Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Økologisk havregryn

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-07, 22:16   #1
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Økologisk havregryn

Det hadde de endelig fått inn i butikken vi bruker å handle i.
Men 19,-....den andre koster 6,- Er ikke det litt drøyt?

Pleier ikke være så voldsomme prisforskjeller.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:53   #2
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Hvilken type var det? Vi kjøper Coop sitt eget merke. Den smaker bedre i havregrøt enn Bjørnehavregryn sin økotype. Men prisen har jeg faktisk ikke sett på. Vet ikke hva den vi pleier å kjøpe koster og vet heller ikke hva ikke-øko koster.

Visse produkter har jo veldig prisforskjell. Paprika er en av de tingene jeg har lagt merke til. Der er det veldig mye dyrere å velge øko og den ser alltid mye mindre innbydende ut.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:56   #3
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Jeg kjøpte også den, men gikk fort tilbake til Bjørns store. Liker ikke lettkokt så godt.
Jeg la heller ikke merke til prisforskjell. :sløv:

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 22:58   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Jeg pleier å kjøpe Coop, og kan ikke si at jeg har lagt merke til stor prisforskjell.

Faktisk har jeg opplevd flere ganger i det siste at økologisk er det billigste alternativet. Både på bananer, gulrøtter og tomatbokser.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-07, 23:21   #5
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Fant en artikkel om økologiske priser i dag.

http://www.ta.no/nyheter/article2558532.ece

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 08:05   #6
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Det er veldig ofte dyrere å handle økologisk:

Epler vanlig kr 20 per kilo, økologiske kr 42 per kilo
Paprika vanlig kr 30 per kilo, økologiske kr 100 per kilo

Økologisk fairtrade kakao kr 75, sukker kr 18 osv osv..

Men det er verdt det! Jeg er overbevist om at kroppen vår jubler over mindre tilførsel av giftstoffer hver eneste dag

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 08:32   #7
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Jeg sier ikke at jeg lar vær å kjøpe det, men bare reagerte på at det var så stor prisforskjell.
Selvfølgelig er det verdt det.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 08:32   #8
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hvilken type var det?

Bjørn ja. Handler aldri i coop butikker jeg da.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 08:53   #9
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Det er irriterende at det kun finnes økologisk lettkokt havregryn. Hadde de store vært å få tak i som økologiske så hadde jeg kjøpt.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 10:40   #10
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Bjørn ja. Handler aldri i coop butikker jeg da.

Jeg finner ikke Coops økologiske havregryn noen steder lenger. Ikke på Coop Marked, ikke på Prix og ikke på Obs. Hvor i all verden skal jeg lete da?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 11:02   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg finner ikke Coops økologiske havregryn noen steder lenger. Ikke på Coop Marked, ikke på Prix og ikke på Obs. Hvor i all verden skal jeg lete da?

Jeg handler på Mega. Der har de veldig bra utvalg av økologisk.

Opprinnelig lagt inn av Gwen

Bjørn ja. Handler aldri i coop butikker jeg da.

Kan hende Coop sin er billigere, og den er i hvertfall bedre. Hvorfor handler du ikke på coop da?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 11:22   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Selvfölgelig verdt prisforskjellen, synes jeg er litt for enkelt aa si. Jeg har sett flere undersökelser som viser at kvaliteten paa ökologiske produkter ikke er noe bedre enn kvaliteten paa "vanlige produkter", i alle fall dersom de vanlige produktene (frukt og grönnsaker og saann) er fra norsk jordbruk. Selvsagt kan man ikke vite det helt sikkert i det man kjöper, men aa kjöpe ökologisk uansett pris, blir litt feil for meg, i alle fall i de tilfellene hvor prisforskjellen er astronomisk.

Jeg kjöper begge deler, og er opptatt av at man faktisk skal smake kvalitetsforskjellen ogsaa.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 13:54   #13
Garbella
Til tider hjulbeint
 
Garbella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.876
Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Uansett pris har jeg ikke råd til ganske enkelt, men så lenge jeg kan velge mye økologisk så er jeg fornøyd.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-07, 14:31   #14
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Mannen og ungene spiser ofte havregryn med melk som frokost, og de vil ikke ha coop sine økologiske. Jeg bruker de til baking, men må kjøpe Bjørn som frokosthavregryn. Har ikke sett Bjørn økologiske.

Jeg velger stort sett økologiske produkter der jeg kan (eller fra lokale bønder), men ikke for enhver pris.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 08:10   #15
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.


Kan hende Coop sin er billigere, og den er i hvertfall bedre. Hvorfor handler du ikke på coop da?

Liker meg ikke i de butikkene.
Når jeg en sjelden gang må handle der så kommer jeg alltid ut med halvparten av det jeg egentlig skulle ha, og må
innom en annen butikk på veien.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 08:11   #16
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Selvfölgelig verdt prisforskjellen, synes jeg er litt for enkelt aa si. Jeg har sett flere undersökelser som viser at kvaliteten paa ökologiske produkter ikke er noe bedre enn kvaliteten paa "vanlige produkter", i alle fall dersom de vanlige produktene (frukt og grönnsaker og saann) er fra norsk jordbruk. Selvsagt kan man ikke vite det helt sikkert i det man kjöper, men aa kjöpe ökologisk uansett pris, blir litt feil for meg, i alle fall i de tilfellene hvor prisforskjellen er astronomisk.

Jeg kjöper begge deler, og er opptatt av at man faktisk skal smake kvalitetsforskjellen ogsaa.

Ok, da er jeg så blond at jeg stoler på at de økologiske produktene jeg kjøper er bedre enn de som ikke er det.
Og ja, jeg betaler gjerne litt mer for det.

Er virkelig 13 kr så mye?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 09:28   #17
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg kjöper begge deler, og er opptatt av at man faktisk skal smake kvalitetsforskjellen ogsaa.

Men økologisk handler ikke bare om smak, det handler om miljø, kvalitet og giftfrihet.

Jeg har selv jobbet på økologisk gård og jeg skal love deg at det er mye merarbeid som må til for å unngå sprøyting etc. Og siden man ikke bruker kunstgjødsel, blir gjerne avlingen mindre. Tanken er da såklart at næringsstoffene blit mer naturlig balanserte, og det synes jeg også man ofte kan smake.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 12:04   #18
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Økologisk havregryn

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Liker meg ikke i de butikkene.
Når jeg en sjelden gang må handle der så kommer jeg alltid ut med halvparten av det jeg egentlig skulle ha, og må
innom en annen butikk på veien.

Er ikke noe stor fan av Coop jeg heller, egentlig. Men Megabutikken vi har her er utrolig bra, og de har et veldig bra utvalg av økologisk produkter. Også egne produkter.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no