Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 11:19   #1
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

...


Sist redigert av Strutsen : 19-01-13 kl 17:05.
Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:20   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

De vasker den uansett. Gi blanke.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:20   #3
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Ikke i det hele tatt. De skal jo gi den full bilpleie likevel; det spiller nada rolle om de begynner med en møkkete eller ren bil.

Dessuten... hvilken rolle spiller det om en eller annen ansatt i en verkstedshall kaaanskje himler litt med øynene når han skal begynne å vaske bilen din? Han skal ikke bli bestevennen din uansett, ikke sant?

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:25   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Jeg hadde aldri levert fra meg noe skittent.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:28   #5
Malus
lurer
 
Malus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Innlegg: 3.842
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Jeg hadde nok tatt det aller verste (støvsuget og kastet ut søppel fra krikekroker). Så kan bilfirmaet ta resten. De har nok regnet med full bilpleie når de har gitt dere en innbyttepris.

__________________
Tre fininger : 07 - 09 - 11
Malus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:29   #6
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Mannen vasker bilen selv i vaskehaller. Shell her vi bor har varm hall. Han tar med en dunk varmvann og ei bøtte, og så bruker han svamp + høytrykkspyler i hallen. Så det må ikke være kaldt. Må tørkes av veldig godt etterpå da. Hvorvidt det dog er noen vits å vaske i denne sammenhengen er en annen sak. Å vaske bil ute i kuldegrader gir i alle fall glassert bil og gjennfrossne dører.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:32   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Jeg hadde nok ikke levert fra meg bilen uten å i det minste støvsuge den innvendig. Å droppe vask utvendig hadde jeg glatt gjort hvis det var minusgrader ute.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:37   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Utvendig er ingen vits, bilfirmaet skal uansett gjøre det og det koster dem mindre kalorier enn deg. Men innvendig hadde jeg ryddet og tatt en våt fille kjapt over dashbordet og sånt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 12:18   #9
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg hadde aldri levert fra meg noe skittent.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:01   #10
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Fjern søppel, det holder. Bilen sendes til en bilpleier som shiner opp hele bilen. Ingen vits å vaske den.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:07   #11
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Done deal - da er det bare å levere møkkete ... Og ikke glem å levere med tom tank ...

Bare husk å ta ut CDen fra spilleren.
Vi glemte å ta ut gummimatten til bagasjerommet fra bilen vi leverte inn - og vi hadde kjøpt en ny, make - og den hadde ikke gummimatten med ... Jeg husker bilmannen spurte om vi skulle ha den med, men jeg catchet ikke hva han mente og trodde den var fast inventar. Så ta med slikt også. Isskraper og sånt ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:13   #12
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg hadde aldri levert fra meg noe skittent.

Samme her!
Vi vasket bilen både innvendig og utvendig før vi ga den til forhandleren,
nå skal det sies at våre biler ALDRI er skitne innvendig, men støv og litt
sand/møkk på mattene forekommer selvsagt (ikke noe spisevogn for barna nei).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:20   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Som styremedlem i sjuskeklubben hadde jeg hatt null problemer med å levere fra meg en møkkete bil. De må uansett vaske den. Om utgangspunktet er jævlig eller ganske greit skulle jeg tro spilte mindre rolle.

Som sagt; du skal ikke være venn for alltid med den som skal stelle bilen din. Du kommer høyst sannsynlig aldri til å møte personen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:49   #14
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Jeg hadde nok ryddet og støvsugd det verste, men ikke vasket utvendig vinterstid. *sjuske*

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 13:54   #15
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Jeg hadde gått over alt innendørs for å sjekke at jeg ikke hadde lagt igjen noe, og tatt med søppel samtidig. Men ikke styrt noe med å støvsuge eller vaske nei.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:21   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Har aldri til dags dato vasket en bil jeg har byttet før jeg leverte den.
Kun ryddet og sjekket at ikke mine ting ligger igjen.
Grattis med ny bil.

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:29   #17
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Hadde tatt en kjapp rydding og evt støvsuging inne i bilen, og om den er fryktelig møkkete utvendig, så hadde jeg svingt innom en vaskehall på vei til levering.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:32   #18
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Vasking er jo bortkastet, siden de uansett vasker den. Men jeg ville ryddet ut søppel, da. Og kanskje børstet bort de verste smulehaugene. :bilsjuske:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:34   #19
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Hva med jobbtilfredsstillelsen til han Bengt Johan i bilpleiefirmaet som vasker og klargjør bilene til salg? Skal ikke han for en gangs skyld få muligheten til virkelig å rette ryggen, slå seg på brystet og tenke: "I made a difference!"?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:57   #20
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det uhøflig å ta med en skitten bil til innbytte?

Det må faktisk være mye mer tilfredsstillende å vaske biler som faktisk er skitne, enn å flikke på hvem-det-nå-var-her som har bil som aldri er skitten?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no