Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Alternativ til Kitchen Aid

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-07-10, 23:23   #1
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Alternativ til Kitchen Aid

Eg vil ha ei kjøkkenmaskin omtrent som Kitchen Aid, men er ikkje avhengig av å ha sånn fancy design, for den skal neppe stå framme på kjøkkenet uansett.

Finnes det billigare alternativ som er like bra som KA?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 00:26   #2
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Kenwood har jeg hørt. Den er vist bedre enn KA (?) Og kommer med mer standarsutstyr

__________________
Mamma til
Turbo (04) og Lillebror (08)
myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 00:36   #3
bulle
Superduperaktiv
 
bulle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 527
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Hva med denne fra OBH Nordica?
(Til 1695,- på Flust.no)

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:20   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Kenwood er nok sikkert like bra, men er igrunnen ikke billigere da. Du får en KA til 3000 på MPX.no nå, hvis du tar den grå.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 09:29   #5
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Kenwood er det opplagte alternativet. Den har større kapasitet, enda mer tilleggsutstyr og kommer i en billigere og en dyrere utgave enn Kitchen Aid. Kenwood har alt KA har når det gjelder funsjonalitet og ytelse, men den egner seg definitivt best til å ha i skapet og ikke fremme på benken.

Jeg har den "billige" Kenwooden (ca 3500 kr), og den fungerer aldeles utmerket. Egentlig skulle jeg ønske jeg hadde kjøpt den dyre i stedet, men det er mest fordi jeg mistenker at den kunne jeg hatt med meg i graven, mens den modellen jeg har nå tror nok kan bli utslitt på sikt, siden jeg bruker den mye. (Som i: om en 10-15 års tid, altså. Det er absolutt ikke ræl.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:28   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Kenwood er nok sikkert like bra, men er igrunnen ikke billigere da. Du får en KA til 3000 på MPX.no nå, hvis du tar den grå.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kenwood er det opplagte alternativet. Den har større kapasitet, enda mer tilleggsutstyr og kommer i en billigere og en dyrere utgave enn Kitchen Aid. Kenwood har alt KA har når det gjelder funsjonalitet og ytelse, men den egner seg definitivt best til å ha i skapet og ikke fremme på benken.

Jeg har den "billige" Kenwooden (ca 3500 kr), og den fungerer aldeles utmerket. Egentlig skulle jeg ønske jeg hadde kjøpt den dyre i stedet, men det er mest fordi jeg mistenker at den kunne jeg hatt med meg i graven, mens den modellen jeg har nå tror nok kan bli utslitt på sikt, siden jeg bruker den mye. (Som i: om en 10-15 års tid, altså. Det er absolutt ikke ræl.)


Den Teofelia linkar til ser ut til å ha meir ekstrautstyr enn den KA som mkj viser til. Den har dessutan dobbel så stor kapasitet (1,2 kg på KA og 2,4 kg på den billige Kenwooden. Det er jo relevant. Eg er korkje kokk eller bakar, så eg vil tru den billigaste held i massevis. Det er kun til mindre prosjekt, og det skjer nok ikkje kvar dag.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:31   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Jeg har kjøpt meg Kenwood Major Chef og vi er blitt gode venner. Masse muligheter til tilbehør som passer akkurat deg og ditt bruksområde.

Jeg digger at man bare kan la deigen heve i eltebollen, og at alt er så solid.

Det eneste som er litt annerledes enn kjøkkenmaskiner jeg har hatt før, er at man må ha væsken oppi først og det tørre etterpå når man lager gjærdeig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:35   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Kenwooden har kjøttkvern. Det trenger eg definitivt ikkje.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:37   #9
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Mim; eg finner ikkje Major på Elkjøp sine sider. Er det eit anna navn på den der, skal tru?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:39   #10
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

. Den har dessutan dobbel så stor kapasitet (1,2 kg på KA og 2,4 kg på den billige Kenwooden.

