Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Samer og reklame for journalist (+ litt referansekritikk)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-23, 16:24   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samer og reklame for journalist (+ litt referansekritikk)

Må bare si det først: Jeg er veldig begeistret for Tone Sofie Aglen, veldig dyktig journalist synes jeg. Synes hennes artikkel på NRK om utfordringer i forhold til samene (Det blir litt feil å si samene, for dette er en ganske bred artikkel) er veldig god!

Velskrevet, interessant, kunnskapsbærende etc Og også dypt menneskelig. Jeg syntes det var sterkt å lese "han som først skjønte hva mora var da hun ble dement og plutselig snakket samisk" Et helt liv i taushet. Et helt liv i fornektelse. Ingen vet, ikke en gang barna dine. Jeg blir berørt, kanskje noe fordi min bestemor var same (?) Jeg er ikke sikker, moren min vet ikke. Jeg har ingen samisk identitet, hvor skulle den ha kommet fra. (Jeg vet jo faktisk ikke sikkert om det overhode er noen samisk bakgrunn). Men aller mest rører det meg nok fordi hun har hatt dette som en hemmelighet for sine egne barn - det virker som hun har vært veldig alene.

(Og så bittelitt kritikk til slutt. En av referansene går til en artikkel som kun kan leses av de med abbonement - iFinnmark - litt kjipt når NRK er den som videreformidler artiker man må betale for)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no