Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-12, 22:26   #201
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg, for min del, kunne aldri tenkt meg å feriere i typen "enkel hytte", uten innlagt vann, strøm, langt fra parkeringsplass, osv. Men jeg omtaler det ikke som "hyttehelvete" likevel. Jeg synes det er nedlatende å omtale andres ferier på den måten.

Jeg ber om unnskyldning til Dixie om hun ble lei seg fordi jeg uttalte at for meg er all inclusive helvete. Det var ikke meningen å disse en ferie hun gleder seg til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 23:22   #202
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Billige familieferier?

Charter er dyrt, synes jeg. Jeg skal greie å sy sammen noe med mye råere standard enn de der dyreste charterturene altså.
Men til sitt bruk er charter greit. Vi koste oss både i Bulgaria og Egypt vi. Riktignok ikke mens underholdningen gikk sin gang i Bulgaria da, men resten.

Dog er det selvsagt de egenkomponerte feriene som inneholdt en liten kneipe i Tyskland hvor vi satt en hel kveld og lo mens det luktet lavendel og tyskerne vant noe fotballgreier, eller bilturen rundt på amalfi eller båten vi leide for å sirkle rundt capri -det er sånt som er de turene vi husker resten av livet ja.

  Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 05:33   #203
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg hadde en uke på all inclusive med ungene i fjor. Det var all inclusive for alle pengene, vi var ikke utenfor hotellet en eneste gang (men nå lå hotellet midt i ingenmannsland i tillegg da, så det var ikke noe sted å dra til, om vi ikke skulle sette oss på en buss).

Det var helt storartet for ungene (vi hadde null bamseklubb, vi var på null show - som foregikk på nabohotellet), og det var helt ok for meg. Ene og alene fordi ungene koste seg, og jeg fikk lest fire bøker. Jeg hadde ikke orket å bo der en uke til.

Jeg personlig liker best ferier hvor jeg bestiller fly og hotell for seg selv, og hvor vi har en leiebil og kan komme oss rundt litt. Jeg var i Florida en uke med ungene (6 og 11 år), og det var fineste ferien ever.

Men folk har jo ulike preferanser, og jeg husker de to familien fra all inclusvive-turen i fjor, som synes at det var helt fantastisk å være der, og at ingenting kunne bli bedre. Jeg smilte og nikket og gadd ikke krangle på det. De var jo superlykkelige.

Chartertur er kanonenkelt, og det var derfor jeg gjorde det i fjor. En uke med alt inkludert for tre til 12000 kr, og null behov for å tenke på annet enn å komme seg til flyplassen til riktig tid, kan være gull verd i enkelte situasjoner.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 06:53   #204
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.


Jeg, for min del, kunne aldri tenkt meg å feriere i typen "enkel hytte", uten innlagt vann, strøm, langt fra parkeringsplass, osv. Men jeg omtaler det ikke som "hyttehelvete" likevel. Jeg synes det er nedlatende å omtale andres ferier på den måten.

Jeg Liker enkle hytter, og om noen hadde kalt det for hyttehelvete, ville jeg bare tenkt at de ikke ante hva de snakket om. Det går fint an å la være å bli støtt av ting. Generelt bør vel nordmenn bli flinkere til det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 07:29   #205
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Klart det går an. Jeg bryr meg fint lite om noen mener charter er helvete. Men hvorfor dette behovet for å snakke nedsettende om andres valg? Det er hvertfall noe nordmenn burde bli flinkere til å unngå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 07:38   #206
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Men folk har jo ulike preferanser, og jeg husker de to familien fra all inclusvive-turen i fjor, som synes at det var helt fantastisk å være der, og at ingenting kunne bli bedre. Jeg smilte og nikket og gadd ikke krangle på det. De var jo superlykkelige.

