Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrift med hummer

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-08, 19:29   #1
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Oppskrift med hummer

Vi har pleid aa ha hummer 1. juledag. Enten har vi hatt en rett hvor den gratineres i ovnen med en veldig god litt for (= for tung etter julemiddagen dagen för) heftig saus over og masser av arbeid eller vi har hatt naturell med to ulike majonesbaserte kalde sauser og pariserloff.

Naa har jeg egentlig lyst til aa pröve noe nytt. Noen som har noe gode oppskrifter paa en hummerrett eller ekstra godt tilbehör til vanlig kokt hummer?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:44   #2
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift med hummer

Virkelig ingen ideer?

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:52   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift med hummer

Jeg pleier å lage en kjempe-god hummersuppe. Husker ikke helt oppskriften, men den involverer kraft kokt på hummerskallet, sjalottløk, persille, gulrot og tomatpure. Så matfløte og hummeren i små biter til sist. I en dyp skål har jeg først en ristet loffskive med en blanding bestående av avocado i terninger, reker og sitron. Så heller jeg suppen over.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 20:05   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift med hummer

Det höres godt ut, men uten oppskrift blir det nok ikke en saann suppe. 1. juledagsmiddag er jo saa viktig at jeg ikke tör aa pröve meg frem.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 19:25   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrift med hummer

Man kan da google litt, og jeg fant denne utrolig gode og veldig enkle sausen som var ypperlig tilbehör. I tillegg hadde vi salat, en spesiell kald, majonesbasert hummersaus som vi faar med hummeren naar vi bestiller den + bröd og smör og majones og sitron. Nydelig var det.

Linken til sausen:
http://dinmat.aftenposten.no/layout/...r-med-smørsaus

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 16:47   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppskrift med hummer

MinaX, har nøyaktig oppskrift på hummersuppen? Mannen disket opp med hummer til middag i dag, så jeg vil gjerne koke en suppe på skallene!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:14   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift med hummer

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

MinaX, har nøyaktig oppskrift på hummersuppen? Mannen disket opp med hummer til middag i dag, så jeg vil gjerne koke en suppe på skallene!

Nei, har dessverre ikke oppskrift, det var noe jeg googlet meg fram til. Denne ser ut til å ha ca de samme ingrediensene som jeg brukte. Det med ristet brød, avocado og reker midt i er selvkomponert/forsøk på herming av noe vi fikk på en restaurant en gang. Passer veldig godt til.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 20:18   #8
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrift med hummer

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Vi har pleid aa ha hummer 1. juledag. Enten har vi hatt en rett hvor den gratineres i ovnen med en veldig god litt for (= for tung etter julemiddagen dagen för) heftig saus over og masser av arbeid

Oppskiftr?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no