Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Svenskehandel

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-22, 17:00   #1
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Svenskehandel

Det er svært lenge siden jeg har handlet i Sverige.
Jeg tenker ta turen over grensa og handle inn tørrvarer og annen mat.
Hva lønner seg å handle i disse dager?
Kaffen vi drikker her i huset, Zoega, koster nå 99 kr i butikkene her omkring. Det bør kanskje være noe å spare her?

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-22, 17:15   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svenskehandel

Det beste er å kjenne prisene godt her hjemme på de tingene du bruker og så rett og slett se når du er der borte. Bonus med større utvalg og ting man ikke får tak i her (for oss feks bakesjokolade, müsli osv uten spor av nøtter). Sjekk kundeavis til de butikkene du har tenkt deg innom.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-22, 19:23   #3
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svenskehandel

Enig med Acino om å sjekke priser på de varene du har tenkt å kjøpe. Matprisene i Sverige har også økt, så det er flere varer som det ikke er mye å spare på.

Jeg tenkte og å kjøpe kaffebønner sist jeg var i Sverige. Men de var mye dyrere der enn når Europris har kampanje på de jeg bruker å kjøpe (Løfbergs Lila). Det jeg sparte mest på var godteri, øl og oatly havremelk.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-22, 21:04   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Svenskehandel

Det viktigste når man handler i Sverige, er å handle det du faktisk trenger og kjøper uansett. Da kan man spare penger på det meste. Det man IKKE sparer penger på, er at man kjøper masse man ikke ville kjøpt i Norge fordi det er så billig uansett. Dersom du for eksempel ikke kjøper enorme mengder brus hjemme, sparer du ikke noe særlig på å kjøpe det der, men om du greier å kjøpe brus der og ikke drikke mer brus her hjemme av den grunn (slik at den varer lenger), vil du spare på det. Samme med godteri. Og egentlig nesten all mat.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 18:30   #5
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Svenskehandel

Vi handler mye fra Oda og de gjør det o veldig godt i prissammenligninger for tiden. Så de få gangene jeg har vært på Harryhandel de siste årene har jeg tittet litt på tilbudsaviser, kjøpt ting jeg ikke får tak i hjemme og ellers dratt opp Oda på mobilen og dobbeltsjekket priser når jeg er i tvil.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-22, 21:25   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Svenskehandel

Jeg var i Sverige for 2 helger siden, også der har prisene økt mye i matbutikken. Måtte nok ha brukt Oda etc for å sjekke mot norske priser. Vet ikke hva ting koster nå i Norge siden prisene har endret seg så mye.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-22, 07:02   #7
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.553
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Svenskehandel

Jeg har heldigvis god oversikt over prisene her hjemme, så det gikk veldig greit å handle kjapt og effektivt.
Sparte endel på kaffe, gnagsårplaster, tørrvarer og ikke minst vin.

__________________
Nada er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no