Joa, men når preferansene er med på å ødelegge et land bør man kanskje tenke seg om to ganger. For eksempel resortene på Cuba hvor du ikke kommer inn som cubaner i det hele tatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 07:39   #207
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Klart det går an. Jeg bryr meg fint lite om noen mener charter er helvete. Men hvorfor dette behovet for å snakke nedsettende om andres valg? Det er hvertfall noe nordmenn burde bli flinkere til å unngå.

Dette var mitt poeng også. Det kan da ikke være hvorvidt noen blir støtt eller ikke som avgjør om det er ok å snakke nedsettende om andres valg?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 07:47   #208
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

For meg var det en enkel måte å sammenfatte mine følelser rundt charter på, jeg hadde ikke først og fremst andres valg i tankene da jeg skrev.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:18   #209
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg kan lett forstå behovet for enkle løsninger og ferdigpakker, men AI det henger jeg ikke med på. Halve morroa med ferie i utlandet er, for meg, å rusle rundt og finne spennende restauranter og nye smaker.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:23   #210
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg er veldig enig i dette, men for oss som har fire barn blir det faktisk vesentlig billigere med AI enn når man spiser ute på egen hånd. Mye kjipere synes jeg, men altså mye billigere.

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kan lett forstå behovet for enkle løsninger og ferdigpakker, men AI det henger jeg ikke med på. Halve morroa med ferie i utlandet er, for meg, å rusle rundt og finne spennende restauranter og nye smaker.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:39   #211
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi synes charter er helt fint.
Vi har vært på 2 charterturer med barn, Blue Village Callisto i Agia Napa da barna var 5 og nesten 2 år. Andre gang da de var 5 og 9, til Pegasos World, Nazar sitt anlegg i Side, Tyrkia. Begge steder var flotte og det var utrolig barnevennlig.

Grunnen til at vi har reist flest ganger med eget opplegg med å bestille fly, bil og leilighet er rett og slett fordi vi har kunnet planlegge sommerferien tidlig og har kunnet bestille flybilletter når de har blitt lagt ut for salg. Og da har vi kommet ut mye rimeligere enn å bestille charter.

Ang å tørre å spise annerledes mat så må jeg skryte litt av barna mine.
I fjor sommer var vi i sør Spania og dro en dag over til Tanger, Marokko. Der var vi på en restaurant og spiste en marokansk meny med flere småretter. Gutta smakte på alt men det var kun en rett de ikke spiste opp, pluss desserten som var veldig søt, dekket med melis.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:44   #212
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg er veldig enig i dette, men for oss som har fire barn blir det faktisk vesentlig billigere med AI enn når man spiser ute på egen hånd. Mye kjipere synes jeg, men altså mye billigere.

Mensyns du din rett til billig ferie er større en lokalsamfunnet du gjester sin økonomi?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:44   #213
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Jeg kan lett forstå behovet for enkle løsninger og ferdigpakker, men AI det henger jeg ikke med på. Halve morroa med ferie i utlandet er, for meg, å rusle rundt og finne spennende restauranter og nye smaker.

Sånn tenkte eg og før eg fekk barn! Men når ein har tre barn der minst ein er kresen er det ikkje like moro å gå gatelangs med slitne barn på jakt etter ein plass som tilfredstiller alle sine ønsker. Og endå mindre moro å betale for mat som det såvidt blir pirka i. Då er det veldig greit med Sunwing sin All inclusive buffèt der barn et gratis i følge med foreldre. Dei skal strengt tatt forsyne seg frå Lollo og Bernies barnebuffèt, men eldstejenta fekk lov til å forsyne seg frå voksenbuffèten i fjor. Ho er litt mindre kresen enn mellomste. Mellomste var storfonøgd med spagetti Bolognese, pommes frites, kylling nuggets, hamburger og fiskepinnar frå barnebuffèten. Absolutt ikkje gourmet-mat eller helsekost, men eg tenker at dei nok ikkje får varige helseplager av å ete litt junk eit par veker på ferie. Og vi voksne var også fornøgd med vår buffèt!

