Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Merkeverksted vs Snapdrive

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor har dere service på bilen/bilene deres?
Merkeverksted 18 47,37%
SnapDrive 8 21,05%
Annet verksted 7 18,42%
Varierer litt, ikke noe fast sted 5 13,16%
Deltakere: 38. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-09, 14:22   #1
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Merkeverksted vs Snapdrive

Vi har en 1,5 år gammel Citroen C4 Picasso som skal ha 20000 km service. Vi er litt usikre på om vi skal velge merkeverksted eller SnapDrive. Etter det jeg har hørt tar merkeverksted ofte unødvendig mye for en service og andre verksted, f.eks. SnapDrive kan gjøre en like bra jobb for en billigere penge.

Jeg har sjekket prisene på begge steden; SnapDrive skal ha 3335 kr for servicen, Citroen skal ha 4110, altså i underkant av 800 kr i forskjell. Ikke grisemye i forskjell når vi snakker om bilservice, men man kan få mye for 800 kr.

Hvor bruker dere å ha service på bilen/bilene deres?

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:26   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Jeg ville brukt merkeverksted på en så ny bil. Citroen er en ganske spesiell bil også og jeg vil tro at det kan være en fordel å ha merkeverkstedstempel i serviceheftet.

Vi har gamle biler. Den ene bilen har vi på merkeverksted og den andre bruker vi annet verksted til. Det har med litt forskjellige ting å gjøre.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:32   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Vi bruker merkeverksted i Sverige på den nyeste bilen, der er det halv pris. Gamle biler (> 7-8 år) tar jeg service på selv.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:42   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Alltid merkeverksted. Bilen min er en 2 år gammel BMW X3.
Syntes det er best og tryggest.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:49   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

SnapDrive. Vi har også Citröen og jeg har aldri fått annet en dårlig service hos Citröen Norge, der vi gjorde servicene våre i starten. SnapDrive derimot har jeg ikke annet enn positivt og si om.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 16:24   #6
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Har merkeverksted i familien (svigerfar eier og gubben jobber også der), så det sier seg vel selv - jeg har heller ikke noe å utsette på servicen jeg får derfra heller.
Hører jeg en rar lyd eller ser ei gul-lampe, så ringer jeg gubben - og han ordner med timeog tar med seg bilen.
Den ene gangen ei rødlamp har lyst er det bare å ringe enten svigerfar eller verksmester, så ordner alt seg.
Litt bortskjemt på den biten der...men jeg har lært en del selv også da

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 16:34   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Har veldig dårlig erfaring med snap-drive, så her blir det merkeverksted.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 16:39   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Vi bruker kun merkeverksted.

En ting er at de stort sett er mer kompetente, siden de holder på med kun de merkene de selv selger, og en annen ting er at det tar seg mye bedre ut når man skal selge bilen igjen. Det virker mer seriøst at bilen er fulgt opp på merkeverksted, og man gir et inntrykk av at man faktisk bryr seg om bilen.

Spesielt gjelder dette nyere biler da.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:30   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Det viktigste er å ha et verksted man stoler på. På en 1,5 år gammel bil ville jeg kanskje brukt merkeverksted med mindre jeg kjente et verksted som var gode på den biltypen. Snapdrive har jeg dårlige erfaringer med, de har diagnostisert feil og blir dyre hvis det er endel å fikse. Dette fordi de tar en pris for hver enkelt operasjon uansett om de bare skal plukke fra hverandre bilen en gang. Jeg har også ymse erfaringer med merkeverksteder for den saks skyld, og har stort sett brukt et annet verksted jeg har fått anbefalt av venner. Nå har vi ganske ny bil, og jeg kommer nok til å bruke merkeverksted på de første servicene.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 17:48   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Her gjør mannen det meste selv. Veldig sjelden vi har hatt bilen(e) på verksted.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:04   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Vi har sommersted i Sverige (litt lengre sør enn rett over grensa ) og tar servicene på merkeverksted der.

