Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Halloween-surmuling

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-10-21, 17:59   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halloween-surmuling

Når vi har skrudd av både utelys og ringeklokke: Er det virkelig sånn at det er normalt å stå og dundre på (glass-)døra med knyttnevene da? Eller er det bare uoppdragne unger i nabolaget vårt?

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 18:01   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Ikke normalt, nei. Om du vet hvem de er, kan du ta det opp med foreldrene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 18:04   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Ikke normalt nei.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 18:16   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Veldig lite normalt.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 19:18   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.555
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Ikke normalt.

Her er det litt motsatt. Lys er på. Det har ringt på to ganger. Lenger borti veien har det vært 20 unger før halv seks.

Vi bor i enden av en blindvei og det er ikke alle som tar turen helt til enden.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 19:21   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Hva betyr «stå og dundre på»? Sammenhengende dunking i et minutt eller to? Eller at det er banket på, liksom?

Det er en hel drøss unger som ikke kan «om lyset er av dropper man det huset»-regelen. Det betyr ikke at de nødvendigvis er uoppdragne av den grunn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 19:29   #7
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Jeg har nettopp diskutert den av med lyset-regelen med en person, selvfølgelig en som er ut med Halloween, inn med julebukk.
Hvordan i all verden skal man forvente at det skal forstås som en universell regel på akkurat Halloween av barn? Nei, det forstår jeg rett og slett ikke.

Men uhemmet dundring på døra er ikke ok, Halloween eller ei.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 19:35   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva betyr «stå og dundre på»? Sammenhengende dunking i et minutt eller to? Eller at det er banket på, liksom?

Det er en hel drøss unger som ikke kan «om lyset er av dropper man det huset»-regelen. Det betyr ikke at de nødvendigvis er uoppdragne av den grunn.

«Dundre på» betyr i dette tilfellet å banke hardt (jeg gjetter på lyden at det er knyttneve og ikke pekefingeren), flere på en gang, sammenhengende i kanskje 20-30 sekunder. Hardt. Jeg mener ikke «banke på» i vanlig forstand.

Jeg tror kanskje de først har prøvd å ringe på, men vi har altså skrudd av ringeklokka. Men vi har noen få lys på inne, så de skjønner vel at vi er hjemme.

Jeg mener ikke at de er upppdragne. Jeg var bare irritert. Ungene mine er voksne (i alder iallfall) og jeg har ikke noe forhold til Halloween lenger. Så jeg hadde glemt at det var i dag.

Jeg jobber med niåringer og trodde «alle» visste om det med utelampe. Men jeg kan selvsagt ta helt feil her.


Sist redigert av Hyacinth : 31-10-21 kl 19:44.
Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 19:39   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.


Men uhemmet dundring på døra er ikke ok, Halloween eller ei.

Nei, nettopp. Det er dette jeg mener. Jeg ble rett og slett irritert av den insisterende hamringen. Man hamrer ikke på andres dører på den måten, uansett anledning. Og det gjelder flere grupper av barn/ungdommer(? Vet ikke, ser dem ikke, men hører dem rope og skråle). Hamring med jevne mellomrom siden kl halv seks.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 19:43   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg har nettopp diskutert den av med lyset-regelen med en person, selvfølgelig en som er ut med Halloween, inn med julebukk.
Hvordan i all verden skal man forvente at det skal forstås som en universell regel på akkurat Halloween av barn? Nei, det forstår jeg rett og slett ikke.

Men uhemmet dundring på døra er ikke ok, Halloween eller ei.

Nei, man kan kanskje ikke forvente det. Men det snakkes som regel mye om sånne ting på skolen i forkant av Halloween. Det er iallfall nokså vanlig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 21:01   #11
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Ikke greit, men det er kanskje ikke direkte unormalt heller at noen av x antall unger ikke har alt sånt helt på plass.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 21:04   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Ikke greit, men det er kanskje ikke direkte unormalt heller at noen av x antall unger ikke har alt sånt helt på plass.

Helt klart.

Nå har de forlengst sluttet, og jeg har nesten glemt det. Ble bare så paff av den intense bankingen. Og av så mange! Jeg tror ikke det var småunger, de hørtes noe eldre ut på stemmene.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 22:23   #13
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Gi dem patroner så kommer de neppe igjen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 9BA8774B-8D1B-48E1-AB4E-2DB9875A7CFB.jpg (11,0 KB, 40 visninger)
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 23:10   #14
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Lykkelig for hvert år som går hvor vi ikke får noen på døren til Halloween. For det betyr at vi fremdeles holder på bygdas "julebukk" tradisjon 12.desember. Ja, jeg er enig de. Men her er det så sterkt innarbeidet med 12.desember at det nok ikke er behov for en godte tigge dag til.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-21, 23:22   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Gi dem patroner så kommer de neppe igjen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-11-21, 01:07   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Lykkelig for hvert år som går hvor vi ikke får noen på døren til Halloween. For det betyr at vi fremdeles holder på bygdas "julebukk" tradisjon 12.desember. Ja, jeg er enig de. Men her er det så sterkt innarbeidet med 12.desember at det nok ikke er behov for en godte tigge dag til.

Haha, her tror jeg fint ungene klarer å spise godteri mange ganger mellom 31.oktober og 12.desember. Det er såpass lenge at mine flere år både har feiret halloween, og gått julebukk to måneder senere (men julebukk har vært mellom jul og nyttår hos oss da). Jeg må innrømme at jeg aldri har skjønt motsetningen mellom de to, eller egentlig hva de har å gjøre med hverandre i det hele tatt. For jeg har hørt det mange ganger. Folk som synes ungene heller skal gå julebukk enn å feire halloween. For meg blir det litt som å si at "Her får ikke ungene julestrømper, vi holder heller på tradisjonen med påskeegg".

Men slik hamring som du beskriver Hyacinth, er selvsagt ikke greit. Og heller ikke vanlig, er mitt inntrykk. Men nå har vi som regel på utelys også da, så jeg har vel ikke prøvd å stenge av heller. Men jeg opplever at de aller, aller fleste er søte og høflige, de spør hvor mange ting de får ta, og takker pent. Og at flere og flere kjenner og respekterer de uskrevne halloweenreglene. Heldigvis.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 01-11-21 kl 01:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-21, 06:42   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Jeg har aldri skjønt argumentet med julebukk, det går da helt fint å gjøre begge deler?

Jeg fikk ingen barn på døra i år heller.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-21, 07:09   #18
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Julebukk som tradisjon har vel forsvunnet mange steder?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-21, 07:12   #19
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Ja, men det er vel neppe pga Halloween? Det er det jeg synes er rart, at det settes opp mot hverandre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-21, 07:44   #20
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Halloween-surmuling

Jeg hadde åpnet døren og forklart dem reglene.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no