Akkurat no er tanketom charter-ferie der alt blir servert på eit sølvfat akkurat det eg treng for å samle ny energi i ferien. Og eg gidd ikkje å ta meg nær over at andre kallar det helvetes-ferie.
Og når det gjeld kva det gjer med lokalsamfunnet tenker eg som så at det hjelper i alle fall ikkje lokalsamfunnet om vi nordmenn plutselig bestemmer oss for å droppe charter-ferie til Hellas. Då får vi heller fortsette å reise og prøve å legge igjen litt pengar utanfor hotellet også. Om ikkje på restaurantar, så kanskje på andre ting. Leie av solsenger og diverse aktivitetar på stranda, souvenirar, butikkar, leiebil osv.
Og når alle ungane mine kjem i skulealder og forhåpentligvis er litt mindre sære i kosten kan vi droppe all-inclusive og prøve litt restauranter også.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:45   #214
cecix
Blekksprut
 
cecix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 336
cecix er populærcecix er populærcecix er populær
Standard

Sv: Billige familieferier?

All inclusive er ingen ny ferieform. Franskmenn, italienere, tyskere osv har feriert på denne måten i flere tiår, det er først de siste årene denne typen ferie har blitt tilgjengelig også for oss nordmenn\skandinavere.
Tunisia, som jeg kjenner godt til, har hoteller\senter som har kjørt slike opplegg helt siden midten på 60-tallet. Man må heller ikke glemme at mange sysselsettes på disse hotellene\senterene også, helt sort\hvitt er det ikke.
Ser det spesiellt tydelig i Tunisia nå hvor turismen stoppet med en gang urolighetene startet i fjor vinter. Familier som er fullstendig avhengig av inntektene fra jobben på hotellet har nå ingenting å leve av. Alle venter og håper turistene snart vender tilbake.

__________________
2004 - 2005 - 2009 - 2009
cecix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:53   #215
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi var på et stort resort (ikke AI, men godt skjermet fra befolkningen) på Bali kort tid etter bombingen. De ansatte takket oss for at vi kom til landet (for mange hadde avbestilt, og dette var vel over ett år etterpå) , og fortalte om alle hotellene som hadde måttet si opp folk. Jeg følte vel ikke at jeg gjorde stedet en bjørnetjeneste ved å være der, tvert om.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 08:59   #216
Callisto
Bør lage seg en tittel selv
 
Callisto sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.235
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Sånn tenkte eg og før eg fekk barn! Men når ein har tre barn der minst ein er kresen er det ikkje like moro å gå gatelangs med slitne barn på jakt etter ein plass som tilfredstiller alle sine ønsker. Og endå mindre moro å betale for mat som det såvidt blir pirka i. Då er det veldig greit med Sunwing sin All inclusive buffèt der barn et gratis i følge med foreldre. Dei skal strengt tatt forsyne seg frå Lollo og Bernies barnebuffèt, men eldstejenta fekk lov til å forsyne seg frå voksenbuffèten i fjor. Ho er litt mindre kresen enn mellomste. Mellomste var storfonøgd med spagetti Bolognese, pommes frites, kylling nuggets, hamburger og fiskepinnar frå barnebuffèten. Absolutt ikkje gourmet-mat eller helsekost, men eg tenker at dei nok ikkje får varige helseplager av å ete litt junk eit par veker på ferie. Og vi voksne var også fornøgd med vår buffèt!

Akkurat no er tanketom charter-ferie der alt blir servert på eit sølvfat akkurat det eg treng for å samle ny energi i ferien. Og eg gidd ikkje å ta meg nær over at andre kallar det helvetes-ferie.
Og når det gjeld kva det gjer med lokalsamfunnet tenker eg som så at det hjelper i alle fall ikkje lokalsamfunnet om vi nordmenn plutselig bestemmer oss for å droppe charter-ferie til Hellas. Då får vi heller fortsette å reise og prøve å legge igjen litt pengar utanfor hotellet også. Om ikkje på restaurantar, så kanskje på andre ting. Leie av solsenger og diverse aktivitetar på stranda, souvenirar, butikkar, leiebil osv.
Og når alle ungane mine kjem i skulealder og forhåpentligvis er litt mindre sære i kosten kan vi droppe all-inclusive og prøve litt restauranter også.

