Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har du husket å forsikre huset ditt?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-11, 12:58   #21
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.506
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg synes det er helt utrolig at det er lov og eie hus uten forsikring. Det burde vært på hus som det er på biler, at en må ha en forsikring for å få lov til å bruke den.

Men til forskjell fra et hus, så kan en bil volde skade på andre. Og det er ikke selve bilen man er pålagt å forsikre, bare evt. skader bilen måtte påføre andre.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:00   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.506
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Jeg har også kontroll over forsikringene mine. Selv om han/de var dumme og ikke betalte eller fulgte med, så syns jeg uansett synd på dem. For en forferdelig vond situasjon å komme i.

Enig. Og stakkars barna, det er jo ikke deres skyld. Bankene burde ha krav om forsikring for å gi lån syns jeg - en ting er hvis et hus brenner ned når man ikke har lån, men har man lån er man jo i minus før man i det hele tatt får begynt å se seg om etter noe annet/bygge opp igjen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:01   #23
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.506
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Men til forskjell fra et hus, så kan en bil volde skade på andre. Og det er ikke selve bilen man er pålagt å forsikre, bare evt. skader bilen måtte påføre andre.

Men man må jo ha kasko hvis man har lån, må man ikke?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:01   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.028
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

I artikkelen står det, uten å kommentere denne saken spesielt, at det normalt sett sendes 10 påminnelser før forsikringen slettes.

Jeg har jobbet med forsikring, og mannen min gjør det fremdeles, så vi har vårt i orden. Vi driver nå å lurer på om vi skal sette opp summen på innboet vårt. Vi synes summen vi har høres høy ut, men hvis ALT må erstattes så flyr nok pengene fort selv om vi har en liten leilighet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:02   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.625
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Selvsagt vet jeg hva vi har forsikring på.

Og jeg vet at vi ikke har villaforsikring.
Det betyr ikke at huset ikke er forsikret altså, men vi bor i borettslag, så rekkehuset vi bor i eier vi sånnsett ikke, vi eier bare retten til å bo i det, ikke selve veggene, derfor er det borettslaget som har forsikring på huset. Vi har innboforsikring da, for det inni er vårt.

Det er for meg ufattelig at noen ikke sørger for å ha forsikring på huset. altså, han hadde et kundeforhold, men ikke betalt. Da får man purring. Å åpne konvoluttene fra forsikringsselskapet er lurt...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:02   #26
Nina
pretty ballerina
 
Nina sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.792
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Alle banker jeg har vært borti har krav om husforsikring for at man skal få innvilget huslån, men det følges vel ikke opp av banken om man betaler regningene sine eller avslutter forsikringen av andre årsaker.

__________________

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:02   #27
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.207
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Enig. Og stakkars barna, det er jo ikke deres skyld. Bankene burde ha krav om forsikring for å gi lån syns jeg - en ting er hvis et hus brenner ned når man ikke har lån, men har man lån er man jo i minus før man i det hele tatt får begynt å se seg om etter noe annet/bygge opp igjen.

Har de ikke det? Jeg mener jeg har skrevet under på at "boligen vil bil holdt fullverdiforsikret" eller en lignende formulering.

Og forsikringsselskapet burde sagt fra? Hvordan skal de vite at han eier et hus?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:04   #28
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.506
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Ja, det er mulig man må det - jeg husker ikke helt hva vi skrev under på, jeg. Forsikring har vi, men jeg tror aldri vi har sendt inn noe bevis på dette til banken.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:05   #29
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.625
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Har de ikke det? Jeg mener jeg har skrevet under på at "boligen vil bil holdt fullverdiforsikret" eller en lignende formulering.

Og forsikringsselskapet burde sagt fra? Hvordan skal de vite at han eier et hus?

Vel, det viste de vel fordi han faktisk hadde en forsikring der, som var inaktiv grunnet manglende betalinger, slik jeg forstår saken?

Men det er da ikke forsikringsselskapets ansvar å minne ham på det, særlig all den tid de som sitter med bilforsikring som regle ikke er de samme folka som jobber med villaforsikring, kanskje... Uansett har de jo garantert sendt ham mer enn en konvolutt med "viktige papirer TM" før den forsirkingen opphørte...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:05   #30
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Har de ikke det? Jeg mener jeg har skrevet under på at "boligen vil bil holdt fullverdiforsikret" eller en lignende formulering.

