Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Psykiater-saken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-23, 15:57   #21
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Psykiater-saken

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Hvorfor håper du har får lisensen tilbake? Vil vi ha leger som ikke klarer holde seg innenfor grensene?

Ser det kan misforstås, ikke jeg som mener det, han som skrev innlegget i vg.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-23, 17:03   #22
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Psykiater-saken

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Hvorfor håper du har får lisensen tilbake? Vil vi ha leger som ikke klarer holde seg innenfor grensene?

Det er vel kjent at det blir rettsak av dette? Tror den blir interessant å følge med på. Dette med helsetilsynet er veldig ukjent for meg. Hva har de lov til? Hva er rammene? Etc

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-23, 18:45   #23
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Psykiater-saken

Jeg har fulgt en del med på denne saken, særlig fordi jeg har jobbet mye innen dette faget hvor han er ansett som guru. Han er flink til å forelese, han sier mye som gir veldig mening. Likevel har jeg lenge hatt en slags usikkerhet knyttet til han og som Hilde Sandvik satte ord på (og fikk sterk kritikk for den gang).

Det handler om hans romantisering av anoreksi, gjennom talemåte, Villa Sult- navnet, og tittel som «sultekunstnerne». I tillegg har jeg reager på eksemplene han har brukt, bla Linnea Myhre, og stusset på den tilsynelatende avhengighetsrelasjonen, som hun jo også har gitt uttrykk for.

Når man nå ser at han i tillegg forfører kvinner med åpenbar anoreksi (selv om hun ikke var hans pasient), blir det bare enda mer foruroligende. Og så kommer helsetilsynets dom på toppen.

Han nekter for at han kunne gjort noe annerledes, han har trikset med journalene i etterkant. Dette er åpenbart en person med stort ego og lite evne til å se seg utenfra. Et gigantisk mageplask for en tidligere Gud. Jeg er sjokkert.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-23, 18:55   #24
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Psykiater-saken

Det triste er at jeg ikke er sjokkert engang. Stort ego i det fagfeltet.. det er en dårlig kombinasjon.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no