Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-09, 00:28   #121
Millivilli
Aktiv
 
Millivilli sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 217
Millivilli er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg har lyst til å få med meg neste episode.

Millivilli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 00:49   #122
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg synes det var litt småmorsomt, og kommer til å følge med på serien.

Jeg tror forresten flere av husene er stylet av TV2.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 02:41   #123
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.495
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Greit nok at når man blir gammel så kan man se tilbake på hva man har utrettet og si at "ja, jeg er veldig fornøyd med å ha oppdratt barna mine", men jeg tror jeg vil bli veldig fornøyd for å OGSÅ kunne si at "jeg bidro med det og det prosjektet på jobben, som førte til de og de endringene for andre".

Tja. Jeg har nok en annen type jobb en deg. Jeg er glad i jobben min, jeg tjener penger og jeg har det gøy der. Men det er ikke noen heroisk bragd jeg gjør der. Jobben min er viktig for mange, men det er flere enn meg som kunne ha gjort den - og vi er også flere som gjør den. Hvis jeg ble kjørt ned av bussen i morgen hadde jobben min greid seg fint uten meg. Jeg vil nok tro at det er barna, ekteskapet og andre relasjoner man "sitter igjen med" når man blir gammel. Jeg tror i alle fall ikke det er overtidn jeg blir å huske.

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Mulig - men hvor mye kan det dreie seg om så lenge de tydeligvis var veldig kontrollerende hjemme? Det var da flere kommentarer fra mennene som gikk på at kvinnene var "kontroll-freaks" hjemme. Og hvor mye klarer du da å jobbe i tillegg?

Jeg har ikke sett serien, men det ble sagt i denne tråden at alle mennene her var fiskere, og de var så mye ute at kvinnene i realiteten styrte hjemme.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:18   #124
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Nei, vi er ikke med i serien.


Sist redigert av Kråka : 11-02-09 kl 11:51.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:25   #125
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Mannen min er ikke akkurat guds gave til husholdningen han heller, men jeg har lært ham vaskemaskinen (og han ringer når jeg er bortreist for å få bekreftet riktig program og sånt) og han kan oppvaskmaskinen.

Tipper han og guttene hadde spist en meny som ligner dette på en uke:
Mandag: pølse med brød
tirsdag: Grandiosa
Onsdag: Burger King
Torsdag: spaghetti og kjøttsaus (sånt Dolmioglass)
Fredag: grøt til guttene og noe pizza til ham selv på kvelden
Lørdag: Lasagne (Toropakke)
Søndag: middag hos hans mor.

Men ingen hadde tatt skade av det kostholdet for en uke.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:57   #126
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Synes det er rart at mange reagerer "så" negativt på mennene. Det er lett for oss som har "hjemmeværende" menn og si at man skal dele på oppgavene. Men alle har ikke det, og har derfor valgt en annen fordeling, og trives sikkert med det. Hva tror dere ville ha skjedd hvis damene her skulle overtatt mannen sin jobb? Stå opp midt på natta, starte båten, ordnet med mototrøbbel, fisket i iskaldt vær etc,etc. Tror vi hadde sett mange "keitete" kvinner da også, samt at vi hadde fått oss en god latter. Vel, jeg tar det som det er, "underholding" med hverdagsmennesker i rollene.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 13:26   #127
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.816
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Nå har jeg ikke sett serien, ene og alene fordi jeg nesten aldri ser tv. Men etter å ha lest denne tråden sitter jeg igjen med en følelse at enten er jeg hjerteløs, eller så er jeg naiv, for jeg har ikke problem med å skulle reise bort fra ungene mine ei uke og overlate ansvaret for dem til mannen min. Men så er jeg gift med en mann som jeg stoler 100% på også, så jeg vet ungene ville hatt det vel så bra med ham som med meg.

Syns det er et litt merkelig konsept, ut fra hva jeg har lest her, denne serien. Det virker som det er bygd på en fordom om at menn ikke er like gode omsorgspersoner som kvinner, så "det må da være moro-tv om mannen må stelle hjemme ei uke."

Uff så kjedelig tv det hadde blitt om de hadde filma min mann under den uka.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 13:38   #128
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

--------------------


Sist redigert av Kråka : 11-02-09 kl 11:52.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 15:31   #129
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg hadde blitt nervevrak om jeg skulle levd med en mann som ikke kunne ta vare på seg selv, huset og barna dersom noe skulle skje med meg. Seriøst.

