Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kaker til fest

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 19:49   #21
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Bløtkake! og eplekake med krem. Og kaker med smørkrem.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 19:52   #22
Kiwi
Glad i frukt
 
Kiwi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 906
Kiwi er litt kulKiwi er litt kulKiwi er litt kul
Standard

Sv: Kaker til fest

Verdens beste, Pavlova, også har jeg smakt en veldig god som er laget med marengsbunn og sjokolademousse oppå

Kiwi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 19:52   #23
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker til fest

Sjokoladekake
Kransekake.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 19:58   #24
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Om du vil være trendy så lager du noen kjempelekre cupcakes, du kan f.eks lage gulrotkake som cupcake, ta på masse sånn god glasur, gjerne med en kakesprøyte sånn at det ser pent ut, og legge på noen marsipangulrøtter.

Google carrot cupcake så finner du mange gode oppskrifter, men denne er veldig god.
Eller Magnolia Bakery sine cupcakes. Himmel, de er gode.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:08   #25
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaker til fest

Cupcakes har jeg siklet på før, de ser utrolig gode ut. Hva bruker man istedenfor selvhevende mel da? Og hvordan oversetter man 11/4 og 11/2 cups?

Lar meg til en viss grad overraske over at så mange foretrekker suksessterte og verdens beste, jeg synes de er litt kjedelige jeg da. Særlig kanskje verdens beste.

Oreokake har jeg lagd men den ble ingen umiddelbar favoritt, er ikke så glad i kjeksen heller så da er det vel ikke så rart.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:11   #26
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaker til fest

Pavlova med masse bær, sjokoladepavlova ala Nigella med masse bær, sjokolademoussekake med bær.

Men jeg er ingen kakeperson, da.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:13   #27
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaker til fest

Pavlova er godt.

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:15   #28
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Jeg lagde Pavlova for første gang på nyttårsaften, og den ble veldig god.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:27   #29
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Hva er forskjellen på cupcakes og muffins?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:42   #30
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

Cupcakes har jeg siklet på før, de ser utrolig gode ut. Hva bruker man istedenfor selvhevende mel da? Og hvordan oversetter man 11/4 og 11/2 cups?

Det menes 1 og en kvart cup og 1 og en halv cup. En cup er ca 2,3 dl. Jeg har et litermål med cups på, det er faktisk ganske mange vanlige litermål som har det, så kanskje du har det også?

Når det gjelder self-rising flour så bruker jeg omtrent 1 ts bakepulver til 100 g hvetemel av den totale hvetemelmengden, så på den magnolia bakery greia så blir det 2,75 cups tilsammen av self-rising flour og vanlig mel, dvs ca 6,5 dl som jeg da hadde veid og tatt en teskje bakepulver for hver 100. g hvetemel. (regnet fort i hodet her, regn etter for sikkerhets skyld)

Men du kan lage self-rising flour selv også, det er vanlig hvetemel, på nettet anbefaler de for 6 cups flour + 3 spiseskjeer bakepulver + 1 spiseskje salt.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:43   #31
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hva er forskjellen på cupcakes og muffins?

Cupcakes er det vi kaller muffins. Eggedosisbasert røre som skal blandes godt og stekes i små former.

Amerikanske muffins lages ved å blande alt det våte i en skål og alt det tørre i en annen, og så blande de to forsiktig. De skal være større og mer kompakte.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:43   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hva er forskjellen på cupcakes og muffins?

Cupcakes har mer fett og sukker, muffins kan være "tilnærmet" sunne. Dvs. sunne på amerikansk vis. Det betyr ikke mindre sukker, bare noen ingredienser i tillegg som nesten kan være sunne. Nøtter og slikt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:45   #33
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Hva er forskjellen på cupcakes og muffins?

Åh, det er en diskusjon som er heftig debattert ja. Etter det jeg har tidligere funnet ut (etter hukommelsen dette her) så er forskjellene:

Muffins lages med olje og mel, det er i praksis et brød, og skal "egentlig" ikke ha fyll og slikt

Cupcakes, piskes egg og sukker til hvitt sammen, det er en liten porsjon kake, og skal nesten pr def ha fyll på toppen.

Men så er det alt mulig tull med muffins med syltetøy og fyll og slikt da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:56   #34
Sue
Nye muligheter :o)
 
Sue sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.770
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaker til fest

Sjokoladepavlova med krem og bringebær er nydelig.
Suksessterte (eller solskinnskake som jeg kaller den) er veldig, veldig god.
Verdens beste er også god, men slettes ikke alltid ...
Ostekake er veldig godt.
Oreokake er himmelsk.
Blåbærpai med is er deilig.
Pasjonsfruktkake med skogsbærsaus er friskt og godt.

Er veldig glad i kaker, men hold rom utenfor. Det samme gjelder nøtter i bløtkake ...

__________________
Å leve er ikke nok. Solskinn, frihet og en liten blomst må man ha.
Sue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 20:58   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg blir mest glad for å finne en god sjokoladekake på bordet. :glad i sjokolade og ellers litt kakekresen:

Der har du meg også, Jeg tror Oreokake er det eneste som er nevnt i denne tråden jeg liker. Nøttebunn og fyrstekake?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:03   #36
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaker til fest

Hva med en superlekker brownie med sjokoladeglasur og karamellpynt da? Jeg har oppskrift på en Pascal-lekker brownie som har gjort stor suksess alle steder jeg har servert den. Gi et lite pip om du er interessert i oppskrift.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:04   #37
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

[short shameful confession] Jeg synes Oreokake smaker falskt og vondt. Jeg tror det er den eneste kaken jeg faktisk ikke liker. [/ssc]

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:05   #38
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Jeg er igrunnen enig med Esme...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:08   #39
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaker til fest

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

[short shameful confession] Jeg synes Oreokake smaker falskt og vondt. Jeg tror det er den eneste kaken jeg faktisk ikke liker. [/ssc]

Jeg syns heller ikke den var noe høydare. Særlig ikke 1. gangen jeg lagde den, med Toro sjokolademousse. Jeg liker virkelig ikke Toro sin mousse altså. Gang nr 2 lagde jeg den med hjemmelaget mousse, ble litt bedre da, men fortsatt for søtt. (men barna syns den var god, så derfor ble det en gang nr 2 da..)

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 21:16   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker til fest

Jeg tror kanskje jeg tenker på rockslide når jeg tenker på oreokake forresten. Er oreokake helt hvit? Jeg har aldri smakt det i Norge. Rockslide er fantastisk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no