Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevakt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-13, 12:02   #21
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt

Er det noe spesielt så spør vi. Ellers spør både svigers og pappa om å få passe på eget initiativ. (Nå er jo gutta store så barnepass på samme måte er det jo ikke lengre.)

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 12:48   #22
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt

Her er det begge deler. Jeg spør, og av og til spør mot/ekssvigers. Denne helgen er de på hytta med ekssvigers på deres initiativ. Jeg spør ved behov, de spør når de har lyst. Selvfølgelig kan man spørre, med mindre man tror foreldre er synske/tankelesere.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:08   #23
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Barnevakt

Vi spør av og til, ved f.eks foreldremøter og slikt. Greia er at jeg godt kunne tenke meg en helgetur alene med mannen. Han vil ikke spørre om barnevakt for han vil ikke sende dem til noen som egentlig ikke vil ha dem (for hvis de ville hatt dem på overnatting, ville de ha bedt om å få ha dem hos seg bare fordi de hadde lyst, men de tar aldri noe initiativ til noe slikt).

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:18   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt

Jeg syns mannen din tar feil. Det er helt naturlig å spørre om sånt. Mer naturlig enn å spørre om å få ha barna en helg, syns jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-13, 22:21   #25
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Vi spør av og til, ved f.eks foreldremøter og slikt. Greia er at jeg godt kunne tenke meg en helgetur alene med mannen. Han vil ikke spørre om barnevakt for han vil ikke sende dem til noen som egentlig ikke vil ha dem (for hvis de ville hatt dem på overnatting, ville de ha bedt om å få ha dem hos seg bare fordi de hadde lyst, men de tar aldri noe initiativ til noe slikt).

Jeg synes det er tull av han å anta noe slikt.
Jeg er som sagt bestemor og kan godt finne på å be om å få ha barnebarnet noen timer her eller der, men forventer virkelig at om foreldrene har planer der de ønsker barnevakt så skal de spørre oss om vi har mulighet på det tidspunktet.
Det handler ikke om at jeg ikke vil ha barnebarnet en helg, men at jeg ønsker at de skal spørre om det passer da, og at jeg ikke er synsk ifht når jeg er ønsket som barnevakt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 01:20   #26
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevakt

Vi er freidigere. 'Kan du reise 220 mil og være her når vi skal på konsert en kveld'? Vi har ingen barnevakter her, men får det likevel til.

Hvis du stoler på barnevaktene, hadde jeg ikke nølt med å spurt. Hvis det dog er sånn at de ikke har mye erfaring med å være lenge med ungene - og ta hånd om alt - hadde jeg dog testet ut overnatting først. Det kan vel være at mannen din tenker litt på det. At alt skal gå bra.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 01:27   #27
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevakt

Vi har aldri blitt spurt av noen som vil passe barna. Besteforeldre har kidnappet og lånt ja, men aldri for å passe.

Vi spør når vi trenger det. Har ikke skjedd ofte, men noen ganger. Grunnene har vært litt forskjellige. Møter i bhg/skole om mannen er borte, syforening for meg om han er borte, etc. Og noen ganger fordi at jeg og mannen har følt for litt tid sammen, bare oss to.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 09:00   #28
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt

Har aldri opplevd besteforeldre som tilbyr seg å være barnevakt. Jeg er også bestemor som aldri tilbyr meg. Det må forespørsler til.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-13, 09:08   #29
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevakt

Vi spør mamma eller svigermor om vi trenger barnevakt. De sier ja om de har mulighet så vi er veldig heldig. Det hender pappa kan spørre om å få ha han med seg eldstemann til familien sin, men han spør vi sjeldent om barnevakt. Hender for kvelder, henting i barnehage osv om vi vet han er hjemme.

Vi ville aldri ventet på at noen skal tilby seg. Svigermor spurte mer om å få ha eldstemann før. Men vi snakket f.eks i går om at han kunne komme noen dager når de kom fra ferien. Da regner jeg med at de kommer med et tidpunkt som passer de.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 09:25   #30
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

Vi spør av og til, ved f.eks foreldremøter og slikt. Greia er at jeg godt kunne tenke meg en helgetur alene med mannen. Han vil ikke spørre om barnevakt for han vil ikke sende dem til noen som egentlig ikke vil ha dem (for hvis de ville hatt dem på overnatting, ville de ha bedt om å få ha dem hos seg bare fordi de hadde lyst, men de tar aldri noe initiativ til noe slikt).

Selvsagt spør man. Hvis de ikke vil ha ungene, så sier de nei. Hvis de sier ja, så er det jo fordi de vil være sammen med ungene, og fordi de vil hjelpe dere.
Det kan jo være at de tenker "De tørr vel ikke sende ungene til oss en hel helg siden de aldri spør..."

