Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Observatørens hustråd

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-09, 21:55   #161
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Veldig kult! Også så kult det er med sånn "halvvegg" med lys under og plass til bilder oppå. (Aner ikke hva det heter, men sånn som veggen bak den ultrakule sofaen.)

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 22:06   #162
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Korleis i ville verda har eg gått glipp av denne tråden! Dette er fantastisk, gler meg VELDIG til å komme på besøk!

Og ikkje berre for huset!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:14   #163
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Kaffe og boller tas i mot med takk - på tirsdag skal jeg dit for å vaske og rydde før elektrikeren kommer (jeg tenkte å iføre meg cellofan elns slik at han (for jeg vet det er en han!) kanskje lar seg sjarmere? ).

Fra mars regner vi med å kunne motta gjester på behørig vis.

Jeg oppdaterer med litt bilder fra i dag:

Posørens rom har blitt listrom.


Vi må visst bytte litt kledning - her var det veranda før - revet på grunn av sopp/råte.



De ultrakule flisene med knasfug. Og under er det radonsperre og varmekabler.



Vaskebenk - vi har brukt de samme flisene som på gulvet til å lage benk, vask er en enkel fra Megaflis og armaturet (som skal komme i morgen!) likeså.



Trapperommet er grunnet. Pføy som heftgrunn lukter.


Denne delen av arbeidet er litt morsom, men akk så brutal. De fleste store trærne er nede, og det tegnes hus på tomten...


Og her er en liten snipp av stuen.

__________________
08.05 | 06.12

Sist redigert av Observatøren : 01-02-09 kl 21:13.
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:39   #164
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Og jeg ser bare et av bildene.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:39   #165
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Og jeg ser bare et av bildene.

Jeg også!

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:43   #166
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Hm. Men de ligger jo i samme album på picasa?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:46   #167
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Bare ett her også.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 23:47   #168
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Fine kjøkkenet. Her ser dere forresten fargen.
Tjoh.




Jeg legger dem som lenker i stedenfor. Får bruke litt tid i morgen på å finne ut hvordan det kan fikses.

__________________
08.05 | 06.12

Sist redigert av Observatøren : 01-02-09 kl 21:12.
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 08:28   #169
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Jeg ser dem i første tråden, men bare om jeg velger innstillinger og åpner bildet i et annet vindu.

Dere har jo gjort masse. Særlig grensesprengende stor synes jeg forandringen på badet nede er. Gleder meg til å komme og inspisere!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 08:32   #170
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Å, dette blir bra, altså. Jeg som bare går hjemme og dasser, og som nå har lappen, kan både stille med boller og komme ofte på besøk. :blid:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 08:54   #171
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Ikke sett denne tråden før jeg, men jeg vet jo at dere holder på.
Det blir jo kjempebra! Men for ne jobb det må ha vært... :imponert:

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 13:27   #172
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Det huset, altså. Det blir så fint! Blir det daybed eller noe annet under de fine vinduene i stuen, da?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:32   #173
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Her har det skjedd en god del ja! Det kommer til å bli kjempefint!
Må være deilig å se at det går fremover, og at dere snart har "nytt" hus inni det gamle.

Det er nesten sånn at det ikke er noe igjen av det gamle huset.

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

For en jobb dere gjør, og dette kommer til å bli fantastisk flott!!

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åååh!!! Så fint! :hyper : Og KUL sofa!

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Det blir så bra! :hyper :

Og sofaen var råfin!

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Selvbygd sofa, ja? Duh, når jeg en vakker dag (kanskje) skal bygge ut loftet mitt vil jeg gjøre noe sånt, kan du lære meg det da?

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Så fint det blir! Og lekker sofa!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Så nydelig det blir! Kul sofa!! Det vil jeg også lære meg...

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Så flott det blir.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det blir så lekkert!:hjerter :

Jeg ser for meg at det har kostet både penger og blod, svette og tårer. Dere har lagt ned noen timer med arbeid!

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Dette blir så bra! Og den sofaen...me like.

Som sagt, gi meg veibeskrivelse så kommer jeg med dugnadsboller (og for å snoke selvfølgelig).

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er helt himmelfallen! Det blir utrolig nais. : glis:

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Veldig kult! Også så kult det er med sånn "halvvegg" med lys under og plass til bilder oppå. (Aner ikke hva det heter, men sånn som veggen bak den ultrakule sofaen.)

Opprinnelig lagt inn av Haugtussa, her.

Korleis i ville verda har eg gått glipp av denne tråden! : eek: Dette er fantastisk, gler meg VELDIG til å komme på besøk!

Og ikkje berre for huset! : kyss:

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg ser dem i første tråden, men bare om jeg velger innstillinger og åpner bildet i et annet vindu.

Dere har jo gjort masse. Særlig grensesprengende stor synes jeg forandringen på badet nede er. Gleder meg til å komme og inspisere!

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Å, dette blir bra, altså. Jeg som bare går hjemme og dasser, og som nå har lappen, kan både stille med boller og komme ofte på besøk. : blid:

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Ikke sett denne tråden før jeg, men jeg vet jo at dere holder på.
Det blir jo kjempebra! Men for ne jobb det må ha vært... : imponert:

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det huset, altså. Det blir så fint! Blir det daybed eller noe annet under de fine vinduene i stuen, da?

Takk for skryt og alle gode ord!

Vi kan nok ikke ta æren for annet enn å kjøre sofaen hjem fra IKEA. Hvem trenger å lage sofa selv når IKEA designer den, bygger den og setter den i billigkroken til 60%?

Nå fremover kommer vi til å være der på ettermiddagstid og i helger.. Jeg åpner kalaset i morgen fra 11 og utover, og tirsdag fra så tidlig som mulig til så sent som mulig...

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:32   #174
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

I dag fikk vi plassert bort Posøren til en hjertevenn, og vips ble vi ganske mye mer effektive... Fra 10-1830 i dag har vi:

1. Innsett at blåfargen på barnerommet er HELT feil.



2. Satt på noen lister:


3. Pusset ned 4 vinduer som skal males hvite - ikke gusjegule som de er:


4. Konstatert at fliseleggeren har gjort en god jobb på lillewc:


5. Flerret av maling med rådyr malingsfjerner - for så å finne ut at varmepistolen virker igjen:


6. Gått over sparklet panel med lett sliping - klart for ett strøk til:

__________________
08.05 | 06.12

Sist redigert av Observatøren : 09-03-09 kl 09:09.
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:33   #175
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Observatørens hustråd

7. Innsett at selv om ovnene er på plass, må de svertes og brennes av...



8. Noen vinduer må vente til våren.. Vi maler ikke i -10grader. :hutre:
(Men tenk så fiiint det blir!)

9. Satt opp vask, oppvaskmaskin, lagt fliser og kjøkkenvifte på kjøkkenet. Tada:


__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 21:38   #176
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Det kommer til å blir så flott! Jeg ser bare noen av bildene, men læll.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:34   #177
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Dette blir fint ja! Ser en del kryss jeg også, skulle gjerne sett den blåfargen.

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:36   #178
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Kjempefint!

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:43   #179
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Observatørens hustråd

For et flott prosjekt! Gleder meg til å se mer!!!

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 22:56   #180
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Observatørens hustråd

Fint!
Ser også en del kryss.

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
gal, hus, oppussing


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no