Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Vanlig med tørketrommel i 1977?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-07-16, 12:50   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.


Me har tørketrommel, men brukar den hovudsakleg til sokkar og undertøy, sengetøy og håndklær. Av og til dunjakker.

Samme her, men det er jo en nokså stor del av klesvasken det da. Er vel ikke så mange som tørker absolutt alt i trommel.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 12:56   #42
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Jeg liker ikke tørketromlete truser, de blir så myke at jeg synes de kjennes litt brukte ut.

Jeg tørketromler håndklær, sengetøy, barnetøy og dunjakker. Mine klær tørketromles ikke.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 13:10   #43
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi bodde på et tettsted med hus oppført mellom 1973 og 1977. Jeg kan ikke huske at noen hadde trommel, men noen hadde tørkeskap, hjemme hos de rike naboene var det oppvaskmaskin.

Vi hadde AEG Turnamat med seperat sentrifuge til langt på 80 tallet, den døde jo aldri.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 13:29   #44
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Jeg kjøpte faktisk halvautomatisk AEG Turnamat selv i 1985, og hadde den til den begynte å brenne godt utpå nittitallet. Da vi kjøpte den så var det fordi foreldre og besteforeldre hadde hatt den typen lenge, de var kjent for å være veldig varige. Og mange helautomatiske vaskemaskiner på den tiden hadde dårlig sentrifuge, med Turnamaten ble jo tøyet veldig tørt. Men jeg var virkelig, virkelig lei av den sentrifugeringen. Og vente på at lokket skulle kunne åpnes igjen når en hadde lagt tøyet litt for klumpete nedi så det bare ble humpetodumpeti.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 14:18   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Mamma hadde også en sånn. Den sikringen på sentrifugelokket røk temmelig tidlig.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 19:25   #46
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Jeg kan ikke huske når mine foreldre fikk tørketrommel, men jeg tviler på at det var vanlig.

Vi har derimot hatt tørketrommel i mange år allerede. Jeg tromler for det meste håndklær og truser. De andre klærne henges opp på snora som er strategisk er plassert foran tørketrommel og dermed tørkes de klærne litt raskere også i "varmen" fra tørketrommelen.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 19:46   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Tørketrommel i 1977!? Nei, det nekter jeg på var vanlig, altså. Vi bodde i blokk, og de færreste der hadde egen vaskemaskin. Det var vaskekjeller og tørkerom. Da vi flyttet til enebolig fikk vi vaskemaskin og sentrifuge. Som student på nittitallet bodde jeg i familieleilighet med tørkeskap. Det hadde jeg ikke sett før. Skikkelig luksus. Selv kjøpte vi tørketrommel for noen år siden. Seks år, kanskje?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 20:11   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Kunne hatt en spinoff med oppvaskmaskin. Hjemme hos foreldrene mine fikk vi det da vi bygde nytt hus i 1979. Husker at jeg kjente noen som hadde det før det, og mange som ikke hadde det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 20:34   #49
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Kunne hatt en spinoff med oppvaskmaskin. Hjemme hos foreldrene mine fikk vi det da vi bygde nytt hus i 1979. Husker at jeg kjente noen som hadde det før det, og mange som ikke hadde det.

Mine foreldre anskaffet seg både tørketrommel og oppvaskmaskin etter at både jeg og broren min hadde flyttet ut. Vi hadde tørkeskap da. Det røk ut når de pusset opp kjøkkenet.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 20:48   #50
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Mamma har fortsatt ikke tørketrommel, men skaffet seg oppvaskmaskin for ca. sju år siden.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 21:18   #51
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Mine svigerforeldre fikk tørketrommel i 1972 vet jeg, da mannen ble født.

Jeg vet ikke når vi fikk tørketrommel, men jeg vet at vi fikk oppvaskmaskin i 1976 da min bror ble født. Så jeg er en av forholdsvis få i min generasjon som er vokst opp med oppvaskmaskin.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 00:24   #52
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi hadde oppvaskmaskin når vi bygde hus i 1980 hvertfall, jeg bor nemlig i barndomshjemmet, og det er oppvaskmaskin på de orginale kjøkkentegningene. Jeg husker bare en som ikke hadde når jeg var liten, det var tanta til pappa, og vi syns det var skikkelig eksotisk når vi var på besøk og fikk vaske opp.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 00:32   #53
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi fikk oppvaskmaskin på begynnelsen av syttitallet, jeg vil tippe 72 eller 73, fordi det var krangel om oppvasken hver eneste dag, og mamma rett og slett streiket. Skal sies at vi var en stor husholdning, stor familie og alltid mange på besøk og oppvasken var et mareritt. Jeg vet, for det var min tur altfor ofte. Jada, jeg var gammel nok til å vaske opp da (ikke at mine barn har vært nødt til det på samme alder).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 07:09   #54
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Jeg tror vi fikk på starten av 80-tallet. Tror vi var ganske tidlig ute.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 07:35   #55
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Oppvaskmaskin hadde vi fra vi flyttet inn i huset mamma fortsatt bor i, i 1977. Det sto i huset fra før, ellers vet jeg ikke om det hadde blitt prioritert så tidlig.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 08:24   #56
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi fikk tørketrommel tidlig, men ikke i 1977. Jeg tror det var rundt 1980. Den "spiste" klær husker jeg og ble ikke mye brukt. Halvautomatisk vaskemaskin tror jeg kanskje de fremdeles bruker. Mamma påstår at turnamaten holder bedre, vasker bedre og sentrifugerer bedre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 10:42   #57
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi fikk oppvaskmaskin på midten av 80-tallet da min mor begynte å arbeide. Hun hadde vært hjemmeværende inntil da.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 10:52   #58
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Vi fikk tørketrommel tidlig, men ikke i 1977. Jeg tror det var rundt 1980. Den "spiste" klær husker jeg og ble ikke mye brukt.

Den første min fra 1986 slet også mye mer på klærne, og krympet dem mer, enn de jeg har hatt senere. Det var fordi den var tidsstyrt og ikke elektronisk - for å slippe å sjekke hele tiden ble det jo ofte til at tøyet tørket mye lenger enn nødvendig.

Med moderne tørketromler syns jeg ikke det er spesielt mye krymping eller slitasje.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 10:55   #59
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Foreldrene mine hadde ikke tørketrommel, de har det fortsatt ikke. Oppvaskmaskin kjøpte de i 1987. De jobbet begge to, så vi hadde nok fint hatt råd, men jeg tror rett og slett ikke det var så vanlig?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-16, 11:16   #60
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Den første min fra 1986 slet også mye mer på klærne, og krympet dem mer, enn de jeg har hatt senere. Det var fordi den var tidsstyrt og ikke elektronisk - for å slippe å sjekke hele tiden ble det jo ofte til at tøyet tørket mye lenger enn nødvendig.

Med moderne tørketromler syns jeg ikke det er spesielt mye krymping eller slitasje.

Nei de moderne er veldig gode. Foreldrene mine byttet ut sin med en etterhvert som ikke spiste.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no