Dette kunne jeg ha skrevet også men vi har ikke 3 barn men 2.

Vi har vært på Sunwing men ikke hatt AI. Har dog hatt frokost inkludert der. Men vi har spist en del i resturantene på Sunwing fordi barn spiser gratis og det tjener vi jo en del penger på.

__________________
Snuppa feb '05 og Minisnuppa aug '08
Callisto er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:00   #217
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er det heller ingen som gjør.

For å ta opp påstanden til apan om at familiekonseptene til charterselskapene ikke setter likhetstegn mellom separate barne- og voksenaktivteteter og "barnevennlig" så limer jeg inn følgende sitat:

Fra Sunwing:

Sitat:

Og mens barna koser seg kan foreldrene for eksempel ta en spabehandling eller være med på en av våre SATS-timer. Eller rett og slett bare slappe av på solsengen.

Denne må eg berre korrigere, for du har tydeligvis ikkje vore på Sunwing, Tallulah.
Hos Sunwing er det aller meste av aktvitetane for barn lagt opp slik at foreldra skal vere tilstede. Det er kun tre aktivitetar for veka der barn kan vere med uten foreldre(Skattejakt, Lollo & Bernies bursdagsselskap og Adventure Day) og desse aktivtetane varar to timar kvar gang. Dersom ein utnytter dette maksimalt blir det då seks timar i løpet av ei veke der ein ikkje ser barna sine. Det er desse få timane det blir referert til i sitatet ditt. Det er mulig at Star Tour sine bamseklubbar har meir aktivitar der foreldra ikkje treng å vere til stede, men på Sunwing er det absolutt ikkje slik at dei legger opp til at barn og foreldre skal ha separate aktivitetar.

Mine barn har deltatt fire timar første veka og ingen i veke nummer to sidan det då var samme aktivitetar om igjen. Resten av tida har dei tilbrakt med sine foreldre! Det har likevel vore eit hav av aktivitetar å velge mellom. Barnevennlige aktivitetar for foreldre og barn saman!

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:09   #218
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er det heller ingen som gjør.

For å ta opp påstanden til apan om at familiekonseptene til charterselskapene ikke setter likhetstegn mellom separate barne- og voksenaktivteteter og "barnevennlig" så limer jeg inn følgende sitat:

Fra Sunwing:

Og mens barna koser seg kan foreldrene for eksempel ta en spabehandling eller være med på en av våre SATS-timer. Eller rett og slett bare slappe av på solsengen.

Jeg er helt enig med deg i at det er en formulering som ikke samsvarer med mine verdier rundt en familieferie. Dog blir det jo ikke akkurat veldig mye slik tid i praksis heller ikke om man utnytter alle slike muligheter, men jeg er enig i at utsagnet i seg selv skisserer en veldig delt ferie. For meg er det likevel veldig fremmed med den tankegangen, og heldigvis gjør man som man vil ift å benytte seg av slike tilbud. For noen unger er slikt fantastisk, det gjelder ikke min. Han har som sagt vært med et par ganger, da valgte han det selv. Ellers vil han helst være med oss, og det er jeg glad for. Vi er ikke med på ferdigaktiviteter i noen særlig grad ellers heller, vi koser oss sammen og slapper av.

