Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Billige familieferier?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-04-12, 16:56   #181
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Utgjer verkeleg feriepengar så mykje hjå vanlege familiar ?
For vår del er det pittelitt meir enn ei vanleg månadslønn, så når alt av vanlege utgifter er betalt så står det igjen nokre tusen lappar.
Då blir ferien deretter. Biltur og telt.

Her får mannen utbetalt ca 15-20 000 kr mer vil jeg tro, enn normalt. Så det utgjør en forskjell på vår «vanlige» junilønn iallefall.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:56   #182
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Det var vel snakk om 100 000 alt i alt, ikke 100 000 igjen til ferie? Med to voksne i full jobb blir det jo endel ekstra.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 16:57   #183
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Det var vel snakk om 100 000 alt i alt, ikke 100 000 igjen til ferie?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:09   #184
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Jeg ble overrasket over reisetidspunktet denne gangen. Sist vi var på chartertur gikk flyet før kl 6 om morgenen og hjem igjen midt på natta. Denne gangen går det i 21-tiden på kvelden bort, og hjem igjen på ettermiddagen. Vi er såklart fremme litt sent, men da går vi rett i seng etter å ha pakket ut og sånt. Og så kommer vi hjem igjen på et ganske så greit tidspunkt.

Herlig. Jeg er sikker på at dere får en helt fantastisk tur med masse fine minner av glade unger! Fikk nesten litt vondt i magen av at du kjente om enn et snev, bare, av anger! Huff! Jeg har reist charter flere ganger, sist nå i jula, og vi hadde en helt knall tur. Det viktigste for meg når det gjelder ferie er hvem man er med, så det å tilbringe 2 uker med alt linet opp for en, sammen med de man elsker mest, er luksus.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:29   #185
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Billige familieferier?

Mulig vi får igjen rundt 20 000kr av feriepengene etter vanlig lønn har dekket utgiftene?? Men jeg jobber ikke fullt da....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 17:48   #186
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billige familieferier?

Charter kan være helt fint det, jeg hadde gladelig betalt en del for å dra tilbake til sunwing resort sandy bay på kypros, men jeg gidder ikke følge utfluktene eller ha AI da, jeg vil ha fordelene charter gir ved direktefly, hotell og henting på flyplass, men resten av ferien vil jeg planlegge og ha kontroll over selv.
Samtidig så er det veldig kjekt å snekre ferier selv og la det gå litt sport i å finne rimelige men fine steder, jo rimeligere fly+bosted jo mer i lommepenger.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 18:37   #187
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi brukte vel rundt 70.000 på ferien vår i fjor (rundtur i USA med MASSE shopping og opplevelser), så i år blir det Norgesferie. Eller, ferie og ferie... Det blir flytting, flytting, flytting. Turer til Tusenfryd og Sommarland i Bø, tenker jeg. Og hvis vi ser at vi har litt ekstra god råd - Dyreparken i K.sand. Ungene maser om Sabeltann. :sliten:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 18:39   #188
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Charter med all inclusive er prisgunstig og praktisk hvis man f.eks. er to aleneforeldre som skal reise med f.eks. til sammen fem barn. (Når barn spiser gratis AI i følge med voksen.)

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 19:20   #189
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Heh, noe av grunnen til at charter stort sett er uaktuelt for oss, er at det ofte er håpløse reiseruter. Avgangstiden kan være grytidlig eller veldig seint, man må kjøre en lang busstur som skal innom mange hoteller osv. Vi legger heller litt arbeid i å finne en smooth reiserute som vi har kontroll over selv.

Ja, jeg var litt kjapp der altså. Jeg ser det finnes mange varianter, og det er klart at type rutefly og leiebil ofte vil være enkelt og greit. Tenkte litt mer i retning av kollektivtransport til mindre steder.

Når det er sagt: I det man har gode avgangstider og leiebil og leilighet begynner prisen å bli ganske frisk i mange tilfeller også. Og det er jo ikke akkurat sånn at det å organisere selv gjør at man automatisk kommer til autentiske steder der man blir kjent med lokalbefolkningen, hvis det var et poeng. Det er blant annet ganske mange steder i sørlige Spania som jeg aldri ville satt mine ben, samme om det var med charter eller på egen hånd. I mitt hode er det mer stedets egenart enn akkurat reisemåten dit som har noe å si, og man gjør jo det man vil ut av det.
I det hele tatt tror jeg det skal litt til å få det billig, bra, lettvint, gode avgangstider, autentisk, med egenart, avslappende for alle, underholdende for barna og hyggelig for alle, uansett hvordan man løser det.

