Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Motorsykkellappen

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-11, 08:57   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Motorsykkellappen

Den har jeg store planer om å ta til sommeren igjen, og lurer på om jeg som har hatt førerkort på bil i snart 25 år, må ha trafikalt grunnkurs?

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:05   #2
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Den har jeg store planer om å ta til sommeren igjen, og lurer på om jeg som har hatt førerkort på bil i snart 25 år, må ha trafikalt grunnkurs?

Nei, det slipper du

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:05   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Nei, det slipper du

Good good good!

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:06   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Fra vegvesenets side om trafikkopplæring :

Har du allerede førerkort i en klasse (bortsett fra M 145) eller mopedførerbevis, kan du øvingskjøre i en annen klasse uten trafikalt grunnkurs. Men har du mopedførerbevis, førerkort M 146 (tohjuls moped), S (snøscooter) etter T (traktor) må du likevel ta mørkekjøring og førstehjelp før du kan gå opp til førerprøven! Har du M 145 må ta du fullt trafikalt grunnkurs før øvingskjøring.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:11   #5
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Førstehjelp? Ja det trenger jeg sikkert

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:22   #6
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Førstehjelp? Ja det trenger jeg sikkert



Har du motorsykkel klar?
Mannen min har kjøpt seg ny og beholder den gamle, så jeg er bitttelitt fristet til å få lappen og overta den gamle.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:52   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Jeg husker at det mest fascinerende var å måtte svare på spørsmål om snøscootere på teoriprøven. Men det er 15 år siden; sikkert ikke sånn nå lenger.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:36   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Har ikke motorsykkel nei, men sambo har også lappen, og jeg har fablet om dette i mange år. Nå har jeg lyst til å gjøre det, og kjøpe sykkel.
jeg kunne veldig gjerne tenkt meg noe sånt:


Soft chopper av noe slag. :sikle:

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:38   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Eller denne:

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:43   #10
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Mannen min har nylig kjøpt seg en soft chopper, en eller annen BMW-klassiker. Dette betyr at plastikkraceren (Suzuki GSX 1100R) er ledig
Den er kjempemorsom å kjøre, og ikke så schedeli som chopperne.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:44   #11
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Trenger ikke å gå så fort, bare det er feit lyd

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 15:48   #12
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.180
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Trenger ikke å gå så fort, bare det er feit lyd

Det jeg elsker med plastikkraceren er at den reagerer så kjapt. Og det er en grom lyd på den også når den aksellererer eller man kjører litt fort.
Men det er klart, man sitter adskillig mer behagelig på en chopper. Raceren gir fort vondt i skuldrene.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 19:53   #13
undrende
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 5
undrende har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Lesestoff før første kjøretime: http://nmcu.org/gode-r-d-om-motorsykkelkj-ring

undrende er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 10:45   #14
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Like greit å gjøre avtalene med en gang...

http://www.buskerudbegravelse.no

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:02   #15
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Like greit å gjøre avtalene med en gang...

http://www.buskerudbegravelse.no

I alle dager?


Kos deg, sjugger. Den gangen jeg tok mc-lappen for tusen år siden måtte man ha et eget mc-teorikurs i tillegg til det vanlige trafikale kurset. Er ikke sikkert man må det lenger nå da. :gammel:

Også er det uendelig mye mer behagelig med en myk chopper enn med tannkremtubene. De går styggfort, men de er gjerne ganske slitsomme å kjøre. På en chopper sitter du godt og avslappet, du får masse kjøreglede, de har bunndrag i bøtter og spann som regel og de inspirerer ikke til å kjøre sånn at du mister livet. Derimot går det fint å kjøre så man mister lappen med de også. Finfine nybegynnersykler.

Også en BMW da. Er det med boxer også eller er det en av rekkemotorene?

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:24   #16
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Soft Chopper it is! Jeg skulle aller helst hatt en feit Harley, men innser at det nok er utenfor min liga.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:26   #17
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Harley er veldig mye sitte-og-stirre-ned-verktøykassa. Jeg er ikke så begeistret. Ikke er de gode å sitte på de av dem som ser litt tøffe ut heller.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:26   #18
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Opprinnelig lagt inn av Lommelun, her.

Like greit å gjøre avtalene med en gang...

http://www.buskerudbegravelse.no

Jeg tror faktisk ikke at det er så mye farligere å kjøre motorsykkel, enn andre motoriserte kjøretøy - h v i s man kjører med vett og forstand. Og det har jeg tenkt å gjøre. Jeg er ikke 20 år, vill og gal lenger.
Man kan styrte når man kjører fly, bilen kan kræsje, båten kan synke osv.

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:27   #19
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Harley er veldig mye sitte-og-stirre-ned-verktøykassa. Jeg er ikke så begeistret. Ikke er de gode å sitte på de av dem som ser litt tøffe ut heller.

Nei, det blir nok ikke noen Harley, jeg kan jo ikke feste en mutter selv, så det har jeg innsett for lenge siden at ikke skjer

  Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 11:30   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Motorsykkellappen

Noe sånt vil jeg ha:


Suzuki Intruder

Eller...



Yamaha Virago.

Jeg har ikke studert så nøye enda, så må se om jeg finner tester, brukere som uttaler seg etc. for å finne det som passer meg best.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no