Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva tenker du om økonomien fremover?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-23, 13:58   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva tenker du om økonomien fremover?

Ser flere aviser "spår" at toppen er nådd, men samtidig sier de at vi (Norge) er veldig avhengig av global økonomi? Og jeg - i mitt enkle sinn - tenker at valget i USA må jo bli ... noe bråk av? Og om Trump blir valgt inn, så tenker i alle fall jeg at det vi har sett til nå kommer til å bli som en mild bris

Vet mange her er mye flinkere enn meg å følge med globalt og kan (mye, mye, mye!) mer enn meg om økonomi, så morsomt å høre hva dere tenker

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 17:55   #2
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du om økonomien fremover?

Bekymret over eiendomsmarkedet i Kina.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 18:01   #3
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om økonomien fremover?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Bekymret over eiendomsmarkedet i Kina.

Wow! Kjipt at du er bekymret, Isprinsessen, men jeg blir litt imponert over at du er bekymret over noe jeg aldri har tenkt på. Hva skjer der, da?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 18:16   #4
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tenker du om økonomien fremover?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Wow! Kjipt at du er bekymret, Isprinsessen, men jeg blir litt imponert over at du er bekymret over noe jeg aldri har tenkt på. Hva skjer der, da?


Boble som kan sende verden inn i en ny finanskrise.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 21:28   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om økonomien fremover?

Problemet med Kina generelt, er at det er så lite transparent. Så man vet aldri om de rapporterer reelle tall på økonomisk vekst, bygging, utslippstall, infrastruktur og hva har du. Og i og med at de er en enorm økonomi, både i energibruk, vareproduksjon, og eierskap i alt som er av råvarer, infrastruktur og industri over hele verden (også i Norge, der vi driver aktiv skattepolitikk som fremmer utenlands eierskap), så skaper det en joker-effekt som driver usikkerhet. Og usikkerhet er alltid dårlig nytt.

Nå føler jeg at vi har hørt om den kinesiske boligboblen i minst ti år, så jeg vet ikke om det betyr at det er falsk alarm, eller om det blir enda verre når det smeller.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-23, 21:36   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om økonomien fremover?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Wow! Kjipt at du er bekymret, Isprinsessen, men jeg blir litt imponert over at du er bekymret over noe jeg aldri har tenkt på. Hva skjer der, da?

Det ble satt litt på spissen for et par år siden, da selskapet Evergrande (mener jeg det heter) misligholdt gjelden sin. Det er et enormt kinesisk selskap innen eiendom, en sektor som utgjør typ en fjerdedel av kinesisk økonomi. Egentlig en veldig spennende greie, det finnes enormt mange podkaster som drøfter det her og hva det betyr.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-23, 01:40   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tenker du om økonomien fremover?

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Bekymret over eiendomsmarkedet i Kina.

Jeg også, og valget i USA. Det siste kan jo bli helt avgjørende for NATO og Ukraina.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no