Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-10, 22:50   #21
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Kun vafler, det forrige ble ødelagt av toastlaging.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 22:53   #22
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Kun vafler...men nå spørs det om det ikke får svingt seg litt utenom det også

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 23:03   #23
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Potetvafler. Rester av potetmos blandes med egg og litt mel. Kjempegodt!

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 23:31   #24
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Bruker det kun til vafler. Men fikk lyst på grove hvitløksvafler når du nevnte det, hørtes spennende ut!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 23:41   #25
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Her bruker vi det bare til vaffler, enten "vanlige" eller grove.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 23:42   #26
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Innimellom steker jeg en vaskevaffel.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-10, 23:52   #27
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Dette hefte skal jeg jammen meg printe ut - takk du som deler! Steke kjøtt og scampi og annet i vaffeljern? Det høres jo veldig spennende ut men jeg har en følelse av at mitt gamle jern ikke vil duge til denne type "matlaging".

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 01:14   #28
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Jeg fikk samme vaffeljern som det Koma har i sommer. Det er en del dypere enn vanlig, og egner seg nok bedre til mateksperimentering enn de fleste andre jern jeg har sett. Til nå har vi bare brukt det til vafler, og knapt nok det, siden jeg har manglet vaffelinspirasjon. Kanskje vi skulle hente det frem igjen.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 09:51   #29
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Dette hefte skal jeg jammen meg printe ut - takk du som deler! Steke kjøtt og scampi og annet i vaffeljern? Det høres jo veldig spennende ut men jeg har en følelse av at mitt gamle jern ikke vil duge til denne type "matlaging".


Noen som har lagt ut link til oppskriftheftet?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:58   #30
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Noen som har lagt ut link til oppskriftheftet?

Første innlegg

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-10, 12:59   #31
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

Jeg har vaflet diettmat til lillegutt, f.eks egg+kylling+fersk krydder+gulrot, most sammen med kjøkkenmaskina.
Funker som en drøm og smaker godt, men høres helt forferdelig ut

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 15:24   #32
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva bruker dere vaffeljernet til? (oppskrifter?)

I grunnoppskriften i heftet står det oppskrift uten egg, er det riktig mon tro?

Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no