Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-13, 19:30   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevakt

Vi spørr, ja.

Første gang, og det er vel også eneste når jeg tenker meg om, mine barn sov over hos mormor og morfar uten oss var det mormor som bestemte at det skulle de få, ikke vårt behov. De hadde når jeg tenker meg om med seg knerten på campingvonga ei helg også i fjor sommer, han fikk dra på "ferie" (Vi hadde ikke egentlig ferie i fjor, mannen tok ut all sin ferie for å passe barna frem til de fikk begynne i bhg, for jeg begynte i ny jobb, og den dagen jeg startet i ferie, to uke før de begynte i bhg, begynte han å jobbe igjen.)

Svigers passer dem ikke på den måten, ettersom de bor en dagsreise unna, men vi har importert svigermor som barnevakt da vi var i bryllup i fjor, og det skal vi gjenta i år (vi er invitert i TRE bryllup på en måned, så vi kan umulig importere henne til alle da, men i alle fall når min bror gifter seg.)

Men vi spørr når vi gjerne vil ha barnevakt pga foreldremøte eller denslangs på kvelden, vi spørr mamma om det passer å ha dem der dager de skal til lege/helsesøster/øyelege også dersom det passer dårlig med barnehagen i forhold til å få i dem mat (når timen er i lunsjen, f.eks, er det bedre å være hos mormor og få mat før timen, enn å hentes litt før lunsj fra bhg...) og for syke barn (eller, "barn i karantene") om det passer seg sånn.

De gjetter jo ikke av seg selv, egentlig.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 22:16   #42
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Barnevakt

Mine foreldre bor mange mil unna og de spør ikke sånn uten videre om å komme hit for å passe barna. Men de sier de kommer om vi trenger de, både til barnevakt og eventuelt andre ting. Mulig de hadde spurt om vi hadde bodd nærmere, men ellers så er det ikke noe jeg hadde forventet nei.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-13, 22:34   #43
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt

Vi har alltid spurt, ingen har noen gang tilbudt seg. Svigers sier alltid ja om de kan, de har også hatt alle tre ungene en uke når vi var på tur og de to yngste flere spredte uker gjennom årene.

Jeg tilbyr meg heller aldri å låne nieser og nevøer, men sier ja til passing om det passer. Jeg passet ofte søstrene mine sine barn da de var små. Nå er det kun mannens familie som har små barn, og de spør heldigvis aldri.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 16:56   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt

Jeg har foreldre som spør om å få passe barna, men det betyr ikke at jeg ikke spør når jeg trenger hjelp også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 17:12   #45
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt

Det har hendt en uhyre sjelden gang at mine foreldre har spurt om ett av barna vil overnatte eller være med på noe. Svigermor har hatt de store på farmorhelg en gang hver. Når vi har spurt har besteforeldre eller andre stilt opp hvis de har kunnet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no