Jeg har forøvrig alltid valgt charterreisemål etter avgangstidene. I år har vi altså organisert selv, og vi har aldri hatt dårligere reisetider. I tillegg må vi bytte fly. Dette for å få prisen sånn noenlunde. Og vi bestilte i januar.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 19:57   #190
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Alt under her er eksempler på trådsitater som i mitt hode er utrivelige overfor en ferieform mange ønsker og trives med. Hva er dette ekstreme ønsket om å bruke ordet helvete om andres ferier?

Ekstreme ønsket? Du har virkelig gjort det til en egen kunst å dra ting ut av proposjoner.

I samme tråd sier Mrs. Longbottom at hun gjerne hadde betalt for å slippe å dra på en av feriene jeg liker. Tar jeg meg nær av det? Nei. Tar jeg meg nær av folk sier IKEA-helvetet? Nei. Loppemarked-helvetet? Nei.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det er jo supert at man får folk til å angre på eget ferievalg ved å uttale seg nedlatende, synes jeg .

Dixie sa ikke at hun angret på grunn av nedlatende uttalelser, men fordi hun fikk opplysninger om hva all inclusive ofte gjør med lokalsamfunn. Hun sa også at hun syns det var bra å bli opplyst. Jeg syns ikke det er frekt å opplyse folk om hva masseturisme gjør med andre samfunn, men man kan selvsagt la være å beskylde de som uvitende har valgt denne ferieformen for å være egoistiske jævler. Men jeg syns faktisk ikke det er de rikes folkerett å ha en "enkel" ferie på bekostning av andre.

Jeg syns du har voldsomt såre tær i forhold til dette.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:09   #191
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Ikke hvis "vanlig" er det samme som "gjennomsnittlig" og det er det jo gjerne?

Vanlig og gjennomsnittlig er jo ikke det samme, nødvendigvis. Folk med høye lønninger kan dra gjennomsnittet opp, slik at flertallet kan være langt unna gjennomsnittslønna. Jeg vet ikke noenting om hvordan dette forholder seg i norske lønninger, men man kan absolutt ikke anta at gjennomsnittslønna er den flest mennesker har.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:10   #192
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns du har voldsomt såre tær i forhold til dette.

Jeg har ingen grunn til å ha såre tær i forhold til dette, jeg er på mange ulike ferier selv. Jeg gidder ikke bruke kvelden på å diskutere det prinsipielle jeg reagerer på i denne sammenhengen, så jeg dropper det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:12   #193
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ekstreme ønsket? Du har virkelig gjort det til en egen kunst å dra ting ut av proposjoner.

I samme tråd sier Mrs. Longbottom at hun gjerne hadde betalt for å slippe å dra på en av feriene jeg liker. Tar jeg meg nær av det? Nei. Tar jeg meg nær av folk sier IKEA-helvetet? Nei. Loppemarked-helvetet? Nei.

Dixie sa ikke at hun angret på grunn av nedlatende uttalelser, men fordi hun fikk opplysninger om hva all inclusive ofte gjør med lokalsamfunn. Hun sa også at hun syns det var bra å bli opplyst. Jeg syns ikke det er frekt å opplyse folk om hva masseturisme gjør med andre samfunn, men man kan selvsagt la være å beskylde de som uvitende har valgt denne ferieformen for å være egoistiske jævler. Men jeg syns faktisk ikke det er de rikes folkerett å ha en "enkel" ferie på bekostning av andre.

Jeg syns du har voldsomt såre tær i forhold til dette.

Jeg håper virkelig ikke du eller noen andre tok seg nær av den kommentaren, altså. Det var jo bare for å illustrerer hvor forskjellige man er i feriepreferanse.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:17   #194
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billige familieferier?

Jeg liker Sunwing med barn. Fordi vi slipper å planlegge så mye i forkant, det er lekeplass, direktebuss og direkteflight, tilrettelagte svømmebasseng, nærhet til strand osv.

Våre barn har aldri vært på egne barneaktiviteter, vi har aldri hatt all inclusive, vi har ikke deltatt på utflukter. Så å sette enhver charterturist i båsen "separate aktiviteter for voksne og barn" synes jeg er litt feil og sneversynt.

