Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hva slags el-bil?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-18, 09:32   #1
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Hva slags el-bil?

Vi har landet på at vi nok må ha en el-bil. Til høsten kommer det nemlig ny bom ring her og det kommer til å bli flere bommer og ikke minst høyere pris per passering Vi kan ikke skifte ut bilen vi har (Volvo XC60), da det, såvidt jeg vet - kanskje med unntak av Tesla X- ikke finnes el-bil som kan brukes til å kjøre på hytta, samt trekke hestehenger.

Vi trenger med andre ord en billig og ikke nødvendigvis så stor el-bil til kjøring i nærområdet, samt til hytta (10 mil hver vei) på sommerstid. Må ha plass til 4 personer, samt hundebur.

Hva anbefaler FP?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 10:13   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Følger med i tråden!

Jeg har sjekket ut nye Renault zoe og Nissan Leaf.
Zoe er knøttliten og er derfor uaktuell for oss. Den nye leafen hadde overraskende god baggasjeplass sammenlignet med forrige modell og jeg likte den veldig godt. Pen er den også. Zoe ser ikke så bra ut.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 10:47   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Følger med i tråden!

Jeg har sjekket ut nye Renault zoe og Nissan Leaf.
Zoe er knøttliten og er derfor uaktuell for oss. Den nye leafen hadde overraskende god baggasjeplass sammenlignet med forrige modell og jeg likte den veldig godt. Pen er den også. Zoe ser ikke så bra ut.

Det er disse to jeg også har tenkt å se nærmere på Likte ikke utseendet på den gamle Leaf'en, men den nye ser ok ut Synes også at Opelen ser ganske ok ut, den kommer også bra ut i test.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 11:15   #4
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Vi har E-golf, og den funker som ei kule. Vår er 2 år og har vel 20 mils rekkevidde, men de nyere modellene har mer.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 11:21   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det er disse to jeg også har tenkt å se nærmere på Likte ikke utseendet på den gamle Leaf'en, men den nye ser ok ut Synes også at Opelen ser ganske ok ut, den kommer også bra ut i test.

Opel har slitt veldig med leveringstid. Kanskje bedre nå, men det har vært ganske dårlig.
Leaf og Zoe tror jeg kan leveres ganske umiddelbart.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 12:09   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Kan det virkelig lønne seg, da? Det koster vel minst 5000 per måned å holde en ekstra bil, blir bompenger så mye?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 12:10   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Vi har e-golf. Jeg hadde nok kjøpt den igjen, men ikke hvis jeg var avhengig av å kjøre med mer enn 2 i baksetet, da blir det trangt.
Jeg tror hundeburet blir det som vil begrense dere, dere må se hvor dere får det inn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 12:14   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Det tar virkelig abnormt med plass, det buret!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 12:20   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Opel har slitt veldig med leveringstid. Kanskje bedre nå, men det har vært ganske dårlig.
Leaf og Zoe tror jeg kan leveres ganske umiddelbart.

Lang leveringstid på Leaf også - en venninne av meg bestilte nå nettopp - må vente i 9 måneder.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 12:21   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan det virkelig lønne seg, da? Det koster vel minst 5000 per måned å holde en ekstra bil, blir bompenger så mye?

Vi trenger uansett to biler

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 12:22   #11
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det tar virkelig abnormt med plass, det buret!

Ja, men jeg tror vi kan bytte ut det vi har med ett litt mindre. Nå tar det jo nesten hele bagasjerommet på XC 60'en...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 13:55   #12
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

På e-golf-gruppen på facebook er det flere som har vist bilde av hvordan det funker med hundebur. Elsker e-golfen min.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 14:04   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Jeg tror at jeg skulle ha gått for E-Golf. Vi er inn på vår 4. og 5. elbil.


Sist redigert av Pelen : 26-02-18 kl 14:20.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 14:19   #14
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Jeg har E-Golf. Der hadde jeg ikke fått inn noe hundbur til noe større enn en miniterrier tror jeg. Det er nok det som blir begrensningen din, jeg ville ha tatt meg en runde og sett på det som fantes. Kia Soul kanskje dersom du ikke skal opp i Tesla X?

Ellers så er jeg fantastisk fornøyd med E-Golfen min og anbefaler den så gjerne. Har akkurat kommet i ny utgave også med lengre rekkevidde og elektroniske instrumenter.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 14:19   #15
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Golfen er fin og om vi kunne byttet ut Volvoen hadde den vært et hett alternativ. I og med at vi ikke kan det, hadde jeg håpet å finne et rimeligere alternativ.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 14:21   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Jeg har flere kollegaer som har Kia og de virker fornøyde. Ingen av dem har erfaring fra annen elbil fra før.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 14:35   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg har flere kollegaer som har Kia og de virker fornøyde. Ingen av dem har erfaring fra annen elbil fra før.

Den er bare så ufattelig stygg...:shallow:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 14:53   #18
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Den er bare så ufattelig stygg...:shallow:

Veldig veldig enig.

Jeg hadde Leaf og den var ikke akkurat heller pen (den gamle), men den var den første bilen som hadde 5 seter og litt rekkevidde den gangen.

Skriv gjerne opp kriteriene dine og maks pris til meg så kan jeg spørre mannen min som holder seg oppdatert.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 16:13   #19
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Vi har ny e-Golf. Rekkevidde på 300 km, sånn i teorien. Elsker den! Lader kun om natta.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-02-18, 16:33   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva slags el-bil?

Hvis 5 seter, bagasje, ikke Tesla, og gjerne garantert kjøre 20 mil vinterstid, også etter noen år. Hvis pris, plass og rekkevidde er viktig, Leaf 40 kwh. Hvis pris og rekkevidde ikke er så viktig, e-Golf. Hvis plass ikke er så viktig, men rekkevidde, Zoe. Opel Ampera har alt, men lang ventetid. Det selges noen på Finn.no til over 400.000,-. Da foretrekker vi å vente på nye Leaf til 280.000,- alt inkludert.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no