Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

[Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-18, 00:10   #81
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Jeg tror ingenting noen sinne vil slå Tordivelen flyr i skumringen som jeg leste som barn.
Som voksen har jeg egentlig lest ganske lite utenom fagbøker, har begynt litt igjen nå. Det har gått mest i krim, og det når liksom ikke helt opp på ei sånn liste. Kanskje med unntak av Rødstrupe.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 09:38   #82
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Det minner meg på at jeg snart må prakke Maria Gripe på barna.

Jeg kjøpte lydboka av Barnetime-hørespillet "Tordivelen flyr i skumringen" og ungene satt som tente lys. De to eldste var seks og ni og de var helt fjetret. Anbefales på det varmeste!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 10:29   #83
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg kjøpte lydboka av Barnetime-hørespillet "Tordivelen flyr i skumringen" og ungene satt som tente lys. De to eldste var seks og ni og de var helt fjetret. Anbefales på det varmeste!

Herrejemini, hvor skummelt det hørespillet var. Jeg tenker fortsatt på det hvert eneste gang jeg ser et Exit-skilt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 10:39   #84
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Herrejemini, hvor skummelt det hørespillet var. Jeg tenker fortsatt på det hvert eneste gang jeg ser et Exit-skilt.

"TIXE" Nesten like ille assosiasjoner som "REDRUM". Og den blomsten ... og telefonsjakken ...

Men jeg husker jeg syntes alle kjærlighetsbrevene var langtekkelige.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 10:48   #85
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg kjøpte lydboka av Barnetime-hørespillet "Tordivelen flyr i skumringen" og ungene satt som tente lys. De to eldste var seks og ni og de var helt fjetret. Anbefales på det varmeste!

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Herrejemini, hvor skummelt det hørespillet var. Jeg tenker fortsatt på det hvert eneste gang jeg ser et Exit-skilt.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

"TIXE" Nesten like ille assosiasjoner som "REDRUM". Og den blomsten ... og telefonsjakken ...

Men jeg husker jeg syntes alle kjærlighetsbrevene var langtekkelige.

Nå kan alle høres via NRK!
https://www.nrk.no/kultur/5-anbefalt...ser-1.13646522

Her ligger over 100 hørespill fra NRKs arkiver.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 12:45   #86
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Disse elsket jeg også. Så du TV-serien?

Det minner meg på at jeg snart må prakke Maria Gripe på barna.

Har det vært laget TV-serie? Hvor og når? Og hvor gamle bør de være før Maria Gripe?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nå kan alle høres via NRK!
https://www.nrk.no/kultur/5-anbefalt...ser-1.13646522

Her ligger over 100 hørespill fra NRKs arkiver.

Tordivelen flyr i skumringen på radio hver lørdag kl. 17. Takk for link!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 12:55   #87
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Har det vært laget TV-serie? Hvor og når?

Svensk TV-serie som gikk på NRK rundt 1990.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 13:02   #88
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Jeg må ta med Gunnar Staalesens 1900-trilogi - den forsvant jeg godt inn i.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 14:17   #89
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Jeg skiller mellom bøker som har fenget meg, og som virkelig har satt i gang leselysten og bøker som virkelig har gitt meg noe spesielt der og da og som jeg har levd meg skikkelig inn i.

Som barn var Brødrene Løvehjerte en slik bok. Som ungdom var jeg glad i Herdis-trilogien til Torborg Nedreaas. Som voksen har jeg blitt sterkt grepet av blant annet Juleoratoriet av Göran Tunström.

Til min store sorg har jeg ikke samme evne til å leve meg inn i bøker som før. Jeg leser på en annen måte, mer for å ha lest en bok enn å lese for å nyte.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 15:33   #90
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Haruki Murakami "Kafka på stranden" gjorde skikkelig inntrykk. Tror det må være noe av det beste jeg har lest.

Apropos denne; bør den leses på engelsk eller norsk? Hvilken oversettelse er best?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 15:36   #91
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Apropos denne; bør den leses på engelsk eller norsk? Hvilken oversettelse er best?

Norsk! Jeg har lest den på norsk, og i den forbindelse fikk jeg høre av flere at det var riktig valg. En av personene i boka snakker en litt rar dialekt, og dette er glitrende oversatt i den norske utgaven. Jeg har hørt at i den engelske utgaven er det oversatt til standard engelsk, noe som for meg blir helt, helt feil. Jeg føler ofte at oversatte bøker er veldig "oversatte", men denne syntes jeg fungerte som bare rakkern på norsk.

