Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Går alt til helvete?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-10, 18:30   #141
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Opprinnelig lagt inn av Mett, her.

Hvis ikke dét bildet klarte å gi et overbevisende bilde av "en dråpe i havet", så vet ikke jeg hva som skal til. Hmm. Eller ... Kanskje noen gidder å regne på hvor mye vann vi må høvle av dagens havnivå for å dekke dagens landmasser med kyr?

Ellers er jeg blant dem som liker å vite at verden inneholder de samme vannmolekylene i dag som den har gjort i evigheter. Hver gang jeg skyller munnen, koser jeg meg med ikke å tenke på hvor akkurat min munnfull med vann kan ha befunnet seg opp gjennom generasjonene.

Jeg tok hintet da

Det gir liksom ordet resirkulering en ny mening

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 19:31   #142
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Opprinnelig lagt inn av Mett, her.

Ellers er jeg blant dem som liker å vite at verden inneholder de samme vannmolekylene i dag som den har gjort i evigheter. Hver gang jeg skyller munnen, koser jeg meg med ikke å tenke på hvor akkurat min munnfull med vann kan ha befunnet seg opp gjennom generasjonene.

Du tenker altså ikke: "Endelig fikk den djevelen Djengis Kahn det som han fortjente!" mens du spar innpå med gammelost og råkkefår før du tar deg et glass iskaldt vann?"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 23:27   #143
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Opprinnelig lagt inn av Mett, her.

Hvis ikke dét bildet klarte å gi et overbevisende bilde av "en dråpe i havet", så vet ikke jeg hva som skal til. Hmm. Eller ... Kanskje noen gidder å regne på hvor mye vann vi må høvle av dagens havnivå for å dekke dagens landmasser med kyr?

Ellers er jeg blant dem som liker å vite at verden inneholder de samme vannmolekylene i dag som den har gjort i evigheter. Hver gang jeg skyller munnen, koser jeg meg med ikke å tenke på hvor akkurat min munnfull med vann kan ha befunnet seg opp gjennom generasjonene.

Akkurat det gjør jo homeopati ganske spennende. Er ikke konseptet der at vannmolekyler HUSKER. Slik at det ikke betyr noe om medisinen er tynnet ut så mye at det ikke finnes et eneste medisinmolekyl igjen i medisinen. For vannmolekylene HUSKER at det har vært medisinmolekyler der.

(Så få vi håpe at molekylene har glemt at de har vært dinosaurtiss også)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 14:18   #144
Mett
Gjendekjeksfantast
 
Mett sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 145
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Homeopati og dagens pengesystem har i grunnen mer til felles enn man skulle tro. Det er bløff og humbug fra unnfangelse til kollaps.

Her er en film som beskriver roten til mye av alt vondt, enten det er finanskriser eller andre kriser:
Money as Debt II - Promises Unleashed

Filmen ruller i 2-3 minutter før fortellerstemmen gjør sitt informerende inntog, og er i åtte deler.

__________________
"Anybody who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist." - Kenneth Boulding
"It's just a ride". - Bill Hicks

Sist redigert av Mett : 20-05-10 kl 16:08.
Mett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 04:30   #145
Mett
Gjendekjeksfantast
 
Mett sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 145
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Her er en kanadier på YouTube som mener å ha svaret på de fleste av spørmålene som startet denne tråden: Oh Canada Movie 2 (etterfulgt av Movie 3 - 7).

De seks filmsnuttene hans forklarer hvordan det er mulig for politikere å sette egen nasjon i uhåndterlig gjeld, hvem som tjener på det, hvorfor gjelden er vanskelig å bli kvitt, hvem som blir sittende med regningen og hvorfor de ikke protesterer.

__________________
"Anybody who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist." - Kenneth Boulding
"It's just a ride". - Bill Hicks
Mett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:15   #146
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Opprinnelig lagt inn av Mett, her.

Her er en kanadier på YouTube som mener å ha svaret på de fleste av spørmålene som startet denne tråden: Oh Canada Movie 2 (etterfulgt av Movie 3 - 7).

De seks filmsnuttene hans forklarer hvordan det er mulig for politikere å sette egen nasjon i uhåndterlig gjeld, hvem som tjener på det, hvorfor gjelden er vanskelig å bli kvitt, hvem som blir sittende med regningen og hvorfor de ikke protesterer.

Jeg så alle 12 filmene, også de siste som går på hvem som kjenner hvem og hvordan makt og penger er knyttet sammen. Og det var i grunnen ganske interessant, dog tabloid framstilling av en del tankevekkende ting.

Man blir fort kalt konspirasjonsteoretiker om man tror det er noe i slike ting, men det kan jo hende at noen er ute etter å ta en fordi om man er paranoid.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 12:37   #147
Mett
Gjendekjeksfantast
 
Mett sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 145
Blogginnlegg: 1
Mett er populærMett er populærMett er populærMett er populær
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Man blir fort kalt konspirasjonsteoretiker om man tror det er noe i slike ting, men det kan jo hende at noen er ute etter å ta en fordi om man er paranoid.

Vi er ikke ute etter å ta deg. Ikke pengene dine heller.

Vi har ordnet samfunnet slik at du frivillig gir dem fra deg, uten at noen forteller deg hvor mesteparten av dem havner.

Det eneste minuset er at vi ikke kan skryte høylytt, siden vi offisielt ikke finnes. Men vi er sant å si temmelig fornøyd med oss selv.

__________________
"Anybody who believes exponential growth can go on forever in a finite world is either a madman or an economist." - Kenneth Boulding
"It's just a ride". - Bill Hicks
Mett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 21:09   #148
Abeline
Aktiv
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 102
Abeline har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Går alt til helvete?

Jeg bekymrer meg og, kanskje tiden er inne for å investere i gull og diamanter?

Abeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no