Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Alternativ til fliser i våtrom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-08, 13:09   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Alternativ til fliser i våtrom?

Vi skal bygge hus, og planlegging av interiør er i full gang. Jeg er egentlig ikke så glad i fliser, da jeg synes fuger er noe herk å holde rent. Finnes det noen lekre alternativer, som er greie og holde rent?
Det jeg ser for meg når jeg tenker våtromsbelegg er det triste, lyseblå vi hadde i vårt 80-tallshus hjemme, men det har sikkert skjedd mye på den fronten.
Vaskerommet krever ikke så flott belegg, men på badet bør det ta seg litt ut, synes jeg.

Tips, bilder, linker, priser mottas med takk.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 14:10   #2
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Henger meg på denne. Er det noen som har erfaringer med alternativer til fliser, for eksempel skifer eller våtromspanel?

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 14:16   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Vi har skifer på et bad på hytta og er veldig fornøyd med det. Husk bare å bruke porefyller på gulvet før dere tar det i bruk. Det er godt å gå barbent på varm skifer

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 14:23   #4
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Jeg hadde gått for våtromspanel, helt klart.

http://www.fibo-trespo.no/dt_article.aspx?m=74

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 14:24   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Vi har våtromspanel på badet. Fibo-Trespo-plater. Fliser på gulvet.
Er utrolig fornøyd, ikke minst var det hyfsat enkelt.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 14:29   #6
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av scilla, her.

Vi har skifer på et bad på hytta og er veldig fornøyd med det. Husk bare å bruke porefyller på gulvet før dere tar det i bruk. Det er godt å gå barbent på varm skifer

Sikkert veldig flott, men da har man jo problematikken med fuger, igjen da.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 14:53   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Donald, her.

Jeg hadde gått for våtromspanel, helt klart.

http://www.fibo-trespo.no/dt_article.aspx?m=74


Der var det jo mye stilig. Det ser jo ut som ordentlige fliser.

Nå må jeg virkelig i tenkeboksen. Vi skal jo forhåpentlig pusse opp badet i løpet av året.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 15:07   #8
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Vi har gjennomfarget lyseblå linoleum på gulvet på badet og i dusjen. Bare våtromstapet ellers. Ta en tur innom en butikk som selger linoleum, det er utrolig mye lekkert. Ellers selger alloc våtromslaminat, der er det vel bare å klikke på tror jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 15:16   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Der var det jo mye stilig. Det ser jo ut som ordentlige fliser.



Jeg skal aldri noensinne ha fliser på vegg igjen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 15:20   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Der var det jo mye stilig. Det ser jo ut som ordentlige fliser.

Nå må jeg virkelig i tenkeboksen. Vi skal jo forhåpentlig pusse opp badet i løpet av året.

Mine svigerforeldre gjorde dette, og jeg skjønte ikke at det ikke var fliser før de sa det. Kjempefint!

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 15:22   #11
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Hvordan er prisnivået på dette våtromspanelet? Og er det lett å legge selv, f.eks over våtromspanel?

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 15:35   #12
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Hvordan er prisnivået på dette våtromspanelet? Og er det lett å legge selv, f.eks over våtromspanel?

De koster i underkant av 300 kr. platen, truuuur eg.
Ta med en hel bøtte salt.
Uhyre enkelt, trenger bare spiker og lim. Kan legges utenpå eksiterende panel, men hva er vitsen med det?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 17:39   #13
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Det finnes vel en del industrigulv som ser kule ut, men jeg husker ikke hva de heter. Har alltid hatt lyst på slike.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 17:40   #14
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

De koster i underkant av 300 kr. platen, truuuur eg.
Ta med en hel bøtte salt.
Uhyre enkelt, trenger bare spiker og lim. Kan legges utenpå eksiterende panel, men hva er vitsen med det?

Skrev feil, mente våtromstapet, med sånn flott bård til og med.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 18:08   #15
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Sikkert veldig flott, men da har man jo problematikken med fuger, igjen da.

Jo, men her ligger jo fugen kant i kant med steinen. Det blir ingen grop mellom som dritt og lort legger seg nedi.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 18:08   #16
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Vi brukte Jotun våtromssystem på veggane på begge bada då vi bygde for litt over eitt år sidan.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 18:16   #17
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Disse plantene er en god del dyrere enn 300 kroner platen. Husker ikke nøyaktig. *tenker*

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 18:17   #18
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Eg trur det er ca 600 kr pr plate (alt etter om det er bestillingsvare), og dei er 60 cm breie.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 18:19   #19
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Eg trur det er ca 600 kr pr plate (alt etter om det er bestillingsvare), og dei er 60 cm breie.

Ja, jeg holdt på å si 800.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-08, 18:23   #20
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alternativ til fliser i våtrom?

Du finner dem rett som det er til halv pris. Vi kommer til å gå for vinyl og fibo-trespo på begge badene og vaskerommet. Mannen har begynt å snakke om litt flis på en vegg for pynt, men jeg nekter.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no