Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Slutt opp!

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-17, 16:33   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Jeg gjør det også. Selv om jeg ikke liker å bli kilt. Jeg er sånn som blir helt hysterisk hvis jeg tror at noen skal kile meg. F.eks. så kan jeg finne på å klemme fast Høvdingens hender inntil kroppen min og nekte å slippe når han egentlig bare skal gi meg en klem, men jeg får det for meg at at han skal kile.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 16:36   #42
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg sier det tydeligvis bare når jeg blir kilt.

Åja. Da sier jeg "JEG DREPER DEG SERIØST JEG HAR IKKE KONTROLL"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 16:36   #43
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg gjør det også. Selv om jeg ikke liker å bli kilt. Jeg er sånn som blir helt hysterisk hvis jeg tror at noen skal kile meg. F.eks. så kan jeg finne på å klemme fast Høvdingens hender inntil kroppen min og nekte å slippe når han egentlig bare skal gi meg en klem, men jeg får det for meg at at han skal kile.



Ok. Viktig at vi har alt på det tørre her.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 17:20   #44
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Til 15-åringens henrykkelse går jeg mest for Shut the fuck up.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 17:50   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Til 15-åringens henrykkelse går jeg mest for Shut the fuck up.

Jeg går heller for klassikeren "shut the fucken din".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 19:37   #46
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

og ble også sterkt påvirket av en trøndervenninne i barndommen.

Her er du nok inne på noe. Jeg er oppvokst i en trøndersk bygd, og det var helt vanlig og innafor å si slutt opp.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 19:50   #47
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, kan jeg si det? Hiawata mener det ikke går, Høvdingen mener jeg har laget min egen bastard av hold opp og slutt og må få lov til å ha slike quirks, og jeg mener slutt opp er helt gangbart og har sagt det hele livet.

Hvem av oss skal få rett?

Jeg er enig med mannen din.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 19:51   #48
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Til 15-åringens henrykkelse går jeg mest for Shut the fuck up.

Det handler ikke om å slutte å snakke. Men om å ikke kile meg. Eller ikke forsøke å stjele teppet mitt. Innser at jeg tydeligvis er en litt gretten, nevrotisk hund. Fra Trøndelag.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 05-05-17 kl 20:03. Årsak: Massiv korrektur
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 20:01   #49
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slutt opp!

...


Sist redigert av Cuyahoga : 23-02-18 kl 23:44.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 20:05   #50
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg gjør det også. Selv om jeg ikke liker å bli kilt. Jeg er sånn som blir helt hysterisk hvis jeg tror at noen skal kile meg. F.eks. så kan jeg finne på å klemme fast Høvdingens hender inntil kroppen min og nekte å slippe når han egentlig bare skal gi meg en klem, men jeg får det for meg at at han skal kile.

Skulle ønske jeg var kilen. Var det som barn men har rett og slett "slått det av".

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 20:42   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg er enig med mannen din.

Ja ja, hvis Tallulah har laget sitt eget uttrykk har hun jammen klart å spre det godt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 21:23   #52
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Fjortisen min sa: Seriøst! Hvilket jeg antar betyr at hun syntes det var rart.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 21:24   #53
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutt opp!

Trøndere bruker dette hele tiden. "Hold opp" er ikke i vårt vokabular.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 21:27   #54
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja ja, hvis Tallulah har laget sitt eget uttrykk har hun jammen klart å spre det godt.


Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Fjortisen min sa: Seriøst! Hvilket jeg antar betyr at hun syntes det var rart.

Omtrent som Hiawata med andre ord.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 21:29   #55
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Slutt opp!

Jeg innbiller meg at mine gamle slektninger nordfra brukte "slutt opp!" om å stoppe. De har vært døde i 30-something, og døde mette av dage.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 23:00   #56
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutt opp!

Her brukes "kutt ut"! Noe som helt sikkert er veldig feil, men har nok schwung over seg til at det er effektivt. : nemlig:

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 23:01   #57
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Jeg er trønder og har aldri verken sagt eller hørt «slutt opp» før.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 23:03   #58
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Trøndere bruker dette hele tiden. "Hold opp" er ikke i vårt vokabular.

Nah. Jeg sier «hold opp», men mest «kutt ut».

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-17, 23:04   #59
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Trøndere bruker dette hele tiden. "Hold opp" er ikke i vårt vokabular.

:jepp: For meg er "hold opp" helt fremmed og høres feil ut, mens "slutt opp" er noe jeg sier titt og ofte.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-17, 22:53   #60
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slutt opp!

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg har bodd ulike steder, har foreldre fra ulike steder, mann fra ulikt sted og i det hele tatt fått input fra det meste av landet, og "slutt opp" er definitivt vanlig. Husker ikke akkurat hvilket av stedene/dialektene jeg har forhold til som bruker det mest, muligens Troms eller Finnmark. Jeg har i alle fall hørt det, også fra voksne, og tenker ikke på det som verken "feil" eller barnslig. Det er bare noe som noen sier, og som noen andre synes er rart. På lik linje med alt mulig annet rart. "Hvor mange er klokka" - for eksempel. Jeg har bodd steder hvor alle sier det, og jeg har bodd steder hvor alle ler av det. Fordi det "heter" ikke det. Selv sier jeg ikke "slutt opp". Jeg sier enten "slutt", eller "kutt ut" (som sikkert også har vært "feil", "rart" eller "barnslig" på ett eller annet tidspunkt).

Jeg er veldig med Toffskij der, selv uten hennes fagbakgrunn, og mener at når mange nok sier det så heter det faktisk det. Hvis alle forandringer eller variasjoner i språket, ordforrådet, uttalen og grammatikken defineres som "feil" så snakker vi alle feil, hele tiden, ut fra hvordan språket vårt opprinnelig var.

Jeg kan gjerne få meg til å si "Hvor mange er klokka?".
Hva sier dere andre? Hvor mye er klokka? Hva er klokka? Hva viser uret?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no