Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Vanlig med tørketrommel i 1977?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-16, 22:10   #21
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi flyttet i 1975 og jeg tror vi kjøpte tørketrommel da den gamle Hoover halvautomat gikk i stykker året etter. Miele både trommel og vaskemaskin. Mamma og pappa har hatt tørketrommel siden.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-16, 22:21   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi flyttet inn i nytt hus i 1978 og hadde tørkeskap, ikke tørketrommel. De kjøpte ikke tørketrommel før lenge etter at jeg flyttet hjemmefra.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-16, 22:32   #23
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Ingen jeg kjente hadde tørketrommel i 1977. Jeg hadde hørt om det, det skal jeg ha. Den gang hadde vi, som en av få, sentrifuge, todelt løsning selvsagt. Den første tørketrommelen jeg var borti var en i 1985 da helten hadde jobbleilighet langt vekk fra meg. Den va'kke særlig god og slet tøyet i stykker.

Vi har fortsatt ikke tørketrommel, men tørkesnorer både inne og ute. Har både vaskerom og tørkerom i huset fra femtitallet. Tørkerommet er forvandlet til trimrom, det er luksus det.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-16, 22:40   #24
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Ingen hadde tørketrommel der jeg vokste opp. Svært få hadde helautomatiske vaskemaskiner heller. Mine foreldre har aldri fått seg tørketrommel, jeg kan ikke begripe den prioriteringen, 6 unger, tøybleier, iskaldt om vinteren..? Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg røsket opp den helsikes ringen på den helsikes AEG Turnamaten for å pakke den helsikes sentrifugen på nytt slik at den ikke skulle slå mot trommelen.

Jeg har en helautomatisk vaskemaskin og en kongebra tørketrommel som jeg elsker.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-16, 23:10   #25
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Jeg vet vi hadde tørketrommel da jeg entret scenen i 1980. Mine foreldre var ikke spesielt fancy av seg og hadde ikke veldig god råd. Så det må ha vært relativt mainstream, vil jeg tro.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-16, 23:19   #26
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Helt ukjent for meg med tørketrommel på den tida. Tørkeskap var (og er) det i rekkehusene der jeg vokste opp. Foreldrene mine har aldri hatt trommel, og ikke vi heller - nå i en alder av godt over førr. Har aldri skjønt behovet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 00:14   #27
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi har ikke ennå... Kommer aldri til å kjøpe tror jeg. Ingen hadde det da jeg var liten.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 00:19   #28
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vet ingen som hadde da jeg vokste opp (født i 71). Nå skal det sies at foreldrene mine holdt igjen på alt; de kjøpte ikke videospiller før langt utpå 90-tallet og har ennå ikke trommel. Men som sagt, kan ikke huske at noen andre hadde heller. Bodde i by.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 00:43   #29
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi fikk tørketrommel på slutten av 80-tallet da jeg fikk dunjakke. Det var ifølge min mor den eneste mulige måten å tørke dunjakke på, så jeg fikk skylden for det innkjøpet

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 01:27   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Når jeg tenker meg om så kan det ha vært på den tiden vi fikk helautomatisk vaskemaskin, som erstatning for den runde Elto'n med tøyrulle som klemte vannet ut av klærne. Tørketrommel var en utopi.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 05:59   #31
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vokst opp i bygård i Oslo med fellesvaskeri og der snakker vi tørkeskap. Gode barndomsminner med mamma i vaskekjelleren for brette klesvasken og en stor rulle som hun rullet sengetøy og duker igjennom
En helt egen lukt av klærne fra tørkeskapet.



Hun har fremdeles ikke tørketrommel.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 09:00   #32
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Jeg tror ikke det var VANLIG med tørketrommel i 1977, ihvertfall.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 09:30   #33
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Vokst opp i bygård i Oslo med fellesvaskeri og der snakker vi tørkeskap. Gode barndomsminner med mamma i vaskekjelleren for brette klesvasken og en stor rulle som hun rullet sengetøy og duker igjennom
En helt egen lukt av klærne fra tørkeskapet.



Hun har fremdeles ikke tørketrommel.

Sånn hadde jo jeg på Rosenhoff i 2000

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 10:16   #34
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi har hatt tørketrommel så lenge jeg kan huske, men jeg er født i 78 da. Mamma sa de kjøpte når de flyttet fra minileilighet til enebolig, det var i 1980. Da var det ganske vanlig, trodde hun.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 10:19   #35
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg tror ikke det var VANLIG med tørketrommel i 1977, ihvertfall.

Det tror ikke jeg heller. Vi har forøvrig ikke tørketrommel lengre, etter at den stoppet opp for noen år siden. Ser ikke behovet nå som yngste er 10.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 10:22   #36
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Vi fikk tørketrommel enten på slutten av syttitallet eller tidlig på 80-tallet. Hadde da halvautomatisk vaskemaskin og det hadde vi ganske lenge, sikkert til midten av 80-tallet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 10:31   #37
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Det tror ikke jeg heller. Vi har forøvrig ikke tørketrommel lengre, etter at den stoppet opp for noen år siden. Ser ikke behovet nå som yngste er 10.

Min yngste er 14, og jeg kommer nok alltid til å ha tørketrommel helt uavhengig av barn eller alder på dem. Jeg liker ikke å henge opp og tørke store mengder klær innendørs, og sesongen for klessnora ute er nokså kort så mye som det regner.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 10:38   #38
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Det var helt uvanlig å ha tørketrommel i vår omgangskrets i 1977.

Tørkeskap, derimot, det hadde vi i 1974.

Hadde halvautomatisk vaskemaskin med sentrifugen for seg. Mener det var AEG.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 10:40   #39
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ingen hadde tørketrommel der jeg vokste opp. Svært få hadde helautomatiske vaskemaskiner heller. Mine foreldre har aldri fått seg tørketrommel, jeg kan ikke begripe den prioriteringen, 6 unger, tøybleier, iskaldt om vinteren..? Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg røsket opp den helsikes ringen på den helsikes AEG Turnamaten for å pakke den helsikes sentrifugen på nytt slik at den ikke skulle slå mot trommelen.

Jeg har en helautomatisk vaskemaskin og en kongebra tørketrommel som jeg elsker.

Ringen, ja! Pakke om!

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-16, 12:39   #40
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vanlig med tørketrommel i 1977?

RE

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

? Jeg har ikke tall på alle de gangene jeg røsket opp den helsikes ringen på den helsikes AEG Turnamaten for å pakke den helsikes sentrifugen på nytt slik at den ikke skulle slå mot trommelen.

Jeg har en helautomatisk vaskemaskin og en kongebra tørketrommel som jeg elsker.

Me hadde ei slik maskin heilt fram til eg flytta ut i 1997. Me hadde tørkeskap, ikkje tørketrommel. Svigers fekk først heilautomatisk vaskemaskin i fjor. Dei har også tørkeskap.

Me har tørketrommel, men brukar den hovudsakleg til sokkar og undertøy, sengetøy og håndklær. Av og til dunjakker.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no