Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Dameklassen på fiskekonkurranse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-13, 11:20   #1
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Dameklassen på fiskekonkurranse

I går var jeg med på en fiske-laks-konkurranse, det er en årlig happening i en av lakseelvene her omkring.

Det var 7 damer med, og vi stilte da i en egen dameklasse.

Det virket som at arrangørene syntes dette var skikkelig genialt, og at noen av damene hadde ymtet frempå at de ønsket det.

Jeg syns det var skikkelig teit, så da spørs det om det er jeg som er på viddene?

Jeg kunne selvsagt nektet å stille i dameklassen, men jeg orket ikke styre sånn med det og lage noen scene.

Det var også en egen junior-klasse, den kan jeg forstå. Men det er da ikke forskjell på damer og menn i fiskeegenskaper vel? Logikken min tilsier at det kunne vært en "nybegynner" og "ekspert"-klasse hvis det skulle vært delt inn.

Ellers - så er det jo mye større sjanse til å vinne noe da, i en dameklasse. Det er jo "gøy".

Hva mener dere? Hadde dere stilt i dameklassen, uten bismak?

Og nei, jeg vant ingen ting. Det ble tatt EN hel fisk på hele konkurransen, skandalefiske.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 11:44   #2
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dameklassen på fiskekonkurranse

Høres diskriminerende ut for meg. Hvorfor skulle mannfolka være i en egen klasse?

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:01   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dameklassen på fiskekonkurranse

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Logikken min tilsier at det kunne vært en "nybegynner" og "ekspert"-klasse hvis det skulle vært delt inn.

Men det var jo det? Bare at det het damer og herrer. :dukker og løper:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:14   #4
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.083
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dameklassen på fiskekonkurranse

Sånne ting gidder jeg ikke å bry meg om - jeg hadde gitt alt jeg hadde for at vinnerfisken min var større enn vinnerfisken i herreklassen, og så hadde jeg nytt det øyeblikket fullstendig.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:21   #5
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.601
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dameklassen på fiskekonkurranse

Jeg tror dame- og herreklasser noen ganger er laget for å ha en unnskyldning for å dele ut fler premier. Og det er kanskje lettere å dele folk inn etter kjønn enn etter fiskeerfaring?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:22   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dameklassen på fiskekonkurranse

Det er helt ulogisk og unødvendig å dele fiske opp i dame- og herreklasse.
Jeg hadde heller ikke likt det.


Hva var grunnen til at noen ønsket det?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:23   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dameklassen på fiskekonkurranse

Hvis det er for å øke premiemengden, så finnes det andre måter å premiere på.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no