Men det held kanskje for ein amatør som meg?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:40   #11
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Den Teofelia linkar til ser ut til å ha meir ekstrautstyr enn den KA som mkj viser til. Den har dessutan dobbel så stor kapasitet (1,2 kg på KA og 2,4 kg på den billige Kenwooden. Det er jo relevant. Eg er korkje kokk eller bakar, så eg vil tru den billigaste held i massevis. Det er kun til mindre prosjekt, og det skjer nok ikkje kvar dag.

Kapasiteten er en av de største forskjellene på KA og Kenwood, ja. KA egner seg til baking av to brød, maks, mens Kenwooden kan lage fire. Og kjøttkvernen ligger fortsatt uåpnet i skapet, ja. Det varierer dog fra modell til modell hvilket tilleggsutstyr som er med. Moren min har en litt annen Kenwoodmodell i samme prisklasse, og hun har iskremmaskin til sin i stedet for kjøttkvern. Jeg har to boller til min, mens det er en litt billigere modell med bare én osv. Det varierer fra butikk til butikk hvilken modell de selger, så det kan lønne seg å sjekke litt. Jeg visste ikke at det var slik forskjell da jeg kjøpte. Hadde jeg visst det hadde det blitt iskremmaskin og ikke kjøttkvern på meg også, gitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:41   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Men det held kanskje for ein amatør som meg?

KA har stor nok kapasitet for vanlige folk, ja.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:44   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Takk for alle innspel.

Korleis finner eg ut kva ekstraustyr som finnes til KA, og kor dyrt det er?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:45   #14
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Mim; eg finner ikkje Major på Elkjøp sine sider. Er det eit anna navn på den der, skal tru?

Alle Kenwoodene av den klassiske typen på Elkjøp sine sider heter Major. Du ser at det står Major på dem hvis hvis du forstørrer bildet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:46   #15
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

For å bake 4 brød mener jeg du bør kjøpe den Kenwooden som har 1200 watt. De er vel oftere på tilbud rundt julegavetider, i hvertfall hadde de den for 5000 på Smart Club før jul i fjor.

Jeg hadde bestemt meg for en slik, inntil jeg innså at jeg ikke kom til å lage 4 brød. Kjøpebrød er det vi kommer til å spise til daglig, men valgte KA forde den er fin nok til benken, og at det dermed er lettere å ta den i bruk, enn noe som må opp av et skap først.

Dessuten leste jeg at hobbykokken (www.hobbykokken.no) hadde en slik og skrøt den opp i skyene, og jeg tenkte - bra nok for han - mer enn bra nok for meg.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:47   #16
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Mamma og pappa brukte skattepengene til å kjøpe Kenwood, dette er snart 40 år siden, og den går som en kule fortsatt. Hadde jeg hatt valget mellom en KA og en Kenwood ville jeg garantert valgt Kenwood. Ikke så fin, men så utrolig mye mer praktisk.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 10:53   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Takk for alle innspel.

Korleis finner eg ut kva ekstraustyr som finnes til KA, og kor dyrt det er?

Her har du en oversikt over det som finnes. Tilbehør til KA er ganske dyrt, så i utgangspunktet lønner det seg å kjøpe en ferdig pakke som inneholder det du trenger sammen med maskinen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 11:32   #18
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Kenwooden har kjøttkvern. Det trenger eg definitivt ikkje.

Jeg kjøpte en for en måned siden uten noe tilbehør til skarve 2400 på Expert. Jeg har en kjempegod blender, mandelkvern og stavmikser, så det er en del tilbehør jeg ikke syns jeg trenger. Men jeg skal kjøpe kjøttkvern, iskremmaskin og et par ting til etterhvert. Jeg har K-eltedingsen, eltekrok og ballongvisp.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 12:01   #19
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Ut fra markedsføringen ser Kenwood Chef fin ut:



Ben "those were the days" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: jpg vintageads8.jpg (49,5 KB, 147 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 12:04   #20
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til Kitchen Aid

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Ut fra markedsføringen ser Kenwood Chef fin ut:



Ben "those were the days" Murphy

Vakkert!

Jeg har hatt akkurat en slik. Chef var hovedmodellen til Kenwood før de lanserte Major. Min var fra 60-tallet og var arvet fra min grandtante. Den fungerer fortsatt, men jeg har knust bollen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no