Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du husket å forsikre huset ditt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 13:47   #41
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Jeg har papirene i orden, men har vært borti en del tilfeller hvor forsikringer ikke er i orden. Ofte er det en del historie bak i slike situasjoner, og selv om jeg synes det er både dumt og trist å droppe og prioritere viktige forsikringer så føler jeg ikke behov for å latterliggjøre det heller.

Når det gjelder at det offentlige ikke har forsikringsordninger i slike saker, så stemmer det. Men står man uten midler til det aller mest nødvendige etter brann (f.eks klær og møbler) så kan man ha krav på sosialhjelp, eller sosialhjelp i form av lån til dette. Det er jo en form for forsikring, om man kan si det slik. At man allikevel ikke blir sittende på gata uten mat og klær og møbler.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:49   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Jeg har også ganske mye reiseforsikring, det slenges jo med reiseforsikring på alt fra Mastercard til fagforeningsmedlemsskap. Skal se å få gjort noe med det så snart som mulig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:51   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Jeg fikk ikke forsikret båten mannen kjøpte en helg i sommer før på mandagen - sov dårlig fra lørdag til mandag..

Du kunne ha bestilt på nett, så hadde du vært sikret god søvn de to nettene også. Det er ofte billigere å bestille på nett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:52   #44
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Jeg har for dårlig kontroll over forsikringene mine, men han der er nok i en annen liga enn meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:52   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Sånne mastercardforsikringer har vel ikke så høy utbetaling? Da kan det være smart å ha mer sånn at man får dekket alt om det skjer noe.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:53   #46
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Enig. Og stakkars barna, det er jo ikke deres skyld. Bankene burde ha krav om forsikring for å gi lån syns jeg - en ting er hvis et hus brenner ned når man ikke har lån, men har man lån er man jo i minus før man i det hele tatt får begynt å se seg om etter noe annet/bygge opp igjen.

Hvorfor skal ikke voksne mennesker passes på når det gjelder såpass elementære ting? Jeg vil såvisst ikke ha et samfunn hvor bankene skal passe på hva slags forsikringer jeg har eller ei.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:55   #47
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Sånne mastercardforsikringer har vel ikke så høy utbetaling? Da kan det være smart å ha mer sånn at man får dekket alt om det skjer noe.

Bare rolig, jeg har masse. Jeg kan reise og reise og miste alt jeg eier og har. Europeiske, LO-favør, YS, Mastercard og what not. Og sikkert noe mer.

Hus og bil og slikt har jeg orden på, altså.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:55   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Bankene har krav om at man fullforsikrer det man pantsetter. Både når det gjelder hus og bil. Banken får ikke varsel om man sier opp forsikringen eller dropper å betale den dog.

Men man har skrevet under på at man forplikter seg til å holde objektet forsikret ja. Så denne gjengen her er skyldig i kontraktsbrudd med banken sin også.

Det spiller nok liten rolle uansett - de her får gjeldsordning. Om fem år er de ute av hele problemet.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:56   #49
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Bare rolig, jeg har masse. Jeg kan reise og reise og miste alt jeg eier og har. Europeiske, LO-favør, YS, Mastercard og what not. Og sikkert noe mer.

Om du hadde mistet en koffert med innhold på totalt 10 000 i verdi. Hadde du fått denne verdien tilbake fra alle forsikringsselskapene da? Du burde det egentlig? Eller burde man ikke?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:56   #50
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Bare rolig, jeg har masse. Jeg kan reise og reise og miste alt jeg eier og har. Europeiske, LO-favør, YS, Mastercard og what not. Og sikkert noe mer.

Hus og bil og slikt har jeg orden på, altså.

Også må du huske at over halve reisen må betales med det kortet du skal ha forsikringen fra da. Så kan du reise. :Har omsorgsbitet satt:

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:57   #51
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Flere lodd i lotteriet, mener du, Esme?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:57   #52
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Også må du huske at over halve reisen må betales med det kortet du skal ha forsikringen fra da. Så kan du reise. :Har omsorgsbitet satt:

Jada, mor.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:59   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om du hadde mistet en koffert med innhold på totalt 10 000 i verdi. Hadde du fått denne verdien tilbake fra alle forsikringsselskapene da? Du burde det egentlig? Eller burde man ikke?

Nei, man får ikke tilbake dette flere ganger. Ellers ville nok slikt vært big business.

Forsikringsutbetalinger samordnes. Jeg sendte en gang krav om tilbakebetaling av en jobbreise som jeg ikke dro på. Da viste det seg at jobben også hadde fått tilbake penger, og vi måtte ordne opp dette internt, for vi skulle ikke få pengene to ganger. Selv om jeg forlangte pengene fra mitt mastercard og jobben fra reiseforsikringen min.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:01   #54
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Men om du ber om erstatning for koffert og klær fra den ene og kamera og laptop fra den andre så går det vel bra?

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:08   #55
Optimist
Teacher.
 
Optimist sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Innlegg: 2.506
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Vi er forsikret på alle kanter; hus, innbo, bil, jeg, mannen, barna og i dag har jeg bestilt utvidet reiseforsikring. Skal til London om to uker, og vil ikke dra dit og være redd for at noe skal skje og jeg ikke kan få hjelp. I likhet med HV har vi nok dobbelt om ikke trippelt opp av noen forsikringer siden man får div forsikringer gjennom jobb, oranisasjon o.l. Men jeg har ikke orket å gå grundig til verks for å se om noen av dem er unødvendige. Jeg liker å leve i full visshet om at vi er forsikret om noe skulle skje. Og jeg synes ikke synd på folk som ikke sørger for å ha forsikringene i orden.
De som ikke har alle forsikringer de trenger fordi de ikke har råd til å betale premien - vel det er en annen diskusjon. Og disse menneskene er det synd på.

__________________
Alle disse dagene som kom og gikk- ikke visste jeg at de var livet!
Optimist er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:14   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men om du ber om erstatning for koffert og klær fra den ene og kamera og laptop fra den andre så går det vel bra?

Bare hvis du har en separat forsikring på laptopen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:19   #57
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men om du ber om erstatning for koffert og klær fra den ene og kamera og laptop fra den andre så går det vel bra?

En skal ikke få erstattning fra noen når det gjelder kamera og laptop i en koffert. Det må en ha i håndbagasjen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:22   #58
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Du kunne ha bestilt på nett, så hadde du vært sikret god søvn de to nettene også. Det er ofte billigere å bestille på nett.

Det skal jeg huske til en annen gang.
Det er liksom litt slik i mitt hode at jeg må snakke med bankkontakt damen..

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:30   #59
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Forsikringer er prioriterte regninger her i huset. Det og boliglånsfakturaen er det første som betales på hver eneste lønning.

Jeg fatter ikke at det er mulig å ikke ha kontroll på sånt, jeg...

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 14:40   #60
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Utrolig underlig å ikke tenke på at man må ha forsikring på boligen / la være å betale.
Forsikringsselskapet vi har (If) ringer forresten en gang i året for å gå gjennom forsikringene, om det er endringer på kjørelengde, størrelse på innboforsikring osv. Vil tro de ikke er de eneste som driver med det, så man blir jo passet på også (om man først er i kontakt med et forsikringsselskap). Man får jo vilkårene tilsendt i posten eller på mail også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no