Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å bo en periode i USA

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-08, 14:00   #1
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.863
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Å bo en periode i USA

Jepp, den særdeles lite eventyrlystne Elinblu rir igjen. Blåmann tar videreutdanning, og i studiene inngår i utgangspunktet et halvår i utlandet. De mest aktuelle stedene er San Fransisco og Boston, og vi snakker om første halvår i 2009. Dersom alt går bra, er jeg er permisjon da, og vi har i teorien en gyllen mulighet til å reise. I teorien.

Min forrige barseltid var i bunn og grunn ikke god, blant annet takket være en ufrivillig omflakkende tilværelse (i tillegg til at broren min såvidt overlevde en overdose og babyen hadde klare kolikktendenser). Da Liv var halvannen uke, måtte vi flytte inn i leid leilighet i én og en halv måned pga tvangsoppussing av baderommene i borettslaget. Etter halvannen måned hjemme igjen reiste vi til Stockholm og bodde der i to måneder. Mannen var på jobb fra 8 til 18.30, og jeg satt hjemme alene med babyen og var i grunnen både ensom og usikker, selv om det også var gode stunder og jeg etter hvert fikk et par venninner. I ettertid skulle jeg ønske at denne sårbare perioden hadde vært så mye mer stabil. Jeg begynner å grine når jeg tenker tilbake på det, og nå blir jeg så usikker med tanke på neste permisjon.

Skal vi ha det like "urolig" igjen? Og hvordan i all verden skal jeg overleve å gå hjemme med to små barn - Liv på 2 år og en baby som trolig kommer til å være 2 1/2 måned når vi reiser? Bare tanken på flyturen er nesten nok til å ta knekken på meg. Hva med språkutviklingen til Liv, vil den stagnere? Hun stortrives i barnehagen, og vi går hverandre lett på nervene hvis vi bare går hjemme over flere dager. Jeg føler meg selvfølgelig som en dårlig mor og ikke minst en dårlig kone som ikke helt greier å se dette som en gyllen mulighet. Nå er ikke alt helsvart heller - antakelig blir det en ganske homogen gruppe fra Norge som reiser over. Kanskje kan vi også bo i nærheten av en familie vi kjenner ganske godt, med jevnaldrende barn.

Er det noen som har erfaring med utenlandsopphold med to små barn? Og å bo i USA generelt og i Boston eller San Fransisco spesielt?

(Ja, jeg vet at jeg er sær. )

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 28-05-08 kl 14:08.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:06   #2
Cielo
Superduperaktiv
 
Cielo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 685
Cielo er populærCielo er populærCielo er populærCielo er populær
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Synes ikke du er sær, jeg ser de samme utfordringene som deg. For meg hadde den vanskeligste avgjørelsen vært å ta toåringen ut av barnehagen her hjemme. Og å være hjemme med en toåring og en baby blir jeg helt matt bare av å tenke på... Hvor lange dager mannen din kommer til å være borte tror jeg hadde vært litt avgjørende for meg.
Men San Fransisco er en fantastisk by!

__________________
Cielo & Tassen, f.05. og Lille Bolla, f.08.
Cielo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:13   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.236
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Jeg er en evig optimist som mener at alt går. Men i deres tilfelle ville jeg sjekket om det fantes mulighet til lokal barnehageplass til Liv før jeg bestemte meg! Spøk til alvor, det er slitsomt nok å være tobarnsmor, og det å vende seg til et liv i utlendighet kan også være slitsomt. For at det skal være så vellykket som mulig setter jeg opp noen tips i stikkordsform, basert på mine erfaringer:

- barnehageplass for Liv tror jeg er en god ide, selv om det bare er for et halvt år. Da får du tid til å konsentrere deg om deg og den nye babyen, og hun har fremdeles lekekamerater og sin greie.
- sjekk med sjømannskirken, jeg vet at de holder til i San Fransisco. De har ofte foreldre og barn grupper. Det kan høres teit ut, men arrangerte foreldre og barn treff er salig lykke når man bor ute.
- sjekk på nett om det finnes playgroups eller coffee mornings som arrangeres i nærheten der du skal bo.


.... og der hyler min toåring etter noe å drikke. FOrtsetter etterpå.-

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:26   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Heldiggris! Jeg som elsker å reise, og i USA spesielt hadde hoppet på denne muligheten. Jeg skjønner alle dine bekymringer også, men det virker ikke som denne flyttingen kommer til å bli like slitsom som forrige? Det er kanskje for en litt lengre, stabil periode også?

Jeg tror det er et norsk miljø i både Boston og San Franciso (de har norsk sjømannskirke), men det er jo ingenting i veien for å henge med lokalbefolkningen også. Begge byene har et rikt kulturliv det er mulig å engasjere seg i, både som frivillig, og som publikum. Barnehagen til Liv kan du søke permisjon fra, slik at hun kan begynne igjen på samme avdeling når hun kommer tilbake.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 28-05-08 kl 14:34.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:29   #5
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Hvorvidt du er sær eller ikke skal jeg ikke uttale meg om. Det virker som du ser både det mulige positive og negative, og det er ikke dumt hvis en skal flytte til utlandet for en periode.