Betalte i overkant av 2000 svenske kroner for forrige service, her i Norge ville den kostet over 6000.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:12   #12
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Har hørt veldig mye forskjellig om Snap Drive, men har funnet en kjempebra avdeling av dem her i Oslo som jeg bruker. Har hatt bilen inne 5-6 ganger der uten noe tull. Merkeverksted derimot...følte meg litt som jeg var i en Pondusstripe sammen med han Reidar, verdens mest oppfinnsomme og tvilsomme bilmekaniker.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:14   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Merkeverksted i Norge er noe dritt, vi drar til Sverige og tar service på merkeverksted der, halve prisen. Vi har blitt lurt to ganger på merkeverksted.
Her i Norge har vi brukt litt forskjellige verksted, det hjelper å ringe litt rundt og få tilbud eller anbefalinger fra familie og venner. Man kan også få utredet bilen på EU-godkjent verksted her, og så ta med seg bilen på et billigere sted her eller i Sverige. Latterlig forresten, at man ikke kan ta EU-kontrollen der borte.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 15-01-09 kl 21:21.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:23   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Når jeg skal ha neste service på bilen skal jeg sjekke priser i Sverige... Det blir en stor service, må sikkert skifte viftereim og sånt. Så jeg håper vi kan spare noen kroner i Sverige. Bilen har forøvrig kun vært på merkeverksted til nå.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:27   #15
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Bruker aldri merkeverksted. Sist vi hadde service skulle de ha 7600 og det verkstedet som vi har brukt før til andre biler skulle ha 4000. (Snap-drive har jeg forresten aldri hørt om)

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 21:39   #16
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Når jeg skal ha neste service på bilen skal jeg sjekke priser i Sverige... Det blir en stor service, må sikkert skifte viftereim og sånt.

Du mente kanskje registerreim?

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:30   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Bruk merkeverskted så lenge bilen er under 5 år gammel i alle fall. Hvis det blir noe galt med bilen din kan du risikere og ikke få det igjen på reklamasjon hvis du ikke har fulgt servicene på orginalverskted. Da kan det fort bli dyrt allikevel, selv om du har fått litt billigere service.

Selv bruker vi merkeverksted siden jeg jobber på ett.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 23:31   #18
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Når jeg skal ha neste service på bilen skal jeg sjekke priser i Sverige... Det blir en stor service, må sikkert skifte viftereim og sånt. Så jeg håper vi kan spare noen kroner i Sverige. Bilen har forøvrig kun vært på merkeverksted til nå.

Jeg sparer i allefall veldig mye, men det lønner seg nok å sjekke verksteder som ligger litt inn i landet. De nærmest grensa vet å ta seg betalt, i allefall mange av de.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 01:46   #19
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

Så lenge bilen er innenfor garanti eller reklamasjonstid ville jeg brukt merkeverkstedet.
(og spesielt på en Citröen, som lagt fra er av de mest feilfrie bilene).

Man skal også huske at merkeverkstedet kan ha fått beskjed fra fabrikk om å sjekke tilleggselementer som kanskje skal rettes opp. Det kan være at det ikke er feil som er alvorlige nok for en tilbakekalling, men som likevel skal utbedres ved service. Det kan også være at merkeverkstedet under service på relativt nye biler oppgraderer bilens "operativsystem".

På en bil som er over 5 år, og dermed utenfor reklamasjonstid, ville nok et annet verksted være aktuelt å bruke for min del. Når det gjelder for min egen del, som har VAG, har produsenten også en mobilitetsgaranti som blant annet dekker leiebil, tauing m.m. innenfor europa, så lenge man utfører service hos dem, og uten at det er noen egenandel på det. Så prisen på service trenger ikke alltid å være helt sammenlignbart.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 10:27   #20
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Merkeverksted vs Snapdrive

En annen ting som er viktig når det gjelder denne bilen, er at akkurat denne modellen er veldig ny på markedet, bare to år gammel. Det kunne virke som om SnapDrive hadde begrenset erfaring med denne modellen, og det er en stor del av grunnen til at vi derfor nok ender opp med å velge merkeverksted. Det er jo mye dillemikk med Citroen også, mye elektrisk som det sikkert er best å ha de mest kompetente til å ta seg av.

Men når bilen blir nok eldre kan det være at vi går over til f.eks. SnapDrive. Vi kommer nok til å ha bilen i mange år, til vi får tenåringsbarn som trenger mer plass. Da må vi nok kjøpe en bil tilsvarende Volkswagen Caravelle eller Toyota Hiace for å få bedre plass. Den bakerste seteraden har jo begrenset benplass, men så lenge vi har småbarn er ikke det så farlig.

Takk for alle råd!

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no