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 09:28   #31
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevakt

Vi spør svigerfar og mine foreldre, svært sjelden vi spør i grunn men det skjer. Svigermor og gjengen spør vi ikke,de har tilbydd seg en gang da.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 09:31   #32
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnevakt

Jeg synes det er vanskelig å spørre om barnevakt bare fordi vi skal gjøre noe hyggelig. Jeg har ingen problemer med å spørre om hjelp hvis det er noe som ikke går i hop pga plikter. Men det er jo ingen tvil om at vi har mange unger, hvis foreldrene mine har alle fire er det for å hjelpe oss. Skal de ha dem på kos tar de en eller to i gangen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 10:22   #33
DollyDuck
Superduperaktiv
 
DollyDuck sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
Innlegg: 686
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Barnevakt

Der vi bodde før hadde vi mine foreldre like i nærheten. Vi spurte når vi trengte hjelp. Enten det var å hente i bhg, sfo eller det var å ha dem på overnatting. Fikk stort sett alltid ja dersom de ikke skulle noe selv.

Storesøster har noen ganger tilbudt seg å ha dem, slik at jeg og mannen kunne gå ut og finne på noe.

Her vi bor nå har vi ikke noe barnevaktbekjentskaper ennå, men det kommer nok. Dessuten tror jeg mamma og pappa ville reist hit for å være en helg om vi skulle noe.

__________________
Storesøster 1994 Storebror 2002 Mellombror 2005 Lillebror 2007
DollyDuck er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 10:34   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevakt

Vi spør. Det hender jo at foreldrene mine spør om å få låne ungene en helg, og just nu er de hos svigers i to uker etter initiativ fra svigers.

Men er det noe spesiellt vi vil få med oss spør vi om barnavakt, ja. Det er jo ikke gitt at de helgene mine foreldre kommer på å spørre om å få med ungene passer med den konserten vi vil på, eller det bryllupet vi er invitert i, for eksempel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 14:35   #35
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevakt

Vi spør når vi trenger barnevakt ja, om det er bare en kveld eller en helg. Heldigvis greier de vi spør å si fra om det ikke passer og ikke ofrer egne planer. Da vet vi at om de sier ja så passer det faktisk. Nå sist helg hentet de ungene i båt for å ta dem med på overnatting, etter at 9-åringen hadde sendt mld. til bestefar for å høre om han ikke skulle ut på båttur i retning byen for han vil ut på båt. Da hadde de planer selv på ettermiddagen, men broren min og samboer bor i nærheten så da var ungene hjemme alene hos besteforeldrene med åpent hus hos onkel og tante. I feriene bruker mamma å høre om de vil komme på overnatting noen dager, hun jobber i skolen og har lage ferier. Eller så hender det seg at de kommer og henter de på helg, tar de med på helgetur for å besøke søskenbarn eller tar de med på båttur. Høres veldig voldsomt ut men det er ikke så ofte som det høres ut

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 22:22   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevakt

Ingen i våre familier ber om å få passe barna nei En gang har svigerfar bedt om å få låne minsten noen timer, det samme har vel pappa med mellombror en gang for noen år siden.
Vi ber ytterst sjelden om barnevakt og når det skjer er det i såfall svigers max (2 ggr i året) eller mamma som er de eneste som orker alle fire en natt.
Mamman min stiller om hun har mulighet og passer dem hos oss, men hun har lang reisevei.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 22:24   #37
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt

Jeg synes faktisk det er litt kjedelig at de aldri inviterer junior på besøk sånn uten at vi spør om barnevakt eller at vi alle på besøk. Min søster ringte faktisk for et par helger siden og spurte om ikke junior ville komme en tur. Hun er den eneste.

Når det er sagt så ordner det seg ofte om det er noe vi skal og vi kan planlegge det i god tid. De stiller også opp om noe plutselig skulle skje (som da jeg ble innlagt med minsten på sykehuset f.eks).

Så svaret er at vi spør, men hadde gjerne sett at noen av dem en sjelden gang hadde spurt om å få han på besøk en ettermiddag eller helg. For at det er hyggelig liksom.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 22:25   #38
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.611
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt

Minsten på ni måneder som slettes ikke sover hele natta skjønner jeg veldig godt at ingen tilbyr seg å passe/være sammen med.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 22:50   #39
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Barnevakt

Tusen takk for alle svar, skal ta det med meg videre.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 23:16   #40
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt

Ingen som tilbyr seg stort sett. Bortsett fra i sommer, når bestemor fant ut at barna måtte være hjemme alene i 4 uker, da spurte hun om de ville være hos dem i den første ferieuka. Men jeg mistenker sterkt at det er for å "gjøre opp for" at de reiser på ferie med min bror og hans samboer og barn og derved avlaster dem på den måten (både med pass og økonoomisk). Samt at vi bor et stykke unna så barnepass må avtales i god tid på forhånd, mens mine brødres barn ofte hentes i barnehagen, overnatter fra fredag til lørdag osv. Men det er helt greit for meg, det er jo vi som har valgt å bosette oss en times biltur unna pga jobb da. Men å vente på at noen tilbyr seg ellers er det samme som å si at vi aldri får barnevakt ja. Svigers har ikke hatt barna mer enn 8 timer i strekk og da fikk vi sms med spørsmål om vi kom snart (satt til bords i dåp som faddere...).

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no