Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-08, 22:07   #81
Petronella
Aktiv
 
Petronella sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 168
Petronella er litt kul
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har også grønn nordlansbunad, som jeg har arvet etter mamma. Hun sydde den selv da hun var 15. Ufattelig!! Jeg er utrolig stolt av å ha den. Synes den grønne er det fineste, utrolig mange som har den blå..

Petronella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:25   #82
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Jeg kan ikke skjønne at Trønderbunaden er den mest populære?

Er ikke den ganske rimelig? Det er vel ikke så mye broderier på den? Det er klart at flere kan ha råd til å skaffe seg den en for eksempel en Telemarksbunad som koster nærmere 50 000 kroner med alt.

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Måtte sjekke linken selv om det mildt sagt ante meg hva som skjulte seg bak den. Jeg synes den hadde vært finere uten det oppvaskhåndkleet foran. :dukker:

Bunaden er fin, men forkleet ser helt malplasert ut.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:32   #83
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har blå romeriksbunad og er veldig glad i den! Bestemor har brodert den til meg. Jeg bruker den så ofte jeg kan.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:37   #84
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg drømmer om en blå nordlandsbunad, blå fordi jeg bor ved kysten.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 22:41   #85
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Litt for lokal at jeg vil fortelle, men fra "Innlandet"

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 23:02   #86
Gulla
Superduperaktiv
 
Gulla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 579
Gulla er populærGulla er populærGulla er populær
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Denne har jeg. Bunaden altså. (Det er ikke meg på bildet forresten)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg bunadmartha.jpg (17,7 KB, 18 visninger)
Gulla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 23:48   #87
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har Gudbrandsdals festbunad, men uten forkled og med sølvbelte. Har lue også men den er ALDRI brukt og kommer nok heller aldri til å bli det
Lillemann har Oppdalsbunad som har gått i arv

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 07:44   #88
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Er ikke den ganske rimelig? Det er vel ikke så mye broderier på den? Det er klart at flere kan ha råd til å skaffe seg den en for eksempel en Telemarksbunad som koster nærmere 50 000 kroner med alt.

Bunaden er fin, men forkleet ser helt malplasert ut.

Jeg tror ikke trønderbunadens utbredelse har så mye med pris å gjøre, men mest med at den dekker et veldig stort område med mye folk.
Det finnes også noen andre lokale bunader i trøndelagsfylkene, men jeg tror de er ganske så stedbundne og ikke føles naturlig å bruke for annet enn folk som har et snev av tilknytning (Selbu, Røros, Meldal osv).

Trønderbunad er dyrere enn min bunad som er fra sørlandet. Min ser mer brodert ut fordi det sorte ullstoffet er brodert, men skjorta til trønderbunaden er veldig mye mer omfattende å brodere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 13:38   #89
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har grønn Nordlandsbunad.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:25   #90
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Har blå Nordlandsbunad,bruker forkle men ikke sjalet (hvorfor skjule brideriet bak)
Har lyst på capet,men liker ikke helt det brokadestoffet.....

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:48   #91
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har Tromsbunad, med rød vest.

__________________
-95 -97 -02

Sist redigert av Hermine : 01-04-08 kl 13:44.
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:56   #92
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Skrulla, her.

Jeg har rød Trønderbunad, og er sånn passe fornøyd.

IJeg kan ikke skjønne at Trønderbunaden er den mest populære?

Jeg vet hvorfor. Det er mange som har stemt på Trondhjemsdrakten. Det er ikke det samme som Trønderbunaden. Trondhjemsdrakten er ikke en formell bunad.


Jeg har Trønderbunad, ville ikke ha den, har aldri likt den men fikk den som konfirmant. I år stiller jeg i min mors sorte Grafferdrakt på 17 mai.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 14:57   #93
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Trønderbunad er dyrere enn min bunad som er fra sørlandet. Min ser mer brodert ut fordi det sorte ullstoffet er brodert, men skjorta til trønderbunaden er veldig mye mer omfattende å brodere.

Festblusen koster vel drøye 5000,- tror jeg.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 15:27   #94
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg tror ikke trønderbunadens utbredelse har så mye med pris å gjøre, men mest med at den dekker et veldig stort område med mye folk.

Ja, nå mente jeg vel ikke akkurat at de som ikke har råd til annet velger Trønderbunaden. Det var vel heller det at mange flere i det aktuelle området kan ta seg råd til bunad jeg tenkte på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 15:36   #95
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har Vest-Agder bunad. Type etellerannet. Husker ikke hvilket broderi jeg har.
Mamma sydde den til meg da jeg ble konfirmert.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 15:44   #96
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg er nordlandsjente og da falt det seg naturlig å velge nordlandsbunad. På farssiden har alle blå og på morssiden har alle grønn. Både jeg og min søster valgte blå, men jeg syns i dag at grønn er finest. Mine døtre får tre valg; Oslo, Rogalandsbunaden eller nordlandsbunaden.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 15:47   #97
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Opprinnelig lagt inn av Ina, her.

Jeg ønsker meg forresten fjellbygdbunaden i hvitt, noen som har den? Men synes egentlig ikke jeg har bruk for 2 bunader da...

Jeg synes det er topp å ha to, en er veldig varm, en er mindre varm, en er en størresle eller to større enn den andre. :trekkspill-jojo:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 15:51   #98
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg ønsker meg den grønne nordlandsbunaden. Konfirmerte meg i blå norlandsbunad som jeg fikke låne.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 16:06   #99
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spin-off: har du bunad; hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg skulle gjerne hatt denne;

Denne,blå, har jeg.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-08, 16:15   #100
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spin-off: Har du bunad? Hvilken har du eller hvilken skulle du ønske du hadde?

Jeg har sunnmørsbunad, men drømmer nå om en fra Rogaland. Noen som vil bytte?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no