Søsteren min med familie (små barn) bodde i USA i noen år og stortrivdes. De fikk mange nye venner, både fra Norge, USA og andre land. Fint for oss som fikk en grunn til å dra dit på besøk også.

Når det gjelder språkutviklingen så vil den nok ikke stagnere, datteren vil lære seg et annet språk i tillegg til norsk.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:34   #6
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Har ikke råd å gi.
Vi er litt i samme situasjon selv.
Skal kanskje flytte til San Diego ett år i høst/vinter.
Lillegutt vil da være ti mnd og storegutt 4 år.

Språkutviklingen til storebror har vert min største beskymring, men tror ikke det kommer til å bli noe problem.
Hvis vi reiser kommer jeg jo til å gå hjemme med han. Passe på å pakke med norske bøker, dvder, språkkort og jobbe litt aktivt med språket der borte.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:35   #7
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Å, for en mulighet!
Jeg hadde reist uten tvil. Sier som de andre, oppsøk sjømannskirken. I tillegg er det mange hjemmerværende mammaer i USA, og de møtes ofte på lekeplasser på playdates.
Det er jo bare for et 1/2 år, plutselig er dere tilbake til familie og venner.

Go for it!

Ja, jeg elsker USA.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:44   #8
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Mange gode råd her, og jeg ville nok ha grepet sjansen hvis jeg fikk den. Men det er to viktige kriterier som må oppfylles for at det skal bli vellykket:
1. God planlegging
2. Du må ha lyst til å dra. Bittelitt, ihvertfall.

Følg magefølelsen. Og lykke til med avgjørelsen.

  Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:48   #9
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Hva er der Elinblu ønsker? Man er sårbar når man er i barsel. Hvis dette ikke frister deg på noe som helst plan, så synes jeg rett og slett du ikke skal reise.

Jeg ser at dette er en gyllen mulighet og alt det der, man skal ikke stagnere, barn ingen hindring, eventyrlyst, USA et flott land etc. etc., men i bunn og grunn synes jeg du og dere skal ta hensyn til hva som gir en best mulig barsel og permisjonstid for alle denne gangen. Hvis man ønsker å bo utenlands så får man alltid muligheten igjen. Siden forrige barselperiode ble kjip synes jeg dere skal følge det dere aller helst ønsker denne gangen.

Har du derimot lyst, så klapper jeg i hendene og ønsker dere et fantastisk opphold.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:50   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Skal kanskje flytte til San Diego ett år i høst/vinter.
Lillegutt vil da være ti mnd og storegutt 4 år.

Heldiggris!!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:51   #11
Lykkex3
Superaktiv
 
Lykkex3 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 441
Lykkex3 er populærLykkex3 er populærLykkex3 er populær
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Svigerinne m/ fam flyttet ned for ca 4 år siden og stortrives. Hun tok kontakt med sjømannskirken og møtte mange norske der. Minstedatteren kom inn i kindergarden og da traff hun mange hyggelige mødre. Hun har inntrykk av at de fleste (iallefall der de bor) er hjemmeværende så hun fikk raskt ett ganske stort nettverk. Mødre er veldig flinke til å finne på ting hele tiden. Alt fra å møtes på lekeplassen, piknik (og da snakker vi piknik med stor P ), sykkelturer eller dra på gymmen. Det er liksom det store der de bor ( 1 t unna Washington). Noen ganger har det blitt litt vel mye for svigerinnen min, men da er det jo bare å takke høflig nei.
Minstedatter der har mistet mye av norsken sin. Hun hadde akkurat fylt 4 når de flyttet ned og nå snakker hun bare amerikansk, tiltross for at de bruker norsk hjemme. Siden dere skal bo der får en så kort periode, så vil jeg ikke tro at det har noe å si for Liv.

En annen positiv ting er jo prisene! De har greid å legge unna penger, for det koster nesten ingenting å leve der (iforhold til Norge iallefall). Det ble helt latterlig å handle mat her hjemme etter at vi var der i høst. Stor forskjell.

Jeg ville absolutt gått for det. Tenk deg den opplevelsen du får. Lære en ny kultur, se andre ting og møte nye mennesker

Lykkex3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 14:56   #12
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Signerer Kanne jeg.
Dersom du ikke har lyst i det hele tatt ville jeg droppet det.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 15:49   #13
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Personlig så hadde jeg ikke vært i tvil om hv jeg ville ha gjort, men var ikke meg vi snakket om her.
Vil bare gi et lite råd: du er mye mer trygg nå når du får barn nr 2 enn du var når du fikk nr 1. Du er sikrere og derfor tror jeg ting vil gå lettere uansett hvor du bor. Eldstemann vil oppsøke andre barn (på lekeplasser osv) så det blir mye lettere å komme i kontakt med folk enn når mann bare har en baby.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 15:50   #14
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Broren min med barn bor i San Francisco-området for 2. året og de blir i hvertfall i 6 månder til. De stortrives. Vi har vært over to ganger og skal en tur til høsten også. Lekeplasser ol i området der brodern bor kryr av unger og de er rene og pene.