Det kan godt hende noen barn presses på slikt, og det synes jeg er synd. Men da er vi mer over på hele verdikonseptet rundt en familieferie, synes jeg, ikke så mye selve charterkonseptet. Man kan sikkert se folk som drar på egenhånd også der foreldrene gjør hva de vil i timesvis mens ungene bestikkes med DS eller godteri. Det samsvarer heller ikke med mine verdier rundt familieferien, vi foretrekker å gjøre ting i størst mulig grad sammen, enten vi er her eller der. Jeg er nærmest der at jeg synes det er litt leit når storebror vil leke med nabojenta når vi er på hytta (men han får selvsagt lov altså).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)

Sist redigert av apan : 02-04-12 kl 09:27.
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:39   #219
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Nå får vi testet ut All inklusive igjen da. Bestilte akkurat en uke til Egypt for hele familien, og det var minimal forskjell på å ha AI og ikke til det stedet vi skulle reise, så da valgte vi hotellet med AI, så får vi se hva vi gjør. Vi drar gjerne litt utenfor hotellet selv om vi har AI vi da.

Det ble i alle fall billig familiefeire med kr 3800,-. for flybilletter og ca. 6000,- (1100 dollar) for 5-stjerners hotell AI i en uke. Dette er totalt for 2 voksne og 3 barn. Vil til et sted det er garantert varmt nå, så da ble det Egypt. Da synes jeg det blir billig når det blir kr 2000,- pr. person med fly, hotell og alle mat og drikke inkludert hvis en vil. Men da må en som sagt reise utenom skoleferien. Skulle vi reist charter til nabohotellet som er 4-stjerners så hadde det kommet på kr 18 000,- totalt. Vi reiser faktisk charterfly frem og tilbake da, for det var der jeg fant rimeligst flybillett direkte nå.


Sist redigert av Elisabet : 02-04-12 kl 09:45.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 09:54   #220
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av cecix, her.

Man må heller ikke glemme at mange sysselsettes på disse hotellene\senterene også, helt sort\hvitt er det ikke.

Jeg er fullstendig klar over at det ikke er en ny ferieform, jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre? Selvfølgelig blir problemet større jo mer utbredt det blir, og vi er inne i en trend hvor det rike vesten ønsker fordelene ved det fattige sør og øst, men helst ikke problemene inn på livet.

Og selvsagt er det ikke sort/hvitt, det har heller ingen påstått. I artikkelen jeg linket til står det for eksempel om forskjellen på AI som flyr inn alt av mat og produkter og betaler de lokale luselønn, versus de som benytter seg av lokale ressurser.

Akkikelve syns jeg noen av argumentene for AI som har kommet nå i denne tråden minner om de for barnearbeid, for ungene har ikke noe alternativ. Om man fortsetter å reise til land, men lar være å benytte seg av AI er man med på å bygge opp lokal økonomi.

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Denne må eg berre korrigere, for du har tydeligvis ikkje vore på Sunwing, Tallulah.

Korrigere meg for hva Sunwing skriver på sine egne sider?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er helt enig med deg i at det er en formulering som ikke samsvarer med mine verdier rundt en familieferie. Dog blir det jo ikke akkurat veldig mye slik tid i praksis heller ikke om man utnytter alle slike muligheter, men jeg er enig i at utsagnet i seg selv skisserer en veldig delt ferie.

Jeg har vært litt uklar, for det jeg i hovedsak reagerer på er den voksende promoteringen av delte ferier og andre aktiviteter, som jeg igjen mener underbygger at ulike publikumsgrupper ikke kan trives sammen. Familievennlig har i mange sammenhenger, ikke bare charter, blitt synonymt med barneparkering, og man lager konsepter hvor man bare kan henge med folk fra samme segment. Barnehoteller, pensjonisthoteller, ungdomshoteller osv. osv. Man promoterer barnefrie hoteller med at det er det barna som er et problem, når sannheten egentlig er at det er den skjevt sammensatte kundegruppen som blir problematisk. Jeg syns det er sunnere for samfunnet med konsepter hvor man blir nødt til å forholde seg til, og respektere, flere segmenter på en gang. Dette går ikke bare på charter eller AI, men generelle samfunnstrender.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no