekt og skravle med naboene og holde på med småting rundt her.

Nå har ikke vi vaktmester, så alt må liksom gjøres av beboere. Vi har nå satt ut gressklippingen på anbud, så det er det nå ett firma som tar seg av. Men det er ikke gjort noe hagearbeid på åresvis, så som han ene sier "Jeg kaller området vårt urørt skog. Og funderer på å ringe ett museum i Bergen og høre om de vil komme å finne sjeldne mosearter"

Men vi begynner jo å komme til noe som gjør at det ser ok ut her ute da. Men det har kostet mangen timer. Og jeg ender ofte med å holde på en del selv, siden jeg ikke orker å spørre om andre blir med.

De maser om hvor stygt det er ute her hos oss, men de løfter ikke en finger for å fikse det selv.


Hadde for noen uker siden en plutselig ide om at jeg var dritt lei disse bjørketrærne som sto overalt her, så fikk to mannfolk til og begynne å hugge de ned, for alle var jo egentlig lei de, men ingen gjorde noe. Og gamlemor oppi høgget her, vel hun tror jeg er på vei til og fri til meg. Hun ble så glad så glad. Og da syns jeg jo det var grådig kjekt og kunne gjøre det også. JHun er 87år, og dårlig til bens, så å forvente noe av hun gjør jeg ikke. Så er ikke alle jeg forventer noe ifra, men en del her.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no