Jeg hadde hoppet på muligheten med en gang. Kan sende deg PM med litt info om området de bor i. De har fått flere venner fra Europa, da det er en del fra Europa i San Francicso-området.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 16:00   #15
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.236
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Da fortsetter jeg litt til. Jeg har bodd i California i nesten 7 år, men litt lengre sør. (LA). California har et veldig behagelig klima, så jeg ser mange fordeler ved å ha små barn der, mindre påkledning og mindre styr for å komme seg ut.

Språkmessig tror jeg ikke at noen vil tape på et halvår ute. Vår lille har jo aldri bodd i Norge, men hun bruker ord på 3 språk, og snakker 2 av de veldig godt til tross for sine 2 år. Klart hun blander språkene innimellom, men det vil jo gå seg til. Hun har gått i engelskspråklig barnehage 3 dager i uken nå i vår, og jeg var litt spent på hvordan det ville gå med språket, men det gikk seg til i løpet av 2 uker.

Både Boston og SF har, som Glitter sier, norske miljøer. De har også expat-miljøer generelt. Grunnen til at jeg fremhever norske og expat-miljøer er at det kun er snakk om et halvt år, og at det er mye lettere å komme i kontakt med folk raskt i expatmiljøer enn blandt lokale.

Jeg kviet meg selv for å gå på coffee mornings eller playdates, og var generelt ganske så fordomsfull mot hjemmeværende expatmødre. Heldigvis viste det seg at blandt alle de hjemmeværende froskene jeg kysset så var det også noen fantastiske mennesker i samme situasjon som meg selv, og som jeg kunne snakke med om andre ting en bæsj og soverutiner. Poenget mitt er at det kan bli ensomt å være hjemmeværende ute under et slik opphold, og det er dessverre ingen som banker på døra di og spør om man skal være venner. Man er nødt til å oppsøke steder der man kan få kontakt med andre, men om man gjør researchen sin og tar skrittet så går det også som regel fint.

Jeg kan bare gi råd basert på mine erfaringer. Om dere gjør dette er jeg sikker på at det blir en fin erfaring, samtidig som jeg også skjønner det godt om du velger å ha permisjonen hjemme med venner og familie rundt deg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 16:46   #16
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Jeg hadde reist på flekken! Selv med 2 barn og en til snart. Det er jo uansett bare for 6 mnd. Språkutvklingen blir ikke noe problem for så kort tid - sikkert ikke permisjon fra barnehagen her hjemme heller.

Jeg hadde det kjempebra som hjemmeværende mamma i USA. Vi bodde i Colorado og Georgia. Mamma-nettverket var supert og aktiviteter på dagtid var det mer enn nok av for mammaer med små barn! Jeg hadde ikke valgt barnehage for så kort tid, men heller funnet playgroup med barn på barnas alder i nærmiljøet. Du finner en for både storesøster og lillebabyen. Søsken er velkommen!
Vi var i små grupper som møttes fast hver uke hjemme hos hverandre. Vi gikk også på svømming og turning og nydelige park- og lekeanlegg hele tiden. Da vi flyttet til Norge ble hverdagen såååå kjedelig! Her slutter jo nesten alle tilbud på formiddagen så fort barnet blir 1 år.

Hadde jeg kunnet velge tror jeg det hadde blitt vest-kysten. Litt bedre klima og roligere stress-faktor i samfunnet.

Flyreisene våre har alltid gått veldig greit, men jeg har planlagt godt og har mye praktiske ting i hånd-bagsjen. Den første reisen til tulla vår var da hun var 2 1/2 mnd - til Norge for første gang. Det var nok den aller letteste med bare pupp og kos og søvn.

Studiene til mannen din blir sikkert intense og han må nok være mye på skolen, men barsel-perioden blir sikkert lettere med nr. 2. Har du litt lyst så tror jeg ikke du vil angre......

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:05   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Jeg har ikke erfaring med utenlandsopphold med barn, men hadde reist på flekken. SanFransisco er en flott by. I hvert fall var den det for 11 år siden da jeg sist var der.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 19:06   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Å bo en periode i USA

Hadde nok reist på flekken!

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 20:29   #19
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Boston!

Skjønner dine reservasjoner, men jeg skulle gjerne hatt den muligheten...

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-08, 22:54   #20
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å bo en periode i USA

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Skal kanskje flytte til San Diego ett år i høst/vinter.

Åå så heldige dere er, elsker San Diego

Hadde ikke hatt betenkninger ved å flytte til Usa med to små. Mye kjekt man kan ta seg til. San Francisco er nok ikke så kjekt på vinterstid, da det kan regne en del, og ikke er så ulikt vestlandsværet her hjemme (bodd der selv i 1 år), Boston vet jeg ikke hvordan er. Men SF er veldig kjekk by, med masse å se og oppleve.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no