Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Møter du opp på dugnad?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-13, 13:27   #1
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Møter du opp på dugnad?

Jepp, det sitter jeg å funderer på.

Og på en måte håper jeg MANGE sier "Nei det gidder vi ikke". Sånn at det ikke bare er her i borettslaget oppmøte er elendig og litt til.

Hvis du ikke møter, hvorfor ikke?

Dugnad gjør jo at man får spart penger, siden man da kan fikse ting enkelt og greit, uten å måtte leie ut til fagfolk og da igjen betale dyre dommer for jobben som enkelt kunne blitt utført "gratis".

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 13:30   #2
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, så sant vi har anledning så møter vi på dugnad.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 13:34   #3
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vi møter når vi kan.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 13:50   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, vi møter så sant vi kan, og vi legger opp til at vi kan (dvs sørger så langt det lar seg gjøre å holde av tiden). Det være seg i borettslaget, barnehagen eller til fritidsaktiviteter.

Her i borettslaget (og forsåvidt de andre stedene vi er med) er oppmøtet godt. Det er en hyggelig greie synes vi

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:14   #5
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja, selvsagt. Det skal mye til for at ikke minst en av oss voksne stiller. Folk som nærmest konsekvent ikke bidrar til fellesskapet enten for barna sine, eller bomiljøet er bare irriterende. Freeloaders.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:17   #6
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Om jeg kan så møter jeg. Men det er nok ganske normalt at det ikke alltid er så godt oppmøte.
Jeg har vel forsåvidt aldri deltatt som forelder på barnehagedugnadene, men jeg har jo vært der som ansatt så det går vel for det samme.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:24   #7
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.357
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja bevares, det gjør jeg da. Bor ikke i borettslag, og det er ingen velforening der vi bor, så ingen dugnad der. Men skolen har sånn dann og vann, barnehagen hadde, og jeg har en datter i svært dugnadsintensiv idrett og den andre i korps, så det er ingen mangel på dugnader nei.

Jeg syns det er dårlig gjort å ikke stille opp jeg. (Nå mener jeg dem som ikke stiller opp noengang, ikke de som det ikke passer for en gang i jubelåret)

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:37   #8
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja det er ganske irriterendes med folk som ikke møter.
Og hjelpes, jeg snakker ikke om de som ikke kan en gang iblandt, eller de gamle sjelene som har nok med å holde seg på bena.

Men vi er de samme som møter opp hver bidige gang.
De er oss 3 fra styret, ett ungt par og en ungkar. Også har vi to til som møte opp når de kan.

Resten, vel de trekker for gardinene og later som de ikke er hjemme.

Syns jo dugnadene stort sett er kjekk, man blir kjent med naboene og kan skravle litt. Men det er nok mange som ikke er enig med meg der i borettslaget skjønner jeg.

Vi har de siste gangene kjøpt inn pizza og kost oss halveis, og det har vært grådig kjekt.

Men jeg kjenner irritasjonen på de som kronisk ikke møter opp, og som kommer med tidenes mest elendige unskyldninger.

Feks en nabo som aldri har vært på dugnad, unskyldningen er stort sett at hun har ungene. Unene er ikke unger 8år for å si det sånn. Og jeg har nå selv både 5 og 8åringen min innimellom og da sitter de enten inne å ser film om det er grådig dårlig vær, ellers er de med ut og leker. De syns bare det er kjekt.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:40   #9
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

I borettslaget vårt er det genialt, vi blir trukket 100 kr ekstra i fellesutgifter hver mnd, penger man får igjen til jul hvis man deltar på dugnad. de fleste møter opp. Vi steiner vafler og koker kaffe også. Veldig kjekt. Jeg møter ellers opp ja.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:48   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vanligvis. Men det irriterer meg kraftig at jeg skal drive vedlikehold på kommunal eiendom, som vår barnehage er.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:49   #11
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Me møter ja. Nå bur eg saman med formannen i velforeninga, så akkurat der er me vel litt forplikta.
Stiller ellers også så langt me kan, får rett og slett dårleg samvittighet om eg ikkje stiller. Dessuten er det jo kjekt når me først er i gang, og ganske sosialt.

Ikkje så ofte det er dugnad her no utenom velforeninga, og her i området er det så mange dugnadsfolk at dei ikkje "annonserer" det ein gong. Får berre beskjed om at no er ditt og datt fiksa. Skulen har lite dugnad, for dei har avtale med elevane på linja for barne- og ungdomsarbeider på næraste vidaregåande. Dei stiller og organiserer/ syr/ baker/ lager skodespel/ pynter/ serverer og you name it. Får det som praksis under utdannninga. Fritidsaktivitetane til ungane har ikkje så mykje dugnad, helst køyring og slikt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:49   #12
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

I borettslaget vårt er det genialt, vi blir trukket 100 kr ekstra i fellesutgifter hver mnd, penger man får igjen til jul hvis man deltar på dugnad. de fleste møter opp. Vi steiner vafler og koker kaffe også. Veldig kjekt. Jeg møter ellers opp ja.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 14:51   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Ja, selvsagt. Det skal mye til for at ikke minst en av oss voksne stiller. Folk som nærmest konsekvent ikke bidrar til fellesskapet enten for barna sine, eller bomiljøet er bare irriterende. Freeloaders.

Amen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 15:03   #14
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Møter alltid. Jeg synes det er viktig å bidra. Koselig er det også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 15:09   #15
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Hvis jeg har mulighet, så møter jeg opp.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 15:09   #16
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Ja.

De dugnadene jeg blir bedt om å stille på gjelder ungenes fritidsaktivitet, og jeg er så utrolig fornøyd med det tilbudet de får der at jeg stiller med glede. Ellers bor jeg i sameie med 8 enheter, og vi pusler og holder det sånn nogenlunde utenfor her uten at det egentlig kan kalles dugnad. Mer at vi tar det som det kommer; noen gjør mer om sommeren og andre om vinteren.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 15:26   #17
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Vi møter opp når vi kan (og husker det). Borettslaget har dugnad en lørdag formiddag i slutten av april/begynnelsen av mai, så det hender vi er på hytta.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 16:17   #18
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Så sant jeg har mulighet så møter vi opp. Gjør så godt jeg kan men syns det er skrekkelig mye dugnader overalt. Kjenner meg litt dratt i flere ender innimellom. Men syns ideen bak dugnad er bra og håper alle gjør så godt de kan for å delta.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 16:33   #19
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.


Dugnad gjør jo at man får spart penger, siden man da kan fikse ting enkelt og greit, uten å måtte leie ut til fagfolk og da igjen betale dyre dommer for jobben som enkelt kunne blitt utført "gratis".

Vi har penger, og lite fritid, så vi vil gjerne betale for å få jobben gjort i stedet for å gjøre den selv..

Men joda, vi møter på dugnad, greier som regel å få fikset det sånn at vi er med der det forventes av oss.

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 16:41   #20
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Møter du opp på dugnad?

I barnehagen stiller vi. I fjor glemte vi det, og da vi kom på det sa vi ifra og fikk en annen oppgave. I borettslaget ignorerer jeg det. Alt av "ordentlige" ting blir da gjort av vaktmestere og annet fagfolk, så den dugnaden har de bare for å ha dugnad. Det feies litt (selv om vaktmestrene gjør det også) og plantes litt foran oppgangen. Det er grenser for hvor mange de trenger til det, så jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet. Vi hadde selvfølgelig deltatt om opplegget var annerledes.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no