Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-10, 23:50   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Vi trenger flere bilder på veggene i stua, og er slett ikke sikre på hva vi er ute etter. Ikke vet vi hvor vi skal begynne heller, så her er vi ute etter både spørsmål som kan oppklare hva det er vi vil ha, samt innspill på mulige gallerier, kunstrere og nettsider. Kanskje til og med bilder av bilder vi kanskje kan like? Vi vil helst se bildene før vi kjøper dem, så nettauksjoner er ikke helt tingen tror jeg.

Det vi liker;
- Litt størrelse
- Lerretsbilder (og innrammede bilder)
- Fotokunst
- Gjerne trykk
- Bilder man kan se lenge på og se nye eller forskjellige ting i


Det vi ikke liker;
- Portretter, landskapsbilder og farger smurt utover
- Masseproduserte greier a'la IKEA og Bohus
- Bilder som fargematcher interiøret i stua

Vi bor i Oslo-området.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 10:04   #2
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Kanskje du kan begynne her?

www.artgate.no

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 10:11   #3
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

En hyggelig måte å finne ut av det på er å orientere seg litt ift hvilke utstillinger som er og ta noen gallerirunder. Masse spennende, små gallerier i Oslo-omr. Kanskje det også går an å kontakte SKHS og andre utdanningssteder og høre når det er elevutstillinger.
Kan også hende fotoskolene har utstillinger eller elever som tar foto-oppdrag.
Lykke til i jakten og bruk litt tid på det!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 21:36   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Her har de noe for enhver smak synes jeg. www.fineart.no

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 21:38   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Vi har kunst vi har kjøpt på reiser, eller fra fineart.no som kokos foreslår.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:26   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Det var en artikke i Dagbladet (?) i går om å kjøpe kunst. Advarte mot å handle på nett, og selvsagt mot litografier.

Da om en ønsker ting som kan ha en verdistigning.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 23:33   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Jeg tror ikke vi er så interessert i verdistigningen - men å ha noe ikke alle andre har er et poeng. Vi vil se bildene i virkeligheten før vi kjøper dem, så nettauksjoner er ikke aktuelt uansett.

Jeg forsøker å ikke se etter kunst på reiser Palmen, i frykt for å finne noe jeg må ha og ikke får med meg hjem igjen. Hvordan gjør du det?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 23:39   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Lerretsbilder kan rulles så det har jeg kjøpt et par av på reiser faktisk. Det er massevis av smågallerier rundt om i Oslo så jeg anbefaler å ta en runde.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:10   #9
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Jeg liker å gå på gallerier og titte, og ser hovedsaklig på litografier. Fant sist i går et par bilder jeg hadde lyst på i en av de små husene på Bærums verk. Er glad i Helle Kaarem, Eli Hovdenak, Gunilla Holm, Øyvind Jordfald (falt litt for "Savannebridge" som de hadde på Bærums verk).

Har vært i et fint galleri på Kampen noen ganger, men nå finner jeg ikke ut av hvilket galleri det er.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 00:45   #10
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

http://www.kunstverket.no/Default.aspx?ID=3

Kunstverket på Rodeløkka er både verksted, utstilling og "arkiv" for en rekke (de fleste noenlunde kjente) billedkunstnere. De har magasiner du kan se gjennom på forespørsel sortert på kunstner.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 08:21   #11
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Ta en søndagstur til Drøbak. Der ligger galleriene og kafeene på rekke og rad.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 09:38   #12
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Det var ikke denne artikkelen jeg så, men det er nå uansett råd fra Bjellesauen selv.
http://www.aftenposten.no/kul_und/article509603.ece

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:15   #13
sykkelpappa
<insert something witty>
 
sykkelpappa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 109
sykkelpappa er litt kulsykkelpappa er litt kul
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Hvis du liker litt surrealistiske saker med sterke farger, mye detaljer og sånt, kan jo evt. Tobiasse være en ide å se på:

http://images.google.no/images?hl=no...ed=0CCoQsAQwAw

sykkelpappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 12:23   #14
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

http://konst.stilren.se/

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 18:47   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Har vi fått opp noen flere bilder på stueveggene? Svaret er nei.

Er det noen som har flere tips? Vi får ikke gått på gallerier i ro og fred med ungene, så vi må vel bare innse at det blir netthandling likevel. Jeg er så desperat at jeg har lett etter "ventekunst" på IKEA, Bohus o.l. men endte opp med å bli i dårlig humør. Snakk om tretten på dusinet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 18:52   #16
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Jeg skal selge tre bilder for foreldrene mine, har jeg nevnt det?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 19:23   #17
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Hvilke bilder?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 19:30   #18
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Her har de noe for enhver smak synes jeg. www.fineart.no


Jeg er jevnlig der inne og titter!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 19:36   #19
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Jeg digger noen av kubildene til Gunilla Holm. Ønsker meg. Men ellers har jeg lite peiling på kunst. Vil dog anbefale at man tar en tur på små gallerier som flere her sier - det er vel sånn man kommer over ting man liker.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 19:48   #20
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi trenger bilder på veggene, hvor starter vi?

Peiling på kunst er intet must. Vi ser etter ting vi liker.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no