Jeg strever med å skjønne poenget ditt Kråka. Hvorfor skulle menn ledd av oss kvinner dersom vi var soldater i Afghanistan?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 15:33   #130
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Poenget er at det mennene her visstnok ikke skal klare er det dagligdagse som alle skal og må kunne klare, uavhengig av utdanning og yrke. Det er helt meningsløst å sammenlikne det med å være soldat eller fisker. De har lært seg et yrke. En mann som plutselig ble kastet ut i det ville da taklet det like dårlig som en kvinne.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 15:45   #131
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Da jeg så bussene kjøre avsted tenkte jeg at det hadde vært ille om flyet med alle kvinnene i hadde styrtet. DA hadde vi snakket dokumentar. Dette er jo reality/dokudrama iscenesatt av TV2.

Jeg ble litt sjarmert av kjærligheten mellom flere av dem, jeg.
Det kan man ikke jukse til på en troverdig måte.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 15:45   #132
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Resultatet er akkurat det jeg skrev. Er det noe å bli sjokkert over?

Ja, jeg synes da det. Nå ble jeg ikke sjokkert av akkurat ditt innlegg da, fordi du tidligere har gitt uttrykk for at du synes det er greit med slik fordeling mellom mann og kvinne (hvis jeg ikke husker helt feil). Men jeg synes det er utrolig rart å høre at menn av min generasjon ikke evner å ta seg av hjem og barn. Hvordan har de klart å ikke lære seg å bruke vaskemaskiner og å lage mat?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 15:53   #133
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jepp. Hvor utspekulert er man egentlig når man klarer å bruke "kan ikke!"-unnskyldningen i 30 år?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 17:31   #134
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Jeg hadde på ingen måte vært redd for at mannen ikke skulle klart seg alene med Mathias en uke, en slik mann kunne jeg aldri vært gift med, og helt ærlig har jeg vanskelig for å se det for meg. (Vårs generasjon altså, jeg kan lett se for meg min bestefar hadde slitt en uke når ungene var små) Nei, det er ikke der det ligger, når jeg sier jeg hadde grått dersom jeg skulle reist bort. Jeg hadde grått fordi jeg selv hadde syntes det var vanskelig og ikke se ham en uke, og jeg hadde savnet ham. Og så er jeg veldig flink med dårlig samvittighet, og hadde nok kjent på det hadde jeg reist bort en uke. -Hva tenker Mathias om meg nå, liksom. Men jeg vet han hadde hatt det supert med faren og at huset hadde stått når jeg kom hjem. Skulle bare mangle.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 17:48   #135
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

...................


Sist redigert av Kråka : 11-02-09 kl 11:52.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 17:51   #136
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.818
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

... skyte andre menneser, bombe dem sønder og sammen. Selv om de var fienden så hadde jeg aldri greid det.

Men det mener du de fleste menn kunne?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 17:53   #137
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Se det for deg da. 1000 norske og kvinnelige soldater mot fronten mot Taliban. Det er livsfarlig og det er absolutt en manneting å gjøre. Jeg kunne aldri fått meg til å bli soldat, skyte andre menneser, bombe dem sønder og sammen. Selv om de var fienden så hadde jeg aldri greid det.

Men det er en manneting? Gang på gang har en fått bevist hvor ødelagt den mannlige (og kvinnelige) psyken blir av å delta i krig. Jeg synes du har mange fordommer om kjønn, som ikke stemmer med min virkelighet.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 18:01   #138
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Men det er en manneting? Gang på gang har en fått bevist hvor ødelagt den mannlige (og kvinnelige) psyken blir av å delta i krig. Jeg synes du har mange fordommer om kjønn, som ikke stemmer med min virkelighet.

Nei der tar du feil. Jeg har ikke fordommer mot kjønn.


Sist redigert av Kråka : 11-02-09 kl 11:52.
Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 18:04   #139
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men det mener du de fleste menn kunne?

De gjør det jo. Om de kan eller vil, eller må er en annen sak. Er de i krig så er de i krig.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 18:05   #140
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Så vi trenger mer objektgjøring av menn og kvinner må bli mer "barske og tøffe"? Jeg synes fremdeles du har mange fordommer.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no