Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Persianerpels - hva tycks?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-17, 15:03   #41
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Arvet minkpels, da, ville dere brukt det?

Nei. Det har med signaleffekten å gjøre. Jeg vil ikke være "en som bruker pels".

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 15:16   #42
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Arvet minkpels, da, ville dere brukt det?

Nei, jeg ville ikke brukt pels av noe slag om jeg arvet. Dels pga signaleffekten, men mest fori jeg personlig synes pels er stygt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 15:25   #43
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Arvet minkpels, da, ville dere brukt det?

Nei. Det er noe som selges i dag, og har en helt annen signaleffekt.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Når det gjelder arvet pels så er jo argumentet at man er med på å legitimere dette og "sette en trend".

Jeg tenker at det gjelder dersom man er en trendsetter. Altså Tallulah og ikke meg, så hun må nok gi sine til meg.


(Jeg er litt i tenkeboksen på akkurat dette argumentet. Jeg har en arvet pels jeg har brukt et par ganger, men som henger på loftet av denne grunnen)

Jeg tenker også på dette altså. Nå har jo ikke persianer vært i motebildet de siste årene, så jeg har følt meg rimelig trygg på å ikke signalisere noe når jeg har gått med dem. De er så veldig tydelig arveplagg, og av en sånn type at de bare er for spesielt interesserte. Den ene tror jeg som sagt ikke er fra et særlig nyfødt lam heller, den har mye lenger og bustete pels enn andre persianere jeg har sett. Brun er den også. Men jeg tar dem ikke akkurat på meg i Sverige nå, for å si det sånn.

Jeg har også en annen gammel pels som jeg kvier meg litt for å bruke. Den er av et utrydningstruet dyr, men også gammel og slett ikke kjøpt ny. På den ene siden kan man si at signaleffekten er lik null, man får ikke tak i slik pels i dag, på den andre siden så blir det på et vis et verdivalg.

Mink, rev og slike pelsplagg som er i nyproduksjon under kritikkverdige forhold i dag ville jeg ikke brukt, verken arvet eller nykjøpt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 15:27   #44
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Men ville dere brukt persianerpels hvis dere arvet en?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Arvet minkpels, da, ville dere brukt det?

Tviler, jeg er ikke og vil ikke være en som bruker pels. Uansett kommer jeg neppe til å måtte ta reell stilling til spørsmålet. Jeg er en gjenbruker egentlig, så derfor ville jeg sikkert vært i tvil, å kaste noe som er brukbart vil gjøre vondt i hjerteroten.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 20:51   #45
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Av galt i en skala fra 1 til 10, så tenker jeg at vanlig sauesknn/pels som er del av sauekjøttproduksjon er 1, nyfødtlammeslakt av lam alt opp kun for pels, ikke kjøtt, og tas fra søya rett etter fødsel er kanskje en 4-5-er, og oppdrett der genetisk ville dyr holdes i trange bur hele livet, utelukkende for pelsproduksjon er en 10-er. Roughly.

Jeg tenke vi setter pelsdyr på 8 og veil (kalv) og foie gras på 9 og 10.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-17, 23:55   #46
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Persianerpels - hva tycks?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Arvet minkpels, da, ville dere brukt det?

Jeg fikk meg ikke til å gjøre det da jeg arvet min tantes. Vi solgte den.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no