Sånn ellers er jeg en parson som har bodd på landsbyen i både Peru og India - og elsket det. Den ferieformen kommer tilbake et stykke inn i fremtiden.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:19   #195
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Longbottom, her.

Jeg håper virkelig ikke du eller noen andre tok seg nær av den kommentaren, altså. Det var jo bare for å illustrerer hvor forskjellige man er i feriepreferanse.

Absolutt ikke, det kunne ikke falle meg inn å ta meg nær av det!

Og det er virkelig ikke meningen at folk skal ta seg nær av at jeg ikke trives på charter. Men jeg syns det er viktig at folk blir opplyst om alle sidene ved AI og andre turistmaskiner. Hvis man leser artikkelen jeg linker til, så ser man at det finnes slike resorts som også støtter opp om lokalsamfunnet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:20   #196
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Så å sette enhver charterturist i båsen "separate aktiviteter for voksne og barn" synes jeg er litt feil og sneversynt.

Det er det heller ingen som gjør.

For å ta opp påstanden til apan om at familiekonseptene til charterselskapene ikke setter likhetstegn mellom separate barne- og voksenaktivteteter og "barnevennlig" så limer jeg inn følgende sitat:

Fra Sunwing:

Sitat:

Og mens barna koser seg kan foreldrene for eksempel ta en spabehandling eller være med på en av våre SATS-timer. Eller rett og slett bare slappe av på solsengen.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 01-04-12 kl 20:28.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 20:25   #197
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Billige familieferier?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Absolutt ikke, det kunne ikke falle meg inn å ta meg nær av det!

Og det er virkelig ikke meningen at folk skal ta seg nær av at jeg ikke trives på charter. Men jeg syns det er viktig at folk blir opplyst om alle sidene ved AI og andre turistmaskiner. Hvis man leser artikkelen jeg linker til, så ser man at det finnes slike resorts som også støtter opp om lokalsamfunnet.

Jeg er helt enig med deg. Jeg blir ikke støtt av at noen ikke trives med charter heller, jeg gjør heller ikke det. Jeg har riktignok blitt litt lei meg en gang når en person irl antydet at jeg var kjedelig som person fordi jeg ikke var så glad i å reise, men det har jo ikke noeher sagt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 21:33   #198
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Vi betalte over 40' kun for fly og hotell på min eneste chartertur, det var riktignok for 3 uker. Det synes jeg var svindyrt.

Nå betaler vi 27' for fly til Cuba, og regner med å stort sett bo ganske rimelig på casa particulares. Det er ganske sprøtt at de to feriene antagelig havner på omtrent det samme, for det er enorm forskjell på hva de er verdt for meg.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:01   #199
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Noen av oss er veldig fleksible, og drar på egenkomponert utenlandsferie ene året, og chartertur neste år, og turer i eget land derimellom. Og trives godt med alt. Vi trives faktisk alltid på ferie, samme hvor vi er. Og enten vi er ene eller andre stedet, så har det vel aldri skjedd at barna har vært på en annen aktivitet enn oss. Og det er helt greit.

Jeg, for min del, kunne aldri tenkt meg å feriere i typen "enkel hytte", uten innlagt vann, strøm, langt fra parkeringsplass, osv. Men jeg omtaler det ikke som "hyttehelvete" likevel. Jeg synes det er nedlatende å omtale andres ferier på den måten.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-12, 22:19   #200
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billige familieferier?

Charter er vel noe man ofte velger fordi det blir rimeligere i tillegg til å være enkelt? Jeg tror det skal litt til å slå charter i pris (gitt samme mengde greier inkludert og samme standard) hvis man er en a4-familie på tur. Det 3. barnet er dyrt å få med seg, det 4. enda dyrere. Med fly og leiebil blir det ikke samme prisforskjell. Men bestiller man seg inn på et sunwingopplegg, er det jo ganske mye som er inkludert. Ofte er all mat, drikke, is og aktiviteter med i prisen.

Ellers er jeg uenig i at disse oppleggene gjør at barn og foreldre ikke ferierer sammen. Ja, det er egne opplegg for barn (og det kan være ganske godt både for barn og voksne spesielt hvis man er alene med unger), men de er ikke hele dagen. Det meste av tiden er man sammen. Jeg synes det blir litt kjedelig hvis jeg skal på sånn pakketur hver gang, men det kan være fantastisk avslappende.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no