Og forsikringsselskapet burde sagt fra? Hvordan skal de vite at han eier et hus?

Jeg også mener jeg måtte skrive under på noe sånt.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:08   #31
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Jeg synes det vitner om stor er uansvarlighet å ikke ha forsikringen i orden, og enda verre blir det med tanke på at nå står denne store familien med hele 9 barn på bar bakke. At han beskylder forsikringselskapet for det uføre denne familien er kommet oppi sier mye om hvor lite han skjønner det med å ta ansvar selv. Hadde han "slitt" med å betale så kunne han jo tatt kontakt med forsikringselskapet for evn å få en midlertidig løsning. Jeg oppfattet det slik at forsikringen ikke hadde blitt betalt over lengre tid.
Selv jeg som fattig student prioriterte å ha forsikringen i orden.
Likevel synes jeg ufattelig synd på denne familien.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:11   #32
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.320
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Må man betale for å ha forsikring???


Jeg blir så oppgitt over folk.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:20   #33
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Ja, alt ordnet og betalt. Hadde ikke fått sove om jeg rotet med slikt.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:28   #34
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Næsjda - de får en gjeldsordning hvor de får sitte igjen med så og så mye av inntekten sin, om fem år er gjelda vekk. Og med ni barn er nok det de får beholde av inntekten sin mer enn det de tjener likevel.

Det som fascinerte meg er at de ikke virket som om de var så mye som littebitt stressa engang. Jeg hadde vært mer stressa om jeg mistet husnøkkelen min enn de så ut til å være.

Men sånn for vår del så er huset toppforsikret, jeg har to forsikringer og ungene er også forsikret. Samt selvsagt innbo, reiser, bilen og katten. Noe annet skulle tatt seg ut.

Og sånn på tampen - hvordan mener han at forsikringsselskapet skulle sagt fra? Tatt ham i nakken og leid ham inn i nettbanken sin? De har da sendt ham regning og purring og oppsigelsesvarsel og oppsigelse. Jeg vil si de har sagt fra?

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:31   #35
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

I tillegg til de 8% som ikke har forsikret huset så leste jeg at en god del har utilstrekkelig forsikring på innbo. Innser at for oss har ting endret seg siden den gangen vi ordnet oss med innboforsikring, så vi har en jobb å gjøre. Må få oversikt over dagens forsikringsbehov og sørge for en innboforsikring med ordentlig dekning.

Vi fikk det rådet å lage ei liste over div eiendeler. Ta video eller bilder av f.eks kostbare eiendeler. Bunader. kunst, sølvtøy mm.
Gjør ting lettere om uhellet skulle skje.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:35   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

De skulle kanskje ha kommet hjem til ham og sett ham i øynene, mens de sa: Helge. Vennen min. Du må betale forsikring. I tilfelle det brenner.

Jeg syntes også det var fabelaktig stressmestring, jeg hadde vært oppunder taket!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:36   #37
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Og for noen naboer da. Dere og ungene? 11 stk? Stig på. Mi casa - su casa.

Det der fortjener blomster.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:37   #38
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

De skulle kanskje ha kommet hjem til ham og sett ham i øynene, mens de sa: Helge. Vennen min. Du må betale forsikring. I tilfelle det brenner.

Jeg syntes også det var fabelaktig stressmestring, jeg hadde vært oppunder taket!

Helge. Vennen min. Du må betale forsikringen - jeg skal vise deg hvordan?

  Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:47   #39
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Jeg har oversikt over forsikringene, jeg vet er dobbelforsikret på et par områder, men ikke har kommet så langt at jeg har gjort noe med. (har nettopp fått bl.a .reiseforsikring gjennom jobben)
Selvsagt har vi hus og innbo forsikring.

Jeg fikk ikke forsikret båten mannen kjøpte en helg i sommer før på mandagen - sov dårlig fra lørdag til mandag..

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 13:47   #40
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du husket å forsikre huset ditt?

Jeg ser jeg har en fremtid i kundebehandling.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no