Hah! Fant denne: http://oversetterforeningen.no/du-ha...t-i-omsetjing/

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-18, 15:43   #92
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Norsk! Jeg har lest den på norsk, og i den forbindelse fikk jeg høre av flere at det var riktig valg. En av personene i boka snakker en litt rar dialekt, og dette er glitrende oversatt i den norske utgaven. Jeg har hørt at i den engelske utgaven er det oversatt til standard engelsk, noe som for meg blir helt, helt feil. Jeg føler ofte at oversatte bøker er veldig "oversatte", men denne syntes jeg fungerte som bare rakkern på norsk.

Hah! Fant denne: http://oversetterforeningen.no/du-ha...t-i-omsetjing/

Åh, nå fikk jeg lyst til å lese mer av samme oversetter! Tenk å ha et så gjennomtenkt og kunsterisk forhold til oversettelsen. Det skulle jeg ønske flere hadde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 19:29   #93
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Jeg tror jeg har nevnt den her inne før, men den boka som utvilsomt har gjort mest inntrykk på meg leste jeg da den kom i Bokklubben i 1996 eller '97, hvilket vil si at jeg var 10 eller 11 år.
Nå, 20 + år senere, tror jeg sjeldent det går så mye som en uke uten at den streifer tankene mine. Det er det ikke mange bøker jeg kan si det samme om.

Isabel: Et gatebarn i Rio

Jeg har ikke lest den igjen i voksen alder (enda den står i bokhylla i stua), så jeg kan ikke huske om boka egentlig er bra eller dårlig, men jeg kommer aldri til å glemme hvor grepet jeg ble av historien.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-18, 20:11   #94
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Tornefuglene. Den grep meg veldig når jeg leste den. Jeg skulle tro at jeg var 15 år.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-18, 11:08   #95
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork
 
Kjøkkenskriveren sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 1.548
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Det må nok ha vært The Lord of the Rings av Tolkien. Jeg leste den første gang i 7.klasse, og har lest den mange ganger etter det. Jeg klarte ikke å legge den fra meg, og jeg blir aldri ferdig med historien. Jeg har samme forhold til filmene, og er en av de få jeg kan se om og om igjen

Ja.

Kom tlifeldigvis over den i mormors bokhylle da jeg var 10 eller 11. Dette var før midten av åttitallet da nerdegenrelitteratur var for nerder og nerder var forvist til nerdeghettoen. Det første som fengslet meg var kartene over fiktive land! Og tilleggene med lange lister over fiktive kongerekker i fiktive land, og lingvistiske detaljer i konstruerte språk! Det var tidlig klart at nerdeghettoen var riktig sted for meg.

__________________
Apeklubben: juli 2008, september 2011, januar 2014, april 2018
Kjøkkenskriveren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-18, 14:57   #96
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spin off]Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av Kjøkkenskriveren, her.

Ja.

Kom tlifeldigvis over den i mormors bokhylle da jeg var 10 eller 11. Dette var før midten av åttitallet da nerdegenrelitteratur var for nerder og nerder var forvist til nerdeghettoen. Det første som fengslet meg var kartene over fiktive land! Og tilleggene med lange lister over fiktive kongerekker i fiktive land, og lingvistiske detaljer i konstruerte språk! Det var tidlig klart at nerdeghettoen var riktig sted for meg.

Ååå, ja Alle timene brukt i appendix section av boken, navnestudering og kart. Those were the days

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-18, 23:20   #97
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Litt pinlig, men Hvite hester av Alice Hoffman som jeg leste tidlig på 80-tallet har jeg aldri glemt. Seierherrene av Jacobsen. Markens grøde. Huset med den blinde glassveranda.
Vel..de jeg kommer på i farta.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 13:05   #98
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Morgen i Jenin er den boken som har gravd mest i dypet av meg.

Men nå ble jeg påminnet om Papillon som klassen min hadde stor glede av at rektor leste for oss. Den fenget oss alle!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 13:27   #99
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Som barn: Den hemmelighetsfulle hagen av Frances Hodgson Burnett
Som ungdom: Men tankene mine får du aldri av Asmersvik, Pappillon, Hotell New Hampshire av Irwing og Dinas bok av Herbjørg Wassmo og The catcher in the rye av J.D. Salinger
Som voksen. Sannelig ikke sikker. Det må jeg tenke litt på.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-18, 20:24   #100
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Spin off] Den boka som har gjort størst inntrykk på deg?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Det ser sånn ut.

Jeg kjente som barn at mitt livs største øyeblikk hadde kommet da jeg så en ekte Przewalski-hest i en eller annen dyrehage i Europa etter å ha lest den boka.

Jeg elsket også boka om villhesten! Læreren leste alltid for oss i lunsjen, og da det ble min tur til å velge bok så tok jeg med denne. Den fenget nok ikke klassen, for jeg husker at det ble støy og uro og læreren ble så irritert at han ikke gadd lese høyt. Så da satt han der oppe på kateteret og leste ferdig boka sjøl mens han spiste matpakka

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no